Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Juist nog wat opgevangen over mijn ex. Heel haar sexting affaire met haar collega is blijkbaar geweten onder collega’s die zelfs op een andere locatie werken. Het moet zijn dat er wel wat meer aan de hand was dan berichten, want alleen ‘een paar berichten’ vallen niet op bij collega’s hé. En het zal niet van de sexting collega komen want die zijn vriendin werkt daar ook, als die dat te weten komt is het kot helemaal te klein.

T voelt een beetje als de light variant van @kay-gell zijn situatie 😟
Ik zou dan weleens een soa test overwegen en @kay-gell ook wel.
Bizar hoeveel vrouwen er vreemdgaan en dan ook gewoon all the way.
Los van wat ik ervan hier lees, ook gewoon irl.
Dacht altijd dat het de mannen waren die hun piemel achterna liepen maar naar wat ik zie en hoor zijn het toch vooral de vrouwen die hun doos achterna lopen en het ergste van al is, degene die ik ken hebben allemaal een doodlieve vriend of man zitten waarmee ze mss niet gelukkig zijn maar zeg dat dan en move on. Crazy bitches. :frown:

Zijn jullie wettelijk samenwonend? Dat kan je ook eenzijdig verbreken maar dat kost u wel een pak meer dan wanneer je dat samen gaat doen (gemeente moet deurwaarder aanstellen om dat te gaan 'betekenen' bij de andere en rekent u die kosten aan). Nu, als ze er feitelijk niet meer woont kan je dat gaan aangeven bij de gemeente en zodra die dat ook geconstateerd heeft wordt haar domicilie geschrapt en de wettelijke samenwoning als beëindigd beschouwd. Omdat in dat geval zij het is die dat verbreekt is heel die kost dan weer voor haar.
(maar heel die toestand is niet van toepassing als jullie niet wettelijk samenwonend zijn, dan is het gewoon een kwetie van die domicilie geschrapt te krijgen)

Wijkagent mee bij het ophalen van haar gerief: Misschien eerder omdat ze bang is anders kloppen te krijgen of zo? Geen idee. Hoeft op zich niks met haar domicilie te maken hebben. Vaststellen van nieuwe domicilie moet op het nieuwe adres gebeuren, niet op het oude.

Als ze haar gerief bij u laat staan: Niet zomaar weggooien. Wacht tot haar domicilie effectief is geschrapt en stuur aangetekende brief met termijn waarbinnen ze moet komen afhalen (op afspraak met u!). Daarna niet afgehaald = weggooien of uw eigendom. En die aangetekende brief, stuur die ook nog eens als gewone brief (en vermeld het op de brief dat hij aangetekend én gewoon is verstuurd), dan vermijd je dat ze de inhoud niet kennen "omdat ze geen tijd hadden om hem te halen op het postkantoor".
Da's allemaal heel formeel hé, maar daarmee dek je wel uzelf in.

Dacht altijd dat het de mannen waren die hun piemel achterna liepen maar naar wat ik zie en hoor zijn het toch vooral de vrouwen die hun doos achterna lopen en het ergste van al is, degene die ik ken hebben allemaal een doodlieve vriend of man zitten waarmee ze mss niet gelukkig zijn maar zeg dat dan en move on. Crazy bitches. :frown:
En zo zijn wij mannen, jaren lang, onterecht beschuldigd van smeerlapperij 😥 .

Dieptepunt was zelfs s'nachts nadat ik te fiets terugkwam van een drink in het dorp waar ze woont naar haar huis ben gefietst. Ik moest dat huis zien, het moest eruit. Dit is 100% stalking en strafbaar, I know.
Louter stiekem iemands huis gaan bekijken zonder dat die dat merkt is geen stalking hoor. Belaging vereist dat je de persoon in kwestie ernstig en bewust verstoort met je gedrag.

Zijn jullie wettelijk samenwonend? Dat kan je ook eenzijdig verbreken maar dat kost u wel een pak meer dan wanneer je dat samen gaat doen (gemeente moet deurwaarder aanstellen om dat te gaan 'betekenen' bij de andere en rekent u die kosten aan). Nu, als ze er feitelijk niet meer woont kan je dat gaan aangeven bij de gemeente en zodra die dat ook geconstateerd heeft wordt haar domicilie geschrapt en de wettelijke samenwoning als beëindigd beschouwd. Omdat in dat geval zij het is die dat verbreekt is heel die kost dan weer voor haar.
(maar heel die toestand is niet van toepassing als jullie niet wettelijk samenwonend zijn, dan is het gewoon een kwetie van die domicilie geschrapt te krijgen)

Nee, gelukkig dat niet.

Wijkagent mee bij het ophalen van haar gerief: Misschien eerder omdat ze bang is anders kloppen te krijgen of zo? Geen idee. Hoeft op zich niks met haar domicilie te maken hebben. Vaststellen van nieuwe domicilie moet op het nieuwe adres gebeuren, niet op het oude.

Ja idd, en schrik om kloppen te krijgen zal ze niet hebben. Enige die ooit slaag heeft gekregen en zijn kleren kapot zijn getrokken ben ik toen ik haar gsm nam.

