Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Wat hier gepost wordt is dan ook vooral het negatieve he. Als alles goed zit in een relatie is er gewoon niet zoveel om te vertellen in deze thread.
Da's ook waar maar al dat gedoe en vage dingen. Praat met elkaar verdomme.

Mocht ik in een gelijkaardige situatie zitten zou ik misschien 't zelfde doen maar vanop een afstand zeg/voel ik van "Nah, die <insert> hoef ik niet".
Mijn brein vat het niet waarom we 't zo complex moeten maken. Veel dingen houden gewoon geen steek. En dat maakt me incompatibel met de meerderheid ofzo. Al die moeite en waarvoor nog meer vage dingen. Ik hou niet van vage dingen.

Ik zie het nu "bewust" zwart wit maar het klinkt alleen al vermoeiend. Er zijn ongetwijfeld wèl compatibele individuen maar het lijkt soms mission impossible. Al moet ik eigenlijk gewoon meer onder de mensen. Mensen zijn ugh.
Al praat ik wel graag met mensen maar niet over bloemetjes en bijtjes. Wel het moeilijkere werk.
Nergens?

Seks is belangrijk in een relatie, maar zeker niet het enige.
Genegenheid, steun, thuiskomen bij iemand, samen herinneringen maken, … . Daar doe ik het voor.
Meh, 't gaat al zolang zonder. Ik OVERleef het wel denk ik dan.
Al doe ik mezelf daar eigenlijk wel onrecht mee maar het hele gedoe waar ik nota bene geen inzicht in heb is bleh. Zoveel zinloze constructies waar we ons dan zorgen over maken zorgen ook voor een hoop stress. "Doe ik het wel goed zo of had ik dit of dat moeten doen?" Al moet je dat dan relativeren door 'the numbers game' want als je het fout gedaan hebt leer je eruit waardoor je uiteindelijk wel eens matcht.

Lijkt me bijna zinloos om met quasi 0 ervaring er überhaupt nog aan te beginnen. Ik heb er de fut niet voor. Al zit dat tussen m'n oren want nu heb ik tijd zat om erover na te denken en nadenken vergroot een (kleine) problematiek wel uit natuurlijk. Ik wil niet nadenken :'(

1. Je moet eerst ZELF goed inzien wat je stoort en hoe dat komt. Dat inzicht komt soms niet, vaak pas nadat je uit je krammen bent geschoten bij de ander. Het is niet dat we dagelijks een uurtje vrijaf nemen van alle mogelijke prikkels om onze eigen emoties te gaan analyseren he.
2. Iets voelen is 1 ding, dat ding onder woorden brengen is nog een totaal ander ding. Ofwel omdat je het heel moeilijk vindt om iets onder woorden te brengen op een niet -aanvallende manier, ofwel omdat het fucking moeilijk is je extreem kwetsbaar op te stellen tegenover de ander. Ja, ook als dat jouw partner is.
3. Je kan je partner wel al wat inschatten. Soms levert het absoluut niets op om dingen uit te spreken. Ofwel omdat de ander extreem gekwetst zal reageren (dus zwijg je uit angst om gekwetst te worden/de ander te kwetsen) ofwel omdat de ander het simpelweg niet begrijpt en/of er dezelfde zwaarte niet aan hangt als jij.
Of, wat zeker bij jou een risico zou zijn: omdat je partner het kapot zal analyseren en er allerlei theorieën aan zal koppelen die totaal niets te maken hebben met hetgeen je wél wou zeggen.

Er zijn dus VEEL redenen waarom er niet "gewoon gepraat" wordt.
Heel simpel voorbeeld: hoe makkelijk praat jij met je eigen ouders over ECHTE emoties, twijfels, onzekerheden? Want die zie je toch ook graag tot op een zekere hoogte veronderstel ik? 🤷🏼

Laatst bewerkt:
Ik vind weten over andermans bedrog een moeilijke om over te oordelen, ofwel zullen er zijn die het weten maar het niet durven vertellen uit schrik dat zij de schuldigen zullen lijken voor de relatie wat stuk loopt (onzin natuurlijk), of omdat ze denken dat de andere partij het weet maar tolereert, of omdat ze degene die bedrogen wordt niet willen kwetsen...

