Het beyondKlussers blundertopic

Bijkeukentje zelf geplaatst in de wasplaats. Enige wat er nog moest gebeuren was de handgrepen op de onderkasten plaatsen. Was al heel de dag bezig geweest en beetje vermoeid etc. Ik die grepen van rechts naar links beginnen plaatsen. Ik boor het gat van de derde handgreep aan de verkeerde kant van het deurtje..

Heb dat uiteindelijk opgelost door een 'strak ogend' haakje in dezelfde kleur daar te plaatsen als handdoekhoudertje. Kwam toevallig uit omdat het net linksonder de wasbak was.

Was het m'n echte keuken geweest had ik dat deurtje wel vervangen.

Hier se:

qWNW341.jpg
 
Ik dacht oprecht te kunnen zeggen geen blunders maar je vermoeidheidsverhaal heeft me belletje doen rinkelen:
Hele dag manoevreren met remork en afvoeren met mijn vader van materialen afbraak denk ik dat het was, trots allerlei draaingen met 1assige remork etc om dan s avonds om 20u vader thuis af te zetten samen met zijn remork. Remork de garage in, dag gezegd en rij de oprit af. Rij ik toch wel niet tegen de gemetste brievenbus op einde oprit zeker. Brievenbus was niks aan, auto goed gekrast op hoek.. Was ook puur uit sufheid, lessen getrokken nadien.

ma bouwfouten.. ja nee da doe ik niet 🐥
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ook al gehad, manoeuvreren met de remork, allemaal geen probleem. Vergeet ik opt einde van de dag de verlichting wel niet te ontkoppelen zeker. Mijne remork is 7 Wago klemmen rijker nu.
 
Ik dacht oprecht te kunnen zeggen geen blunders maar je vermoeidheidsverhaal heeft me belletje doen rinkelen:
Hele dag manoevreren met remork en afvoeren met mijn vader van materialen afbraak denk ik dat het was, trots allerlei draaingen met 1assige remork etc om dan s avonds om 20u vader thuis af te zetten samen met zijn remork. Remork de garage in, dag gezegd en rij de oprit af. Rij ik toch wel niet tegen de gemetste brievenbus op einde oprit zeker. Brievenbus was niks aan, auto goed gekrast op hoek.. Was ook puur uit sufheid, lessen getrokken nadien.

ma bouwfouten.. ja nee da doe ik niet 🐥
Ik dacht ook te kunnen zeggen geen blunders, maar je remork verhaal heeft me een belletje doen rinkelen:

Ik ging samen met de buurman een nieuwe afsluiting halen, dus gingen wij alle 2 met de remork naar de houthandel. Voor we vertrekken zie ik dat 1 van de 4 banden plat staat bij mijne remork, dus ik pomp hem terug op, en verwissel dan toch maar met het reservewiel om zeker te zijn. Reservewiel dus aan de as, origineel wiel terug vanvoor op de remork, nogmaals controleren of het reservewiel goed vast staat en we zijn weg.

Ik reed op kop, de buurman achter mij. Na enkele kilometers voel ik een hevige schok, en in mijn middenspiegel zie ik de remork terugkomen uit de lucht. In mijn linkerspiegel zie ik een wiel rollen, gelukkig de gracht in voordat de tegenligger te dicht in de buurt kwam. Het reservewiel zat dus nog altijd prima vast, maar het originele wiel had ik blijkbaar gewoon op de dissel gezet en niet vastgemaakt. Dat was dus onder de wielen van mijne remork gekomen, en gelukkig niet onder de auto van de buurman, of een andere auto.

Er zullen mij nog wel blunders te binnen schieten waarschijnlijk, maar momenteel niet.
 
10 jaar geleden een IKEA nachtkastje in elkaar gestoken, in de doos zat geen handleiding en 37 duzend stukjes.

4u later stond dat spel eindelijk in elkaar maar ik had die deur ondersteboven geplaatst met als gevolg dat ik heeeel dat nachtkastje opnieuw heb moeten ontmandelen om die klote deur recht te hangen.

En dan moest ik nog binnen aan de 2de nachtkastje, vreselijk.
 
Ik heb ooit nog een gypoc schroef in mijn wijsvinger gedraaid.
Al lang aan het werk en nog een klein stukje afwerken. Stuk gyproc moest hard tegengeduwd worden en ik kon vanonder en vanboven op de draaglat, het stuk vastpakken. Dusja, in een greep met mijn vingers aan de bovenkant, vijs kwam langs onder doorheen alles ...

