Herfst & winter 2024/25

Maak me net de bedenking dat er op jaarbasis eigenlijk best wel veel dagen zijn waar je niet of amper buiten kunt, of toch niet op een aangename manier.

Akkoord, je kunt altijd wel buiten als het echt moet, maar als het gaat om vrijetijdsactiviteiten (wandelen, fietsen, sporten) of woon/werk met de fiets dan geniet regen/kou/ wind toch niet de voorkeur.

Bwa allez wat een softies hier :laugh:

Ik ben gewoon gaan joggen. Je kan alles doen in eender welk weer, zolang je je ernaar kleedt.
Het is verre van even plezant als buiten zijn in t-shirt op een zonnige dag, dat wel.

Bwa allez wat een softies hier :laugh:

Ik ben gewoon gaan joggen. Je kan alles doen in eender welk weer, zolang je je ernaar kleedt.
Het is verre van even plezant als buiten zijn in t-shirt op een zonnige dag, dat wel.
Ik ben ook gewoon met de fiets gaan werken en de wandelingen met de hond gedaan. Ik leef precies in een ander land dan sommige posters hier.

Ik ben ook met de fiets gaan werken vandaag. Ik heb het mijzelf verplicht, dan moet ik er wel door.
De grootste uitdaging is vooral op tijd opstaan.

Ik denk er eigenlijk al lang aan om eens een jaar bij te houden hoe vaak ik nat word op een jaar, ik rij altijd met de fiets naar het werk. Dat is echt niet vaak.

Ik zal per 1 januari een topic openen in de mobiliteitsafdeling 😄

Drie dagen werken naar kantoor deze week. Het was droog dus alle drie met de (elektrische) fiets gedaan. Jezelf erop kleden en dan komt dat goed.

Je kan alles doen in eender welk weer, zolang je je ernaar kleedt.
‘Kunnen', jazeker, alles kan... Je kan ook in je bloot gat gaan zwemmen in de Noordzee op een dag als vorige zaterdag... (er zijn er zelfs die dat effectief doen)
Maar dat is het punt niet. Gaat erom dat er best wel veel dagen zijn waar het geen weer is om een hond door te jagen. Wie dan bij wijze van statement per se buiten wil sporten, mij niet gelaten.
Of dat dan aangenaam is, kun je over discussiëren. Je moet eens een padelinitiatie geven aan een groep beginners op een plein met natte ramen en bij windkracht 6. :D

‘Kunnen', jazeker, alles kan... Je kan ook in je bloot gat gaan zwemmen in de Noordzee op een dag als vorige zaterdag... (er zijn er zelfs die dat effectief doen)
Maar dat is het punt niet. Gaat erom dat er best wel veel dagen zijn waar het geen weer is om een hond door te jagen. Wie dan bij wijze van statement per se buiten wil sporten, mij niet gelaten.
Of dat dan aangenaam is, kun je over discussiëren. Je moet eens een padelinitiatie geven aan een groep beginners op een plein met natte ramen en bij windkracht 6. :D
Klopt inderdaad dat je er u altijd kan op kleden, maar als het 5 beaufort is en pijpenstelen giet ga ik toch liever naar het werk met mijnen auto :)
Het is nog best een eindje met de fiets voor mij naar het werk: 20km. Ik ga ook geen miserie zoeken als het niet nodig is.

Ik denk er eigenlijk al lang aan om eens een jaar bij te houden hoe vaak ik nat word op een jaar, ik rij altijd met de fiets naar het werk. Dat is echt niet vaak.
Dat zegt op zich niets hé. Ik neem aan dat je meestal kunt wachten om tussen 2 buien door te fietsen. Dan ben je idd. misschien niet nat maar daarom was het nog geen goed fietsweer de rest van de dag…. Het is ook niet alleen regen die dat bepaalt.

Dat zegt op zich niets hé. Ik neem aan dat je meestal kunt wachten om tussen 2 buien door te fietsen. Dan ben je idd. misschien niet nat maar daarom was het nog geen goed fietsweer de rest van de dag…. Het is ook niet alleen regen die dat bepaalt.
En als je maar enkele kilometer moet fietsen naar je werk ben je ook al meer geneigd om de fiets te nemen denk ik.
Er zijn nu wel ook mensen die voor alles hun auto nemen. Voor bij de bakker te gaan op 500 meter van hun deur bijvoorbeeld. Voor zulke dingen zou ik zelfs mijn auto niet willen starten.

Het is volgens mij gewoon een mindset. Bij de collega's zijn het toch vooral de mensen die altijd met de auto komen die als eerste klagen dat het weeral slecht weer is wanneer er eens een buitje voorbij trekt.

En de mensen met de fiets? Die hoor ik niet hoor. Die hebben gewoon buienradar open staan om te checken of ze best een beetje vroeger of later vertrekken.

Vest + regenbroek (met schoenhoezen). Niet dat het dan dolle pret is, dat is fietsen in donker + regen + wind + koud nooit, maar het is dan best te doen op de fiets. Zeker qua terugrit, ik kom liever niet uitgeregend aan op het werk.

Dat zegt op zich niets hé. Ik neem aan dat je meestal kunt wachten om tussen 2 buien door te fietsen.
Niet echt. De winkel waar ik werk opent om 9u, de klanten zullen eens lachen als we open gaan doen naargelang het weer.
's Avonds kan ik 5' wachten maar ga ik ook gewoon graag naar huis natuurlijk.

Voor mensen glijdende uren zal het inderdaad niet representatief zijn.

En als je maar enkele kilometer moet fietsen naar je werk ben je ook al meer geneigd om de fiets te nemen denk ik.

Voila zo ken ik er ook. Ze fietsen h/t 5km naar het werk met hun e-bike. 'We hebben onze sport gehad vandaag' en 'Het weer viel wel mee'.
Ja man, seriously? Ge zijt 2 keer 10 minuten buiten geweest FFS. :D
Als ik ga fietsen dan is het voor minstens 2u. Daar moet het dan wel iet of wat deftig weer voor zijn of ik doe indoor wel wat anders.

On topic: kern van de hoge druk zit te ver weg zodat er steeds veel wolken blijven binnen stromen.
Zoals het er nu naar uit ziet zou (!) het even opklaren laat vrijdag en nacht naar zaterdg. Heb je ook niet veel aan behalve een extra koude nacht maar weinig of geen zon-uren.

Terug
Bovenaan