Als ze haar gerief bij u laat staan: Niet zomaar weggooien. Wacht tot haar domicilie effectief is geschrapt en stuur aangetekende brief met termijn waarbinnen ze moet komen afhalen (op afspraak met u!). Daarna niet afgehaald = weggooien of uw eigendom. En die aangetekende brief, stuur die ook nog eens als gewone brief (en vermeld het op de brief dat hij aangetekend én gewoon is verstuurd), dan vermijd je dat ze de inhoud niet kennen "omdat ze geen tijd hadden om hem te halen op het postkantoor".
Da's allemaal heel formeel hé, maar daarmee dek je wel uzelf in.

Thanks, ja ook een goeie tip. Weggooien ga ik inderdaad niet doen.
Sjans dat ik haar nieuw adres kan anders zou ik nog niet kunnen maar eerst inderdaad misschien es kijken als ik dreig met domicilie fraude of ze dan niet in actie schiet.
Het is gewoon allemaal zo onlogisch dat ze dat niet regelt.

Da's eentje waar ik idd wel aan denk. Zelfs zonder scheefpoeperij lijkt mij dat sowieso wel eentje die je best doet als er een nieuwe vaste partner in beeld komt. Zwanger kan ik niemand meer maken sinds mijne knip, maar wil ook geen beestjes doorgeven die ik ongevraagd cadeau heb gekregen.
Hier is het weer het cliché verhaal van ze valt voor de charmes van de bad boy die toch o zoveel interessanter is dan degene die ze thuis heeft zitten. Type temptation island is aantrekkelijker dan uwe vent die thuis zit te koken voor uw kinders zeker?

Het is gewoon allemaal zo onlogisch dat ze dat niet regelt.
Mijn gedacht:

Die zit momenteel in een soort van roes.
Omdat ze bij haar nieuwe partner is, maar ook omdat alles nu “out in the open” is.
En dan gaat ze de rechten en plichten even verdringen en de kop in het zand steken.

Mijn gedacht:

Die zit momenteel in een soort van roes.
Omdat ze bij haar nieuwe partner is, maar ook omdat alles nu “out in the open” is.
En dan gaat ze de rechten en plichten even verdringen en de kop in het zand steken.

Ge zou da denken, maar fel praktisch is da ook niet om te leven.
Enfin een klein reiskofferke had die mee, dus veel kleren heeft ze ni.

@MisterV ik heb uw verhaal gemist denk ik, maar jullie zijn uit elkaar omdat ze sexting deed met een collega?
Nee, die sexting is eerder een symptoom dat de relatie scheef zat dan de oorzaak van de breuk, die affaire is ook al van een tijdje geleden. Er komen nu alleen verhalen bovendrijven met dat mensen horen van de breuk.

Nee, die sexting is eerder een symptoom dat de relatie scheef zat dan de oorzaak van de breuk, die affaire is ook al van een tijdje geleden. Er komen nu alleen verhalen bovendrijven met dat mensen horen van de breuk.
Sterkte! Zeker na zoveel jaren huwelijk moet dat wel een slag zijn.

Sterkte! Zeker na zoveel jaren huwelijk moet dat wel een slag zijn.
Merci! (het was wel geen huwelijk maar wettelijk samenwonen, maar swat, dat maakt weinig uit)

Het is vooral confronterend met dat ik er nu niet meer middenin zit en er met een afstand naar kan kijken, dat er al van in het begin signalen waren dat er dingen niet ok zaten. Zonder te veel in detail te treden: Laat ons zeggen dat de liefde en het 'water bij de wijn doen' te veel van één kant kwam en dat mijn aanwezigheid in het beste geval getolereerd werd. Klinkt cru en nogal zwart-wit, maar daar kwam het precies wel op neer.

Als ik dan uit verschillende hoeken hoor dat andere mensen dezelfde dingen gezien hebben als de dingen waar ik bij haar op vastliep, soms ook in de omgang tussen haar en die andere mensen, dan heb ik wel de indruk dat ik het ergens wel bij het rechte eind heb.

Niet dat ik geen fouten heb gemaakt hé.

Inderdaad maar vreemd dat een wijkagent mee gaat verhuizen, met wat geluk staat die daar met een combi en dan is de camionette ook al uitgespaard :)

Maar serieus: volgens mij gaat die wijkagent enkel mee als er een gegronde vrees zou zijn voor iemands veiligheid. Niet om ambtshalve te checken of iemand werkelijk verhuist, daarvoor gaat de wijkagent op het nieuwe adres kijken. @kay-gell moet zich misschien de vraag stellen wat zijn ex aan de politie heeft verteld? Waren er ook geen eerdere pv's? In dat geval zou ik niet getext hebben dat ze zonder de flikken moet komen. Mogelijk wordt dat berichtje ook aan de politie getoond waardoor die nog meer overtuigd zijn dat ze erbij moeten zijn. Ik zou dat niet laten escaleren en vooral aan de politie tonen dat je niet gewelddadig bent.

