Het beyondKlussers blundertopic

Voor deuren te plaatsen inderdaad altijd zien van laag expansieschuim te gebruiken :p
Ik ken iemand die zijn deurkasten niet vastgemaakt had met die speciale afstandschroeven maar gewoon alles tussen de deurkast en de muur volgespoten... met gewoon pu schuim. Resultaat... deurkasten allemaal naar binnen gebogen en opnieuw mogen beginnen
Het was laag expansieschuim, maar blijkbaar is het ene merk serieus anders dan het andere.

Ge moogt uw omlijsting nog vastzetten met afstandsschroeven, uw kopstuk ga je bijna nooit vastschroeven. Dan heb je hetzelfde. En ook al zitten er afstandsschroeven, als uw omlijsting een multiplex is van 18 mm zit je ook in de problemen.

ALTIJD uw deur dichtdoen en calleren. Dan opspuiten.

Ik zie dat veel, mensen die hun omlijsting praktisch enkel vastzetten met schuim. Dat gaat, ja. Maar na 2 jaar die deur open en toe te zwieren, zal uw omlijsting beginnen loskomen. Beter van den eerste keer gewoon correct doen dus.
 
Het was laag expansieschuim, maar blijkbaar is het ene merk serieus anders dan het andere.

Ge moogt uw omlijsting nog vastzetten met afstandsschroeven, uw kopstuk ga je bijna nooit vastschroeven. Dan heb je hetzelfde. En ook al zitten er afstandsschroeven, als uw omlijsting een multiplex is van 18 mm zit je ook in de problemen.

ALTIJD uw deur dichtdoen en calleren. Dan opspuiten.

Ik zie dat veel, mensen die hun omlijsting praktisch enkel vastzetten met schuim. Dat gaat, ja. Maar na 2 jaar die deur open en toe te zwieren, zal uw omlijsting beginnen loskomen. Beter van den eerste keer gewoon correct doen dus.
goede tips, ik moet er nog een stuk of 3 hangen
 
Voor deuren te plaatsen inderdaad altijd zien van laag expansieschuim te gebruiken :p
Ik ken iemand die zijn deurkasten niet vastgemaakt had met die speciale afstandschroeven maar gewoon alles tussen de deurkast en de muur volgespoten... met gewoon pu schuim. Resultaat... deurkasten allemaal naar binnen gebogen en opnieuw mogen beginnen
Ge zou er van verschieten hoeveel professionele installateurs er zijn die die ook niet gebruiken. PUR en het houdt wel is het idee.

De tip van Mr. Anderson is trouwens goed, zo doe ik het ook altijd. Uw deur opspieën zorgt direct dat uw deur de kassementen tegen houdt, zonder dat de boel gaat klemmen.
 
Vandaag met meubeltint aan de slag gegaan. Om onze multiplex nachtkastjes donkerder te maken zodat ze bij het bed passen.

Nu weet ik weer waarom zo van die handschoentjes bestaan. Nu heb ik zwarte vingers 🙈🙈🙈🙈
 
Ik mag er hier sinds dit weekend eentje opschrijven: gasleiding kapot gestoken bij het zetten van palen, gelukkig was het achter de aftakking en kon ik die apart dichtzetten.
Het is al chance al opgelost ondertussen.
 
Vandaag sinds lange tijd nog eens de combiné gebruikt (die in een hoek stond te verstoffen, een beetje zoals dit topic). Omdat er 2 fases omgewisseld zijn in de stekker zit er een verlengkabel bij die de fases weer omwisselt, die is dus verplicht te gebruiken.

Ik pak dus die verlengkabel en steek die in het 3 fasen stopcontact, en als ik met mijn arm terug naar beneden ga voel ik opeens iets en zie ik een vonk. De elektriciteit uitgevallen, dus ik ga de zekering én de differentieel weer opzetten. Blijkbaar zat aan het andere uiteinde van de verlengkabel de stekker er niet meer aan, dus ik heb gewoon een kabel met blote uiteinden in het 3 fasig stopcontact gestoken. 🙈

Het voelde wel minder zwaar aan dan die paar keren dat ik al 220V heb gehad, dus vermoedelijk heb ik ofwel de uiteinden van de kabel tegen elkaar geduwd en de vonk gevoeld, ofwel op een millimeter of zo langs de kabel gescheerd en is er een vonk overgeslagen in plaats van de volle patoef.

De stekker van de combiné en de verlengkabel hebben we dan maar ineens tegoei gemaakt overigens, in plaats van dat gedoe met de omgewisselde fases (wat mogelijk komt omdat één van de vorige eigenaars een verkeerd aangesloten stopcontact had).
 
