"Dit seizoen" is meteorologisch de winter. Zelf zou ik toch liever kou/sneeuw verkiezen om iets leuk te vinden, want dit is het enige seizoen waar je ze kan hebben (ja, kan in het begin van de lente ook nog even wel, maar met de zon dan al op halve kracht). Wind kan je het hele jaar door wel hebben, niet enkel dit seizoen.De wandeling was in heist-op-den-berg. Er was daar ook wel wind, maar dat vind ik net leuk aan dit seizoen.
De wind heeft ook een minder "leuk" kantje: het zorgt er voor dat het echt veel te warm blijft, met een max van 10 graden en een min van 5 graden weeral 3 graden boven de normale gemiddeldes. Het is hier middernacht en het is hier even warm als de normale max van december momenteel. Dat, samen met de - opnieuw - overvloedige regen, maakt het dan weer moeilijker om straks nog echt winter te hebben (maar ook niet onmogelijk, de kans die al zo klein is, is gewoon weer gedaald na vandaag). De wintermaanden zien trouwens de meest onrustwekkende stijgingen aan temperaturen, vooral gedreven door meer storm en harde wind, op zich weer gedreven door een toenemend temperatuurcontrast tussen polen en evenaar.
Nu, ik snap de subtiliteit die in je post zit wel, dat er in de praktijk bij ons geen winter meer is en "dit seizoen" nu de verlengde herfst is. En dan kan je de wind uiteraard wel uitlichten als "leuk".
Laatst bewerkt: