Herfst & Winter 2025

Jill Peeters een paar dagen geleden "Woensdag en donderdag worden kraakheldere dagen!". Als ik voor zonsondergang nog iéts van de zon te zien ga krijgen, ga ik al content mogen zijn denk ik...

Buiten die mist dan vandaag ...
Idd, dat hoort bij 1029 hPa en mist hoort zeker ook bij de herfst. Zolang het weer opklaart, wat straks wel zal gebeuren. Dan volgt een grotendeels blauwe hemel en rustig weer.

Door de afname van luchtvervuiling en door de toename van lagedruk en westcirculatie in de herfst en winter, komt mist steeds minder voor bij ons. Reden te meer om de mooie kant van mist (en die is er zeker) te waarderen.

Idd, dat hoort bij 1029 hPa en mist hoort zeker ook bij de herfst. Zolang het weer opklaart, wat straks wel zal gebeuren. Dan volgt een grotendeels blauwe hemel en rustig weer.

Mist komt steeds minder voor bij ons. Reden te meer om de mooie kant van mist (en die is er zeker) te waarderen.
Het hoort er bij, maar toch liever geen mist 's ochtends, ik ben daar geen fan van met de fiets, dan pak ik de auto.

Jill Peeters een paar dagen geleden "Woensdag en donderdag worden kraakheldere dagen!". Als ik voor zonsondergang nog iéts van de zon te zien ga krijgen, ga ik al content mogen zijn denk ik...
As we speak mijn boterhammen aan het opeten in het park. Staalblauwe hemel, niks wind en heerlijk zonnetje, ondanks de 12 graden niks te koud. Mijne jas al uit moeten doen 🥵

Zo frustrerend dat alles heel de tijd uitregend voor het in Leuven komt. Als ik om 10u keek zou het vanaf 12u constant moeten regenen maar tot nu nog niets gevallen ...

Toch wel wat schade hier en daar zo te lezen.

Vanochtend en deze nacht toch ook stevig gewaaid hier. Toch ook een uurtje of 3 redelijk geregend. Nu al een goed halfuur droog en de zon komt er regelmatig door. Wind ietsje minder maar nog altijd goed aanwezig.

Weinig zon vandaag, en als ik op het KMI kijk zal het de rest van de week zo blijven.
Wel weinig wind en relatief normale temperaturen, maar toch liever ook wat zon dan deze grijze brij.

Hier in Zuid West-Vlaanderen toch redelijk wat zon gezien vandaag :-). Blijkbaar zitten we hier weer aan de goeie kant van de bewolking

Het is een weekje typisch Belgisch weer: grijze smurrie en gematigde temperaturen.

Best saai, inderdaad, maar nog wel best aangenaam om buiten te komen.
Het is vooral moeilijker om mijn lui gat naar buiten te krijgen. Terwijl wanneer de zon schijnt dat gemakkelijker gaat.
Eens je buiten bent is het qua temperatuur wel best ok, niet te koud.

Voor volgende week mogelijk zelfs wat koelere lucht dat ons bereikt. Maar wel droge lucht en mogelijk dus de zon dat dan weer eens tevoorschijn komt. Rustig dus.

Indrukwekkend hogedrukweer wel, overmorgen alweer 1033 hPa. Dat zijn waardes die je bij de winter zou verwachten. De normale luchtdruk voor oktober is 1015 hPa.

De wind zit wel verkeerd en voert vochtige lucht aan, dus strakke blauwe hemels en zon gaat het niet gaan opleveren, we blijven onder het hoofdzakelijk somber regime. Maar het blijft wel droog. Zonder hogedruk ging het nu zondvloed geweest zijn, maar de drukgebieden leiden dat nu af naar Noorwegen. Daar kregen ze er al flink van langs met Amy, en er komt nog een hele nieuwe lading neerslag af.

Terug
Bovenaan