Ergste van allemaal is, uw schroefmachine in achteruit zetten en de vijs er terug uitdraaien.
 
"Measure Twice, Cut Once". En er dan ook gewoon in slagen om 2x het verkeerde te meten en het werkstuk dan 10mm te kort/lang hebben. En hoe vaak ik mijn handen al verbrand hebt aan metalen werkstukken door die vast te nemen nadat ik daar op aan het lassen, slijpen, zagen,... ben geweest. "t Zal wel afgekoeld zijn", ja, niet dus.
Bijkeukentje zelf geplaatst in de wasplaats. Enige wat er nog moest gebeuren was de handgrepen op de onderkasten plaatsen. Was al heel de dag bezig geweest en beetje vermoeid etc. Ik die grepen van rechts naar links beginnen plaatsen. Ik boor het gat van de derde handgreep aan de verkeerde kant van het deurtje..
Ja, dat heb ik dus op een halve seconde na gehad op mijn kleedkamerdeur. Als je weet waar je moet kijken zie je nog het gaatje waar de punt van mijn gatenzaag op gesteund heeft (het waren verzonken handgrepen). Ook van de vermoeidheid, maar gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om te beseffen dat er IETS niet klopt.
 
Ik kan een heel boek schrijven met klusblunders.

- Parket schuren en boenen met een Woodboy is een uitdaging, dat ding durft wel eens lelijk weg te schuiven als je niet oplet. Knal tegen de muur en ik mocht gaan bijplamuren.

- In een donkere zolderkamer losse plinten schilderen terwijl het buiten helder en droog was

- Klopboornachtmerries: omwille van stevige muren moest ik gaatjes boren met de klopboor. Dat ding niet goed onder controle en een stuk pleisterwerk weg.

- Bij schilderwerken verkeerd afplakken of te straffe tape nemen waardoor er vaak opnieuw geschilderd moet worden

- Met inbouwkasten uit elkaar trekken ook wel geluk gehad met losse nagels te te pas en te onpas tevoorschijn komen.
 
Tot hiertoe bij onze verbouwingen ook nog niet echt geblunderd, behalve 1 toch gevaarlijk iets:

Waren met een sleuvenfrees van 90cm een sleuf aan het trekken langs de oprit (70m lang) om nieuwe gasleiding, waterleiding en elektrische kabels (oa een 35mm²) in te leggen. Bij het dwarsen de huidige hoofdkabel van de elektriciteit doorgetrokken met heel wat vonken en vuur en een buurt zonder elektriciteit tot gevolg. Gelukkig heeft degene die op de frees stond er niets aan over gehouden en is de verzekering tussengekomen.

O ja, toch nog eentje, mijn schoonbroer die door het plafond is gezakt bij het uitbreken van de verdieping, gelukkig zonder erg, al zat hij wel gespreid over 2 balken met zijn klokkenspel vlak bij een uitstekende nagel :eek:
 
-Als tiener vroeg mijn pa om een gordijrail te helpen ophangen. Ik moest gewoon een paar gaatjes boren... in een betonnen poutrel boven de venster... met een klopboor en steenboortje van 6mm. Inderdaad... geen boorhamer met sds betonboren... een klopboor. Na enkele minuten boren is het steenboortje letterlijk gesmolten...

-Dan jaren later bij de verbouwing van mijn eigen huis.... de enorme blunder gemaakt van hulp te aanvaarden van "mensen die er wat van af kenden"...
We hadden de houten latten op het plafond bevestigd voor een vals plafond met houten platen die in elkaar passen, te hangen.
Terwijl ik rap naar de winkel was hadden er 2 al het briljante plan om te beginnen met de houten platen zelf omhoog te hangen... met een pneumatische bradtacker... Natuurlijk verkeerd ingsteld waardoor de brads te diep in de platen zaten. Gelukkig hebben ze maar 1 meter kunnen doen tegen dat ik terug was. Ze dan maar laten stoppen en ik heb alleen alles verder omhoog gehangen met een elektrische niettacker. Ik was die compresseur zo beu gehoord.
Natuurlijk, enkele maanden later begon die eerste meter van het plafond door die brads los te komen en door te hangen. Uit pure frustratie er dan maar vijzen door gedraaid...

