Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Ik probeer nooit ergens van uit te gaan, dat zorgt zo vaak voor problemen. Als ik al een paar keer heb afgesproken met iemand en we hebben al dan niet al samen geslapen ga ik er nog altijd nooit zomaar van uitgaan dat wij samen zijn. De ene kan al helemaal overtuigd zijn, de andere kan nog aan het twijfelen zijn.

Hoe kan je weten of de ander het serieus meent, met jou een toekomst ziet, exclusief is, etc als je er niet over praat? Nee er moet voor mij altijd een gesprek zijn, dat hoeft daarom geen super serieus zwaar lang gesprek te zijn maar ik wil vertellen waar ik sta op dat moment en horen waar de andere staat. Voor het ingaan van een relatie net hetzelfde. Hoe je zo'n dingen intuïtief zonder woorden kan beslissen begrijp ik echt niet (als in, letterlijk niet begrijpen hoe mensen dat kunnen en dat zomaar weten van elkaar.)

Dat doe je toch van het begin dat gesprek?
Enfin toen ik onze eerste echte "date" had heb ik ook gezegd wat ik zocht in iemand en vice versa. En dat als ik verder date met iemand (daarom nog niet haar) dat ik dat enkel doe om iets serieus mee te beginnen. Als zij dat ook zo ziet dan is dat dan toch al duidelijk?
En na x-aantal dates komt dat, denk ik, dan toch wel automatisch naar voor om te zeggen hoe jullie elkaar nu als koppel zien?

Mijn vrouw vond het altijd vreemd hoe mensen hier op een bepaald moment niet gewoon "het gesprek" hebben waarin ze aangeven of het een serieuze relatie is (met dan ook gevolgen zoals verloving op termijn) of gewoon "spelen".

"Hah, allez zo raar" dacht ik altijd. Maar kennelijk is het zonder zo'n gesprek niet altijd duidelijk.

@kay-gell Bij Tinder dates was ik duidelijk over dat ik een vaste relatie zocht, en graag exclusief date en van hen dat ook graag heb. Maar om na enkele dates/seks er direct automatisch een relatie van te maken zonder een specifiek gesprek is voor mij echt heel raar. Er kunnen nog twijfels zijn langs een kant, het kan te snel zijn, we zijn toch allemaal anders hoe kan je nu automatisch weten dat die andere ook staat waar jij staat op dat vlak. Ook al is het uiteindelijke doel hetzelfde we hebben toch allemaal een eigen tempo?

Met @Tonerider ging het ook anders omdat de eerste keren dat wij afspraken het puur vriendschappelijk was. Ik wilde op dat moment ook geen lief en was niet op zoek. Toen wij bleven praten en afspreken en het duidelijk was dat er langs beide kanten wel interesse was hebben wij daar ook over gepraat. Langs mijn kant lag het moeilijk omdat ik mijzelf niet direct in een relatie zag. Mocht hij na onze eerste kus ofzo gewoon ervan uitgegaan zijn dat we dan in een relatie zaten zonder daar specifiek iets over gezegd te hebben zou het langs mijn kant niet lang geduurd hebben, ook al had ik interesse.

Ik vind dat allemaal zo automatisch niet. 't Kan aan mij liggen maar ik voel mij toch veel beter met duidelijke open communicatie daarover.

@Tanuki_ herkenbaar hoor! Ik gebruikte "exclusief daten" als term die de lading wel dekte wat mij betreft.
Ik was er ook later dan hem aan toe om het over mijn lief te hebben. Ik vind die term gebruiken ook een serieus engagement dat zwaarder weegt dan "we zijn aan het daten".
En daar heb ik ook open over gecommuniceerd. Of dat ook duidelijke communicatie was, vanuit het standpunt van iemand die daar anders over denkt, dat kan ik niet zeggen! 🤣

Ik ben dan zo klassiek dat tussen de lakens duiken enkel gebeurt met iemand met wie ik in relatie ben. Dat is nooit onderdeel geweest van een twijfelfase. Wel een of twee keer "voor de leut" met iemand tussen de lakens beland, maar daar was de opzet ook vrij duidelijk. Communicatie is alles.

Ooit was het simpel. Ge geeft elkaar ne kus en ge zijt samen hé.

En na x-aantal dates komt dat, denk ik, dan toch wel automatisch naar voor om te zeggen hoe jullie elkaar nu als koppel zien?