Dit weekend stuurde ze dan dat ze de spullen kwam halen met de wijkagent en dat haar domicilie dan ook in orde is ineens.
Maar ik heb gezegd dat hier geen flikken moeten komen en de afspraak was dat ze haar spullen na schrapping direct kon komen halen.
Waarop ze niet meer gereageerd heeft. Vind het overigens ook bizar gewoon want de politie moet op haar nieuwe locatie gaan kijken of ze daar woont en niet of ze weg is op haar oude?
Ik denk dat die politie eerder aanwezig zal zijn omdat ze vrezen voor de veiligheid van je ex. Dit omwille van een aangifte of zo. Ik zou ermee opletten om duidelijk te schrijven dat je geen politie aan de deur wilt bij de verhuis. Kans is groot dat ze die berichten ook toont aan de politie en die gewoon bij de aangifte worden gevoegd waardoor de vermoedens dat je gewelddadig zou kunnen zijn groter worden. Politie kent je niet maar die gaan ook geen risico nemen als een vrouw komt uitleggen dat ze bij haar ex weg is maar niet durft te verhuizen uit angst voor diens reactie.

Onderga het en stel je vooral correct op als die agenten er zijn.

Ga als vrouw met veel traantjes eens gaan vertellen dat je uw spullen bij uw ex wil gaan ophalen en bang bent dat je kloppen gaat krijgen. Heel het korps komt waarschijnlijk mee helpen verhuizen. Combi = gratis verhuiscamionette.

Yeah, ik zie ook dat bedrog precies 50/50 verdeeld is tussen de geslachten. Vrouwen zijn meestal wel beter in het te verbergen. Mannen, daarintegen, zijn veel minder geneigd om bedrog te vergeven. Heeft misschien met biologie (vaderschapsonzekerheid) te maken. Allez is toch mijn algemene indruk.

Ge hebt ook soorten bedrog. Ge hebt de opportunistische "het gaat even wat minder en plots was er verleiding en nu heb ik spijt". Dit is IMO het minst erge type en ook het enige waar IMO kans is op herstel, gegeven een aantal belangrijke criteria.

Je hebt ook de psychopathische "ik blijf bij mn partner voor het gemak/comfort/om drama te vermijden/voor de kinderen maar wil daarnaast toch aan m'n trekken komen". Deze affaires kunnen jaren duren. Soms eindigen die en wordt de band met de officiële partner weer beter. Soms ontdekt de partner het zelfs nooit.

En dan heb je het "monkey branchen". Dat zijn mensen die niet zonder lief willen zitten -- deze mensen zijn laf en hen ontbreekt het ook aan deftige communicatieskills. Dus in plaats van een relatie zoals een volwassen persoon te beëindigen wanneer het niet meer gaat, zoeken ze de vervanger terwijl ze blijven genieten van de voordelen een stabiele relatie. Eenmaal de opvolging gegandeerd is, zijn ze plots weg. Dit veroorzaakt veel leed en verwarring bij de andere partner -- die zal willen werken aan de relatie, maar dit is tevergeefs want voor de ander was de relatie eigenlijk al afgerond. Dit zijn de gevallen waarbij er na een paar weken plots een nieuwe partner is.

Ik denk dat die politie eerder aanwezig zal zijn omdat ze vrezen voor de veiligheid van je ex. Dit omwille van een aangifte of zo. Ik zou ermee opletten om duidelijk te schrijven dat je geen politie aan de deur wilt bij de verhuis. Kans is groot dat ze die berichten ook toont aan de politie en die gewoon bij de aangifte worden gevoegd waardoor de vermoedens dat je gewelddadig zou kunnen zijn groter worden. Politie kent je niet maar die gaan ook geen risico nemen als een vrouw komt uitleggen dat ze bij haar ex weg is maar niet durft te verhuizen uit angst voor diens reactie.

Onderga het en stel je vooral correct op als die agenten er zijn.

Nja ze doet maar uiteindelijk. Ik heb 10 berichten dat ik zeg dat ze haar spullen gewoon direct kan komen halen als haar domicilie geschrapt is. Voor de rest heb ik 0,0 communicatie met haar gehad.
We zien wel.

Mannen praten er over ,doen stoer over vreemdgaan ,maar daar blijft het ook vaak bij. Vrouwen laten niks merken maar doen het gewoon. Ik denk dat mannen misschien wel eens een uitschuiver kunnen maken gewoon omdat ze hun piet achterna hollen. Maar daarom willen ze nog niet weg van hun partner. Als vrouwen vreemdgaan is het naar mijn mening omdat ze denken dat ze zich kunnen verbeteren en ook echt weg wilen van hun partner. Zo ervaar ik het toch als ik kijk naar koppels in mijn nabije omgeving.

Ik denk niet dat er zoveel verschil zit tussen mannen en vrouwen qua reden om vreemd te gaan. Soms is het lust, soms denken ze elders te vinden wat er thuis niet of minder is, soms zijn ze op zoek naar een back-up plan voordat ze uit hun huidige relatie willen stappen, soms zijn het gewoon onverbeterlijke vreemdgangers.

Terug
Bovenaan