Ik kom rond 19u terug thuis na game drive en er is geen water. Dus al mijn guests en wij hebben niets. Nu onze set up is anders dan in België. Ik heb een bore hole die 3km verderop ligt van het huis in zwaar terrein. 50mm harde plastieken buizen zorgen voor de toevoer van het water.

Dus ik had al vermoeden dat olifanten zo een pijp hadden gebroken. Dus ik in de pikke donker (ja hier 19u echt al donker) op de wandel. Ik vond uiteindelijk het lek.

Natuurlijk waren de olifanten er nog. Dus kon ik de haakse slijper niet gebruiken door het lawaai dat dat maakt. Dus dan maar met de zaag. Plots achter mij hoor ik dan leeuwen callen. Dus die pijp zagen ipv 3min duurde dat echt 25min omdat ik zaag moest gebruiken en dus constant rond mij kijken voor die leeuwen.

Dan moet je daar zon connector op steken (zoiets: https://cdn.shopify.com/s/files/1/[email protected]?v=1603899670) wat ook altijd gesukkel is want als dat niet op de mm correct is lekt dat lang alles kanten. Na 40min eindelijk klaar, kom ik tot de conclusie dat ik een losse pijp die ik mee had just in case het de echte pijp in stukken afgebroken was in 2 had het gezaagd ipv de echte pijp. Dus ja kleine 1h30 later was een lek gedicht.

Fuck werken in de donker.
 
Zonet het handvat van de nieuwe diepvriezer in elkaar gezet. Ik klik de voorkant vast, op het handvat. ik heb de vijzen en de schroevendraaier reeds in mijn hand.

Dan merk ik pas op -om het handvat op de diepvriezer te vijzen- ik EERST de vijzen -via de voorkant- aan de diepvriezer moest bevestigen en dan pas de voorkant erop klikken. :unsure:

PS. Ik heb de voorkant er terug afgekregen maar ééns in elkaar geklikt, is dat niet zo simpel dat er nog terug af te krijgen, dus dat koste wel wat moeite.
 
Zo'n felle lichten zijn infeite niet goed. Dieren hebben dat nt graag en al zeker olifanten niet. Die reageren daar agressief op. Dus meestal heb je een sterke torch om ver te kunnen zien en dat zet je af als je werkt en dan zon lampje op uw hoofd om toch iets te kunnen zien. Maar goed dat terzijde. Maar wat zijn die batterij powered tools toch een godsgeluk. Mijn Chainsaw is nu ook op 36v batterij (2x18v) dat maakt alles toch stuk makkelijker. Ipv stomme 2takt tools waar altijd wel iets mee scheelt als je dat niet dagelijks gebruikt.
 
Zo'n felle lichten zijn infeite niet goed. Dieren hebben dat nt graag en al zeker olifanten niet. Die reageren daar agressief op. Dus meestal heb je een sterke torch om ver te kunnen zien en dat zet je af als je werkt en dan zon lampje op uw hoofd om toch iets te kunnen zien. Maar goed dat terzijde. Maar wat zijn die batterij powered tools toch een godsgeluk. Mijn Chainsaw is nu ook op 36v batterij (2x18v) dat maakt alles toch stuk makkelijker. Ipv stomme 2takt tools waar altijd wel iets mee scheelt als je dat niet dagelijks gebruikt.
Ja, dit is nu echt wel een heel felle/heldere, ik kan mij voorstellen dat wildlife daar nogal verkeerd op kan reageren. Maar ik heb er al héél veel profijt mee gedaan.
En battery-powered is echt zo'n luxe ene keer ge wat meer afgelegen gaat (ok,ok, de Afrikaanse brousse is niet te vergelijken met pakweg een defunct industriepark in België maar het principe blijft hetzelfde)
 
Ik zweer bij mijn olight zaklampen, beste merk dat ik tot nu toe al gehad heb. Mijn daily is een olight h1R, ik kan niet meer zonder.
 
Grootste blunder hier was bij het plaatsen van vloerstopcontact. Moest dus nog wat chape terug uitkappen om het potje er tegoei in te krijgen.
Klopboor erop en heel voorzichtig te werk. Schiet klopboor ff weg op een harder stuk en schampt tegen een leiding van vloerverwarming.
Nog nooit zoveel stress gehad als toen we er druk op zetten om te zien of ze lekte of niet...
 
Bij plaatsen van plinten boorgaatjes gemaakt om kliksysteem te bevestigen. Die plinten zijn pakweg 3m lang met een “klikgoot” over de ganse lengte, dus je hebt wel wat keuze waar je die kliksystemen precies in de muur zet. Uiteraard beginnen boren pál onder het stopcontact waarin ik de boormachine had gestoken. Die stopte vanzelf.
 
Terug
Bovenaan