Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat we nu - een dikke maand na dit bericht - wel mogen stellen dat je iéts te voorbarig bent geweest ;-)Zou me niet verbazen mochten we de piek van de winter al gehad hebben. Komende weken lijkt er toch niets te gebeuren. WC lijkt erin te komen en kou ver weg te blazen.
Ik heb al de dag nadien toegegeven dat die post wat kort door de bocht was. Je moet dat niet zonder reden terug ophalen.Ik denk dat we nu - een dikke maand na dit bericht - wel mogen stellen dat je iéts te voorbarig bent geweest ;-)
Dit eind november uitspreken is een beetje het equivalent van - na amper 2 dagen tegen de 30°C eind mei - stellen dat het je niet zou verbazen mochten we de piek van de zomer al gehad hebben omdat ze de eerste 2 weken van juni kouder weer voorspellen.
Inderdaad maar die mag toch niet klagen over de voorbije zomer.Niet dat ik je leed wil miskennen, maar de zomerliefhebber zit ook gewoon al maanden in zijn hol hoor, als het een troost is.

Idd, de neerslag die eerder wat leek te verdwijnen is alweer volledig terug, en de wind zal blijven komen uit richtingen die je liever niet ziet in juli. Enige stabiliteit - wat in het voorjaar nochtans wel gemakkelijk kon - blijft deze maand ver te zoeken.
Vooral afkoeling de komende dagen, en de ganse week staat er ook elke dag regen op het programma, maar weliswaar slechts kleine hoeveelheden. Vooral woensdag wordt een dieptepunt, de meeste regen en tegen dan hebben we al 6 graden ingeboet en blijft de temperatuur 3 graden te koud voor de tijd van het jaar.
Heel jammer. De modellen voorspellen telkens lange mooie periodes, omdat alle factoren daarvoor aanwezig zijn, maar eenmaal het dichter bij komt wordt het altijd terug op de lange baan geschoven.
Voelde al een tikkeltje herfstachtig aan zojuist. Sterke westenwind, temp zakte meteen in elkaar tot 19 graden + eerste bladeren van de bomen al op de grond. Het zou zomaar passen in half september.
Inderdaad, maar de temperatuur komt niet meer terug, zelfs geen 25 graden meer. Waar is die mooie zomer naartoe?
Inderdaad, de hoop voor stabilisatie is alweer verdwenen, of toch minstens nog maar eens uitgesteld, terwijl de zomerdagen genadeloos voorbij tikken.
Hier ondertussen volledig bewolkt. Eerste regen is al gevallen, en neerslag blijft mogelijk de rest van de dag dus de luxe van je jas niet te moeten meenemen is weer gedaan.
En bakken sneeuw in dat geval. Het zou deugd doen om ook eens 20cm te zien liggen in westelijk/centraal vlaanderen ipv die 5 verloren gewaaide vlokken die er nu zijn.Modellen nu toch weer terug kouder geworden, het verandert voortdurend maar het blijft enorm onzeker. Nu hinten de modellen op een kouder weekend.
Over vrijdag zelfs nog geen eensgezindheid. GFS berekent een storm voor die dag met windstoten tot 80-100 km/u en 7-8°C. Maar de laatste EC run moet daar niets van weten en houdt de maximumtemperatuur op 1°C
ja man die laatste run, 20cm +En bakken sneeuw in dat geval. Het zou deugd doen om ook eens 20cm te zien liggen in westelijk/centraal vlaanderen ipv die 5 verloren gewaaide vlokken die er nu zijn.