Het beyondKlussers blundertopic

Aamout

Well-known member
Naar aanleiding van een post in het ergernissen topic, show hier je blunders

Verkeerd gat geboord? Door de (water)leiding gezeten? Je tools het hoekje omgeholpen? Show het hier!


Tot nu toe de vlinders beperkt gebleven. Enkel de decoupeerzaag laten vallen waardoor ze nu enkel recht zaagt als ik ze schuin hou 🙈🙈🙈. Was een goedkoop ALDI dingetje dus tijd voor een fatsoenlijke(WSS eentje op accu)
 
Kreeg mijn plinten niet mooi in verstek gezaagd, waarschijnlijk omdat de hoeken niet haaks zijn. Uit frustratie dan maar een schot gegeven tegen de verstekzaag en dan de plastic kappen natuurlijk kapot...
 
Eentje dat ik na jaren nog altijd af en toe te horen krijg.
Tot pakweg 2 jaar geleden was ik eigenlijk niets waard wat klussen betreft. ‘s avonds kwam er familie eten en het werd dringend tijd dat ik eens de kapstok ophing in de gang zodat de mensen hun jas kwijt kunnen. Merk op dat ik nog nooit in steen iets had bevestigd.

Simpele kapstok van Ikea, 5 haken, te bevestigen met 2 schroeven. Ik neem 2 pluggen van 8 en dus ook een boor van 8. Gaten geboord, niet al te vlot maar soit. Pluggen vielen er al bijna vanzelf weer uit, duidelijk een gebrek aan een vaste hand bij het boren 😛.
Geen probleem, pluggen van 10 genomen en de kapstok alsnog vastgevezen.

‘s Avonds komen ze toe, hangt mijn nonkel zijn vest daar aan, valt toch gans die kapstok niet met pluggen en al op de grond zeker.
Alles rap weggelegd en dag erna terug bevestigd. Kapstok zat goed vast dus dacht ja, problem solved... Twee dagen later valt dat ding terug van de muur.
Dan pas had ik door dat ik bij de lengte van de schroeven geen rekening had gehouden met de dikte van de kapstok, en er dus nog geen 3cm effectief in de muur zat. Langere schroeven genomen en dat ding zat muurvast.
Achteraf gezien zeer lomp, maar zo leer je het wel 😁
 
Gisteren wou ik 2 planken aan elkaar vijzen maar mijn torx schroeven lagen nog in een andere kamer en ik dacht ach met een philips lukt dat ook wel en nu zit er een vijs halfweg in die plank en ik krijg ze er niet meer in of uit.
 
Gisteren wou ik 2 planken aan elkaar vijzen maar mijn torx schroeven lagen nog in een andere kamer en ik dacht ach met een philips lukt dat ook wel en nu zit er een vijs halfweg in die plank en ik krijg ze er niet meer in of uit.
Met een tang manueel draaien, rotwerkje maar dat lukt normaal wel. Ik ken alleszins het gevoel, ik heb er hier van de vorige eigenaar ook heel wat zo uit de muur moeten halen 😁
 
Gisteren wou ik 2 planken aan elkaar vijzen maar mijn torx schroeven lagen nog in een andere kamer en ik dacht ach met een philips lukt dat ook wel en nu zit er een vijs halfweg in die plank en ik krijg ze er niet meer in of uit.
Zal u leren van PH te gebruiken :p
 
Bout die vastzat in aardingsrail net op de plaatst waar ik ze wou bevestigen in de kast. Dus is denk bouten zijn metaal en ik heb metaalboren. Ik zaag die bout flush met de rail en zet er mijn boor op. Kort werkje dus ach gewoon safety squints AAN en boren maar. Het gaat niet vooruit dus ik zet mijn gewicht op de boormachine en... die boorkop ontploft in gruzelementen uiteen.

Gevloek allom natuurlijk; mijn boortje kapot! En dan merk ik dat ik bloed boven mijn wenkbrauw.

En sindsdien draagt bibi altijd een veiligheidsbril.
 
De dag dat ge geleerd hebt dat de boor het werk moet doen en niet uw gewicht :D ?

Echte blunders zijn hier eigenlijk niet gebeurd. De moment dat ik de dag voor het storten van de vloerisolatie besefte dat we geen equipotentiaal aardingen hadden gelegd daarentegen was wel even stressen. Tot 3u 's nachts kabels aant trekken om het toch maar klaar te hebben :D
 
Met een tang manueel draaien, rotwerkje maar dat lukt normaal wel. Ik ken alleszins het gevoel, ik heb er hier van de vorige eigenaar ook heel wat zo uit de muur moeten halen 😁
Het is een oorkaphouder geworden.
Q5NaB0d.jpg
 
Ik ben zoals je hieronder kan zien, gene handige Harry :) Verre van ..

Eerste keer ooit dat ik de haag moest scheren bij mijn ouders. Meteen de draad over van da machien. Ik mocht van vaderlief niet meer verder scheren (nadat ik de draad gerepareerd had - onder zijn instructies)

----

Eerste keer dat ik een gat moest boren door een muur om iets op te hangen, ging meteen de elektriciteit uit. Ik had meteen in een (andere) draad geboord of wat dacht je? Amateurke!