Nee absoluut niet dat betekent gewoon dat jullie elkaar leuk vinden.
Maar wat jullie dan echt zijn vrienden, fwb, koppel dat moet blijken uit een gesprek.

Ga er niet zomaar van uit dat je weet dat de ander denkt :) Of dat jullie hetzelfde willen

Het zal misschien ook aan het verschil liggen tussen daten en relatie voor sommige mensen.

Voor mij is daten afspreken met de bedoeling om te zien of er potentieel is voor een relatie. Dat kan exclusief en met serieuze bedoelingen maar je spreekt nog niet van "mijn lief", je leert elkaar gewoon kennen en je bent niet meer dan kennissen of vrienden. Je bent elkaar buiten wat elementaire beleefdheid ook niets verschuldigd, is de interesse weg dan bedank je vriendelijk voor de volgende date met een kleine uitleg.

Een relatie is voor mij als je spreekt over je lief, je echt in elkaars leven bent waarmee ik bedoel meegaan naar familie, uit met de vrienden, samen op lange reis, sleutel van elkaars appartement, etc met het doel om samen je leven op te bouwen, rekening houden met elkaar in grote beslissingen, toekomstplannen, etc

Voor mij is daartussen geen enkele automatische overgang, ook seks niet. Ge kunt imho nog daten maar wel al seks hebben maar ook evengoed al in een relatie zitten zonder al de lakens gedeeld te hebben.

Nuja, da's hoe ik het zie. Maakt ook niet uit want @Tonerider en ik moeten toch minstens 15jaar samen blijven van onze huisbaas :p

Nee absoluut niet dat betekent gewoon dat jullie elkaar leuk vinden.
Maar wat jullie dan echt zijn vrienden, fwb, koppel dat moet blijken uit een gesprek.

Ga er niet zomaar van uit dat je weet dat de ander denkt :) Of dat jullie hetzelfde willen

Zal dan toch van situatie tot situatie afhangen?
De eerste echte date maakte ik toch duidelijk dat ik alleen iets serieus zoek en geen van die FB-toestanden of whatever. En dat heb ik blijven herhalen. Idem na de eerste keer kussen.

Allee heb dat wel echt duidelijk gemaakt dat er niet verder zou gedate worden als dat de bedoeling was.

De mijne wou nooit van een relatie spreken, al moesten we wel monogaam zijn. Eerst was dat kwetsend maar dan heb ik dat laten varen. Intussen 10 jaar later, 2 kinderen en getrouwd en nog misschien nog steeds geen relatie ermee :thinking:

Wat is bij jullie het kantelpunt om van "ik ben aan het daten met iemand" over te gaan naar "ik heb een relatie met iemand"?
Na 3 dates? Nadat de bedprestaties zijn goedgekeurd? Wanneer je inziet dat je echt verliefd aan het worden bent?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij anderen verloopt.

Toen er plots 2 tandenborstels in het badkamerkastje bleken te staan.

Gij se godverdomste heten truffel!!
🤐
Hier 4 relaties van >3 jaar.

Toch geen enkele keer zoiets letterlijk uitgesproken in de zin van 'meen je dit serieus' of 'is dit exclusief', door geen van beiden.
Dat was in alle gevallen 100% intuïtief duidelijk, geen enkele twijfel mogelijk.
Dat zou zelfs gewoon awkward geweest zijn om dat zo te expliciteren.

Wel: dit was pré tinder.
Misschien verandert dat alles...
Ik heb gewoon spontaan gezegd (ik denk net voor onze 2de date? Geen idee!) Dat ik mijn profielen op datingsites gewist had.
Hij wist dat die er waren, is het gelijk duidelijk dat ik me op dat moment enkel op hem focus.

🤐

Ik heb gewoon spontaan gezegd (ik denk net voor onze 2de date? Geen idee!) Dat ik mijn profielen op datingsites gewist had.
Hij wist dat die er waren, is het gelijk duidelijk dat ik me op dat moment enkel op hem focus.

Amaai dat is vroeg.

Dat zou mij echt stress geven van zo snel te willen gaan

Amaai dat is vroeg.

Dat zou mij echt stress geven van zo snel te willen gaan
Mja, maar @MisterV en ik zijn meer gelijkgestemd op dat vlak, ik vermoed dat hij er net meer stress van zou gekregen hebben mocht hij weten dat ik op de momenten zonder hem, wel nog aan het swipen zou zijn. 😁

ik ben zelfs de "traagste" van ons 2 om ergens een stempel op te plakken.

Terug
Bovenaan