-Met de eerder vernoemde elektrische nieter mijn vinger aan het plafond geschoten. Gelukkig niet al te erg.
Ik schoot een plaat vast en de niet ketste af op een houten knoest in de houten lat erachter. De niet was niet lang genoeg om volledig door mijn vinger te gaan maar ik zat er wel mee vastgepind tussen de niet en het plafond. Gelukkig had ik een tang mee om te niet los te peuteren want ik was toen alleen in het huis. Ik had daar mooi gestaan.

-Ook met de nieter. Dat ding heeft enkel een veiligheid op de trekker, een klepje dat moet omgezet gehouden worden om de trekker te kunnen induwen. Het is dus mogelijk te schieten zonder de kop ergens tegen te duwen.
Dat wist ik eerst niet en ging het eens proberen. Die niet is in de kamer 4 keer afgeketst alvorens de deur uit te gaan en een verdiep lager te trap af te vliegen.

-Dan nog ettelijke keren op mijn vingers geslagen met de hamer

-in de badkamer gleuven in de oude vloer gegraven, alle waterleidingen gelegd in blauwe nironbuizen en dan de oude vloer mooi terug gelegd. Daarna in die vloer gaten boren om metalstuds tegen de muur te zetten. Kwam in 1 gat allemaal blauw plastic naar boven... gelukkig de buis maar geschampt want het lekt niet. :S

En dan waarschijnlijk nog een paar zaken waar ik ongetwijfeld later nog wel op kom
 
Het zijn gevaarlijke dingen. Ik heb ooit eens met een gewoon nietjesmachine los door mijn vingernagel geniet omdat ik wou zien hoe ver je daarop kan duwen voor het nietje er uitschiet.
Niet zo ver, blijkbaar.
 
Hier ook eens serieus op mijn duim geslagen. Ik had zinken goten geinstalleerd en ik was de slab in de juiste helling aan het slaan met een hamer zo hard ik kon maar in plaats van op het blokje, sloeg ik op mijn duim. Toen heb ik wel afgezien, de hele nacht niet geslapen door dat pompend gevoel in de duim en beetje daarna is de nagel uitgevallen.
 
Het zijn gevaarlijke dingen. Ik heb ooit eens met een gewoon nietjesmachine los door mijn vingernagel geniet omdat ik wou zien hoe ver je daarop kan duwen voor het nietje er uitschiet.
Niet zo ver, blijkbaar.
Hoe ik me jouw jeugd voorstel op basis van je posts hier:

70836438_180772393090059_6476717245502196595_n-4147166689.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Dat pompend gevoel ken ik maar al te goed door een ongeval op het werk. Het topje van mijn linkermiddenvinger geplet tussen een metalen bar en de haak van een galgkraan die 1000kg kon heffen. Voelde alsof ik er hard met een hamer op had geslagen... tot ik mijn handschoen uitdeed... vingertopje hing letterlijk in flarden uiteen en ik kon het bot zien zitten. Resultaat: nagel gebroken, bot gebroken, een hoop hechtingen en nadien enkele littekens
 
Meer dan 20 jaar geleden had de buur van m'n ouders zijn garage afgebroken, wij mochten het puin van de muren deels gebruiken voor fundering van een terras naast ons tuinhuis.
Die brokken waren natuurlijk nog wat te groot dus m'n pa en ik als klein mannetje moesten die brokken eerst nog wat kleiner kloppen met een moker.
Bij m'n pa ging dat natuurlijk een stuk rapper vooruit, want ik was max. 10j op dat moment dus ik had gezegd van "dat stuk is hier voor mij, daar moogt gij niet aankomen".

Legt m'n pa daar opeens z'n hand in "mijn stuk", net op het moment dat ik mij aan't preparen ben om daar eens een goeie lel te geven.
Ik vlamde daar natuurlijk met alle kracht met die hamer op m'n pa zijn duim.
Naar het schijnt heb ik toen gevraagd of hij een verbandje moest hebben, m'n pa dacht echter dat ik het zei om hem uit te lachen.
Mannekes, die ontplofte zowat, ik heb hem nooit zo kwaad geweten als toen 😁
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: -TC-
Zelf kan ik mij niet veel dramatisch herinneren, hebben toch een huis gestript maar mijn schoonvader was gelukkig altijd heel voorzichtig en verstandig. Handen hebben nochtans genoeg gebloed... Op sommige momenten wel aardig schrik gehad. Bijv toen we een buitengevel verwijderd hadden op het gelijkvloers om een poutrel te steken van 400 kg. Je kon toen in de kamer boven naar buiten kijken, omdat de muur weg was tot boven de welfsels die als vloer van eerste verdiep dienen. Uiteraard een hele hoop balken die steunen op de vloer binnen en buiten op stiepen. Zot om te zien.

