Herfst en winter 2023/24

Dat klopt en dan is het vooral Lanzarote en Fuerteventura die het voelen, heel af en toe gaat het eens tot in Gran Canaria maar tot in Tenerife geraakt die warme wind bijna nooit.

Vanaf het zo rond de 35°C is is het toch de limiet vind ik. Ge kunt u dan nog aanpassen aan de warmte, bijvoorbeeld 's morgens vroeg gaan fietsen/wandelen/...
Maar als het nog warmer is, dan is het nog enkel goed om in de zee of 't zwembad te springen om af te koelen. Dan is er niet meer veel aanpassen aan, of je moet in een ruimte met airco zitten. Uiteindelijk ga je ook niet met vakantie om de hele tijd in de airco te kruipen. Stel dat je in juli naar Turkije gaat, en het is daar 45°C, dan moet je geen uitstappen meer doen die dag, en is het enige dat nog mogelijk is in de schaduw gaan liggen aan't zwembad of binnen kruipen met airco.

Vandaar dat elke Middellandse Zee bestemming voor mij uitgesloten is in de zomer. In het zuiden is voor mij dan enkel de Atlantische kust nog een optie omdat je daar nooit die extreme temperaturen hebt.

100l wordt er verwacht in Luxemburg en een maandelijkse hoeveelheid regen voor januari bij onze zuiderburen, de komende twee dagen.
In O-Vlaanderen niet veel beter.
Gelukkig nieuwjaar...

Vandaag toch ook weer een topdag precies. Nog niet gestopt met regenen, de wind begint hier precies ook serieus aan te wakkeren. Ik hoop dat we nu de maartse buien en aprilse grillen al hebben gehad, want als dat nog eens zo'n periode van twee maanden gaat zijn :sop::confused:

Ik zit deze winter in de balkan regio voor 2 weken in tis hier sinds vorige week 12-15 graden en blijft zo tot volgende week maandag.

Het schuift almaar verder op, nu zijn het nog buien tot zaterdagmiddag. Daarna een paar dagen kou maar aan de kust zal dat wel weer meevallen.
ik hoop dat het hogedrukgebied wat kan blijven liggen.

Heb het zo stilaan wel gehad met al die regen. Ik kan mij echt niet herinneren dat er zoveel regen, bijna elke dag opnieuw, blijft vallen de laatste paar maand? Of heb ik dat zo verkeerd op?

Heb het zo stilaan wel gehad met al die regen. Ik kan mij echt niet herinneren dat er zoveel regen, bijna elke dag opnieuw, blijft vallen de laatste paar maand? Of heb ik dat zo verkeerd op?
De laatste maand dat er minder regen gevallen is dan gemiddeld was in juni, dus dat zegt toch wel wat ja.

En september (maar was nauwelijks minder dan gemiddeld). We hebben maar liefst 5 maanden gehad met >100mm neerslag in Ukkel waarvan 4 maanden in de tweede helft van het jaar (na juni)! Dat lijkt mij toch wel uitzonderlijk.

Ik geef het u op een blaadje, laat ons een paar 'drogere' maanden krijgen en binnen de kortste keren start weer het gezaag over de grondwaterstanden.

Ik geef het u op een blaadje, laat ons een paar 'drogere' maanden krijgen en binnen de kortste keren start weer het gezaag over de grondwaterstanden.
En dan? Als dat nu effectief de vaststelling is dat er tekorten zijn bij de grondwaterstanden. Waarom moet dat dan weer 'gezaag' genoemd worden?

Dat klopt en dan is het vooral Lanzarote en Fuerteventura die het voelen, heel af en toe gaat het eens tot in Gran Canaria maar tot in Tenerife geraakt die warme wind bijna nooit.
toch een grote misvatting dat de calima niet tot in Tenerife geraakt hoor. Als er een harde calima toeslaat is dat voor de gehele canarische eilanden en niet enkel voor de meest oostelijke eilanden. Het is nu niet dat er daar een muur staat die die warmte en stofdeeltjes tegenhouden he.

los daarvan, de voorspellingen tonen zonnetje, weinig wind en koude temperaturen. Ein-de-lijk;

Terug
Bovenaan