Allemaal slechte redenen op de lange termijn, al weet ik zelf ook niet hoe ik zo'n boodschap gemakkelijk zou overbrengen, maar ik denk wel graag dat ik zoiets niet verborgen zou houden. Al stuurde ik wordt case scenario een anoniem briefje...

Collega's van je ex die erover wisten is één ding, hoop dat er geen goede vrienden of familie tussen zaten die zoiets verborgen hielden... Niet oké, echt niet makkelijk.

Want ze zeggen dan wel dat de waarheid altijd aan het licht komt, soms duurt dat gewoon te lang.

Also, over politiecombi's ook al verhalen gehoord... 😂🙈 Dat kan toch niet allemaal waar zijn?

Over dat niet vertellen over ontrouw.
Ik heb daar nog begrip voor eerlijk gezegd. Goh ja, anoniem briefje is een oplossing maar kan altijd uitkomen en ik versta dat niet iedereen dat risico wil pakken.

Ik versta alleszins dat haar collega's die er 8 uur op een dag mee werken haar wel erover aanspreken maar mij niet. Uiteindelijk moeten ze 8 uur met haar samenwerken en niet met mij.
En als achteraf alles tussen het koppel in kwestie goed uitdraait dan blijft gij nog de klikspaan van toen.

Ja man, ik ben net nog tot die kerel gereden om te kijken of haar auto er stond.
Die stond er, heb paar keer aangebeld maar ze deden niet open.

Iets erna telefoon van de politie, blijkbaar ook de eerste keer toen ik haar gevolgd was hebben ze de politie gebeld.
Ik wist dat ik niet naar daar moest rijden nu, maar het was echt sterker dan mezelf. Als de politie erbij komt kijken ja dan ga ik het ook laten dat is het niet waard.
Ik heb toen mij kunnen inhouden om hem niet bij elkaar te slaan, dan kan ik dit ook. Heb het ook gewoon rustig tegen de politie uitgelegd.

Ik weet dat jullie nu gaan zeggen dat het niet slim was en ik weet dat ook. Maar godverdomme dit doet zoveel pijn, zo diep, zo enorm enorm enorm diep.
Elke vezel in mijn lichaam wil het uitschreeuwen, maar ik kan het gewoon precies niet. Het blokkeert in mij.
Nu ik dit schrijf rollen de eerste tranen van mijn wangen: ik zie de vrouw die ik graag zag elke keer met andere mannen voor mij terwijl ze erna lieve berichtjes stuurt. Ik zie hoe ze erna lief thuis komt en me een knuffel geeft. Hoe ze ons lief hondje begroet wanneer ze thuiskomt en hij nog iemand anders moet ruiken op haar... in haar...

Maar als ik haar nu in het echt zie, zoals gisteren in de fitness, dan herken ik dat meisje niet waar ik 4 jaar geleden zo verliefd op ben geworden.
Als ik een foto van haar zie dan zie ik nu iemand anders. Een schim van wat ik dacht dat ze was, maar in mijn hoofd zie ik dat meisje dat ik graag zag wel, maar ze is met andere mannen. Ik word gek van de vuile trucen die mijn gedachten met mij spelen en de selectieve beelden die ze naar mij sturen.

En ze heeft dit heel bewust gedaan. Want de plaatsen waar ze kwam (en ik niet) en waar ze graag kwam, zoals de crossfit daar heeft ze dus recentelijk tegen laten vallen dat het thuis niet goed ging hoor ik nu ik met die mensen praat.
Terwijl ze niets tegen mij zei en deed alsof ze hier gelukkig was met mij.

Gewoon zodat ze achteraf kon zeggen dat ze er dan toch een einde had aangemaakt en het leek alsof dit al langer aansleepte en ze dit met mij besproken had en we er aan gewerkt hebben.
Ik heb geen eerlijke kans gekregen. Hoe kan iemand zo lang, zo ver over dingen nadenken en dit doen?
Hoe kan dit?