Onze sanitairmannen hebben hier wel een blunder van jewelste gemaakt bij het doorboren van de gaten voor 150 mm ventilatiebuizen door welfsels uit 1965. Uiteraard een gat geboord midden in een welfsel van pakweg 30 cm breed, en natuurlijk op twee verdiepen zelfs. Ganse stabiliteit naar de botten. Welfsel niet moeten vervangen, maar wel op en onder het welfsel en zijn 3 geburen een stalen plaat moeten leggen, en dan met draadstang en bouten die platen aan mekaar moeten schroeven.

Had hem de ochtend zelf nog gezegd dat hij moest boren op de grens tussen twee welfsels :D Later die dag heeft die snul zijn enkel gebroken op onze werf bij het doorboren van de buitengevel.
 
blunders vooral in het beslissingnemen..


Vorige week begonnen aan elek in den tuin bij te leggen naar het tuinhuis.
de kabel kon
A - langst de muur van het terras en de onderburen hun terras naar beneden; en daar op de tuinmuur onder de te plaatsen afdekking komen tot vanachter
B - ingegraven en dan 1.5m beton uitslijpen om tot in het tuinhuis te raken.

uiteraard B gepakt "want ik zou het zelf ook nie tof vinden om een kabelgoot op mijne muur te zien aan mijn terras.
ja men kloten; ferm veel chance da mijnen buurman nen overtreffenden trap aan zwaar werkmateriaal heeft waar we die 20cm aan ouden beton vol stenen toch mee weggekregen hebben.


in men vorige verbouwing: "die roemenen moeten da plafond niet opschuren, we doen dat zelf wel"
als er nu iemand mij vraagt of da ze hun plafonden zelf doen of laten doen.. ik twijfel nie.
Wa een kutjob, da's de slijtage aan uwe nek nie waard.
 
Paar keer met een vinger tussen 2 bakstenen gezeten bij het vullen van de mandjes of het loskloppen van 2 stenen

Bij het in elkaar zetten van een rek moest er nog de bovenste horizontale lat ingeklopt worden. Ik ging dat snel doen zonder laddertje, was zo net boven mijn hoofd. Met volle overtuiging geklopt, vol op mijn duim. Eerste kwartier niet aanspreekbaar en daarna ook dat bekende kloppende gevoel gezeten

Toen op het gelijkvloers de welfsels lagen en ze beton hadden gestort is het uiteraard beneden gestipt met houten draagbalken (hier baddingen genoemd) Ik ging die wel al wegnemen zonder de aannemer daar geen tijd mee verloor.
één kant los gemaakt en de balk in mijn handen, stip laten omvallen. Met wiebelen natuurlijk die andere ook los geschoten. Die balk de grond op, had me net niet van de ladder geslagen en die metalen stip omgevallen vlak langs mij af.
Goede engelbewaarder gehad dat moment

Toen de plakker op de bovenverdieping bezig was ging ik ook eens kijken. Stond toen stelling in de gang voor de plafonds.
Ergens mijn voet verkeerd gezet en tussen 2 platen af, lag opeens door de stelling (+-1.40m ?) Paar dagen manken want enkel omgeslagen

Bij het plaatsen van de stopcontacten en schakelaars, dat opgevuld met cement, maar uiteindelijk zonder handschoenen of truweel
Slecht idee amai. zo pijn dat dat achteraf deed

Toen we gingen inwonen bij men schoonouders ging ik met mijn schoonpa de schuifdeuren van de kleerkast naar boven brengen.
Halverwege heft hij vanachter opeens hoger waardoor ze bij mij vanvoor vooruit schoot, natuurlijk tegen de muur. Hij had pas geverfd en natuurlijk geraakt
Uit colére pakt hij die 2e deur zelf, op de 2e trap knalt hij met de bovenkant van de deur tegen zijn plafond, ook daar een stuk weg
Niet durven lachen of ik kon men spullen pakken denk ik
 
Terug
Bovenaan