---

Eerste keer zelf een stopcontact aan de muur gehangen (in de garage). Bleek toen ik ermee klaar was dat het omgekeerd hing (dus upside down). Dat hangt er nu nog zo en dat werkt natuurlijk gewoon hé! Ik steek gewoon het uiteinde van een machine, er omgekeerd in hé ;)

---

Oh ja en niet echt een blunder maar deze week, moest ik eigenlijk verlichting vervangen bij mijn moeder. Maar dat hangt daar dus al 30 jaar en die lamp is aan een paal gevezen met ijzeren vijsjes. Natuurlijk zijn die vijzen zo ROT als iets hé. Probeer die er nog maar eruit te vijzen! Good luck! DAS DUS BIG FAIL. Maar anderzijds (of wat dacht je?) zijn die vijzen nog dusdanig sterk genoeg dat je die vijzen ook niet (gemakkelijk) kan kapotbreken. Ik heb uren geprobeerd om die verlichting van die paal te krijgen en dat is NIET gelukt. Zelfs met een stevige ijzeren tang, willen die vijzen niet breken. :cry:

Iemand nog een tip hier om die verlichting toch van die paal te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Verbindingsdoos (boite de derivation) in de tuin gevuld met een sealer op basis van water ipv siliconen. Die troep droogt dus niet en doet de 30mA differentieel springen 🤦‍♂️ weet nog niet of ik me ga bezighouden met de smurie van alle kabels te kuisen of gewoon alle draden doorknip en opnieuw begin..
 
De vijzen uitboren?
Ja zal ik eens proberen. Een boor met de correcte boorkop erop, had ik niet bij me, ik zal de volgende keer mijn eigen boormachine meenemen en het daarmee eens proberen. :)

Ik had gehoopt dat ons moeder het correcte materiaal wel had, maar dan is het soms wel wat sukkelen.
 
Stopcontacten + schakelaar naast het bed. Mooi de breedte van ons bed afgemeten zodanig dat de stopcontacten er mooi naast zouden komen.
Zoals je kan zien op de foto zaten die wel goed. Dan met mijn stom hoofd "die schakelaars gewoon een beetje ernaast zal wel goed zijn". Slijpmachine, afgemeten en slijpen maar. Alleen had ik ze naar binnen geslepen ipv naar buiten :p chance dat mijn vriendin wel bij de pinken was, anders zaten we met schakelaars achter het bed. Het heeft wel een grappige foto opgeleverd :D
 
Stopcontacten + schakelaar naast het bed. Mooi de breedte van ons bed afgemeten zodanig dat de stopcontacten er mooi naast zouden komen.
Zoals je kan zien op de foto zaten die wel goed. Dan met mijn stom hoofd "die schakelaars gewoon een beetje ernaast zal wel goed zijn". Slijpmachine, afgemeten en slijpen maar. Alleen had ik ze naar binnen geslepen ipv naar buiten :p chance dat mijn vriendin wel bij de pinken was, anders zaten we met schakelaars achter het bed. Het heeft wel een grappige foto opgeleverd :D
2usb logo's op je muur! Best wel cool 😄
 
Ik heb ooit geleerd dat een haakse slijper nog nét genoeg snelheid heeft om door zijn eigen draad te snijden.
 
Er ooit eens in geslaagd om te boren door de depart en de retour van een CV tegelijk. Boor van 20 en zo just gepast in beide leidingen een gat gemaakt door er tussen te gaan. Leidingen zaten wel op een ongelukkige plek in de muur (in een hoek, wat normaal niet mag). Gelukkig niet bij mij thuis. :unsure:
 
Tijdens maken van bijkomend deurgat door een oude elektrische buis (met stroom op) geslepen met betonzaag.
Zaag vloog uit, plong gaan aanleggen maar vergeten dat de zaag zijn safety niet aan stond. Met als gevolg: stroom aan, zaag (die op de grond lag) schiet weer aan en heeft net geen volle cirkel gedraaid en een spoor achtergelaten op de stenen vloer >_>
We waren gelukkig bezig in een huis zonder iemand anders in, could have been dangerous...

Always check the safety boys & girls!
 
op het werk: bij het testen van een las op een auto-onderdeel de plaat gelost waarbij het los door de lel van mijn oor gegaan is
thuis:
- bij het zagen van houten paletten op een cirkelzaag los in mijn pink gesneden. Gelukkig enkel de top van de kneukel tot op het bot door, dus buiten een litteken niet te veel last van.
- een koelkast die niet meer werkte willen uitmeten en kortsluiting veroorzaakt (ik weet nog altijd niet wat ik eigenlijk van plan was.
Conclusie:
Een gaatje boren om een gordijnroede of een kader op te hangen lukt me nog net, maar alles wat grootser is betekent een direct gevaar voor mijn eigen leven.
 
Terug
Bovenaan