Ge moet echt een stap achteruit nemen nu. Het is 100% ok om emotioneel te zijn, maar een gesprek op dit moment, dat gaat gewoon niet. Ge gaat daar daar gaan voor antwoorden (wat heel begrijpelijk is) maar hetgeen effectief gaat gebeuren is dat ge gaat roepen, wenen, en uitkafferen. Ik snap echt volledig dat ge BOL staat van de energie op dit moment en dat het er echt op 1 of andere manier uit moet, maar toekomstige @kay-gell zou denk ik tegen de huidige @kay-gell zeggen om te proberen om het nu, in de mate van het mogelijk, zo veel mogelijk te laten rusten. Ga er zeker niet meer naartoe rijden nu. Ik ben blijkbaar een van de weinigen die niet weet wie ge IRL zijt, maar smeer uw privé niet uit op uw eigen Instagram, pwet. Doe het gewoon niet. Ge gaat er echt alleen maar de verkeerde soort aandacht mee krijgen.

Voor de rest: wat een shitzooi. Sorry man. Eerlijk? Als ik u was, ik zou morgen op reis vertrekken. Efkes 2 weken harde knip in alles wat hier in België gebeurt en een trektocht gaan maken in de bergen. Nepal is schoon deze tijd van het jaar.

Laatst bewerkt:
Heftig man. 🥺
Wat afschuwelijke rotsituatie en wat smerig gedrag van haar gatverdamme. Zo'n iemand wil je toch niet in je leven?
Het besef is er nu pas en dit gaat nu eventjes ontzettend veel pijn doen maar uiteindelijk kom je er wel sterker uit.
En wat die bezem betreft waarmee ze nu is, hem wordt vroeg of laat hetzelfde aangedaan.
Zo'n neukmatras kan het niet bij één man houden dus ooit komt karma hem bitchen.
@kay-gell, met jou komt het allemaal wel goed, either way...
Ooit kom je iemand tegen die jouw oprechte liefde, tederheid, vertouwen etc waard is plus je bent een zeer aantrekkelijke man dus heb je dan ook al mee.

Maar wat ik me dan afvraag en je hoeft er niet op te antwoorden maar heb je dan nooit gemerkt dat er een verandering zat in haar zin in/manier van seks? Ik hoor vaak en geen idee of het echt zo is, maar mensen die buiten de deur eten heb weinig tot geen zin in eten thuis, zeg maar.
Daar nooit iets aan gemerkt?

Hoera, je hebt zojuist 99% van alle dating- en relatieproblemen opgelost!

Maar serieus, je neemt een van de moeilijkste aspecten uit een relatie: open en eerlijk communiceren over wat je denkt en voelt en die communicatie van de ander dan nog eens correct interpreteren en aanvaarden. Zelfs koppels die 50 jaar samen zijn, leren op dat vlak nog dagelijks bij en maken nog steeds fouten daar tegen. Het merendeel van de ruzies in een relatie gaan over dingen waar de communicatie fout is gelopen, ontbreekt, fout geïnterpreteerd wordt....

En jouw oplossing om daten (dus met iemand die je helemaal nog niet kent) makkelijker te maken is net dat.

Dat is alsof je tegen een psychotische zwerver die aan de overkant van een 100m brede rivier wil raken, gaat zeggen: bouw dan gewoon een brug. Simpel toch.

Maar serieus, je neemt een van de moeilijkste aspecten uit een relatie: open en eerlijk communiceren over wat je denkt en voelt en die communicatie van de ander dan nog eens correct interpreteren en aanvaarden. Zelfs koppels die 50 jaar samen zijn, leren op dat vlak nog dagelijks bij en maken nog steeds fouten daar tegen. Het merendeel van de ruzies in een relatie gaan over dingen waar de communicatie fout is gelopen, ontbreekt, fout geïnterpreteerd wordt....

En jouw oplossing om daten (dus met iemand die je helemaal nog niet kent) makkelijker te maken is net dat.

Dat is alsof je tegen een psychotische zwerver die aan de overkant van een 100m brede rivier wil raken, gaat zeggen: bouw dan gewoon een brug. Simpel toch.
Ik vind dit toch wel een haatdragende opmerking naar psychotische zwervers toe. Precies alsof die nooit bruggen kunnen bouwen ofzo.

En dat is ook een van de redenen waarom het hier op Pol & Actua vaak verkeerd loopt: we verstaan elkaar niet goed genoeg en maken daarom ambras. :unsure:

Maar alle gekheid op een stokje: ik ben 8 jaar samen met mijn vrouw en heb soms nog altijd moeite om haar communicatie correct te interpreteren en daarnaar te handelen, omgekeerd ide dito. Zeker als de lontjes kort zijn is het soms beter om het allemaal even te laten rusten (of misschien nét door te razen). Dat is sukkelen en aanmodderen en hopen dat het goed loopt, maar het is ook niet goed om er teveel over na te denken. Maar zo is het leven hé: hopen dat je gelukkig kan aanmodderen in plaats van ongelukkig. Communicatieve gelijkstemmigheid is écht niet evident.

Ja man, ik ben net nog tot die kerel gereden om te kijken of haar auto er stond.
Die stond er, heb paar keer aangebeld maar ze deden niet open.

Iets erna telefoon van de politie, blijkbaar ook de eerste keer toen ik haar gevolgd was hebben ze de politie gebeld.
Ik wist dat ik niet naar daar moest rijden nu, maar het was echt sterker dan mezelf. Als de politie erbij komt kijken ja dan ga ik het ook laten dat is het niet waard.
Ik heb toen mij kunnen inhouden om hem niet bij elkaar te slaan, dan kan ik dit ook. Heb het ook gewoon rustig tegen de politie uitgelegd.

Ik weet dat jullie nu gaan zeggen dat het niet slim was en ik weet dat ook. Maar godverdomme dit doet zoveel pijn, zo diep, zo enorm enorm enorm diep.
Elke vezel in mijn lichaam wil het uitschreeuwen, maar ik kan het gewoon precies niet. Het blokkeert in mij.
Nu ik dit schrijf rollen de eerste tranen van mijn wangen: ik zie de vrouw die ik graag zag elke keer met andere mannen voor mij terwijl ze erna lieve berichtjes stuurt. Ik zie hoe ze erna lief thuis komt en me een knuffel geeft. Hoe ze ons lief hondje begroet wanneer ze thuiskomt en hij nog iemand anders moet ruiken op haar... in haar...

Maar als ik haar nu in het echt zie, zoals gisteren in de fitness, dan herken ik dat meisje niet waar ik 4 jaar geleden zo verliefd op ben geworden.
Als ik een foto van haar zie dan zie ik nu iemand anders. Een schim van wat ik dacht dat ze was, maar in mijn hoofd zie ik dat meisje dat ik graag zag wel, maar ze is met andere mannen. Ik word gek van de vuile trucen die mijn gedachten met mij spelen en de selectieve beelden die ze naar mij sturen.
Veel sterkte!
Dit is een rouwproces waar je door moet, boosheid en verdriet en nog tal van emoties zullen je nog overvallen jammer genoeg.
Als ik ze ooit tegenkom in de trein zal ik ze een driedubbele boete geven en dan buiten sjotten ergens in een koeienwei.

@kay-gell : sterkte en ik vind dat je er erg goed mee omgaat.
Het enige wat ik absoluut niet begrijp is dat je al enkele keren spreekt over die kerel slaan. Ik vind dat zo absurd; de schuld & verantwoordelijkheid ligt toch 100x meer bij haar?

@kay-gell : sterkte en ik vind dat je er erg goed mee omgaat.
Het enige wat ik absoluut niet begrijp is dat je al enkele keren spreekt over die kerel slaan. Ik vind dat zo absurd; de schuld & verantwoordelijkheid ligt toch 100x meer bij haar?
Je verwerkt zoiets teneerste niet rationeel en je hebt woede in je lijf dat er uit moet. Zij is inderdaad de hoofdschuldige, maar die kerel symboliseert ook ergens wel haar verraad. Ik kan hem aanraden om zéker niet over te gaan tot geweld, maar ik begrijp wel dat hij die drang heeft.

Ge moet echt een stap achteruit nemen nu. Het is 100% ok om emotioneel te zijn, maar een gesprek op dit moment, dat gaat gewoon niet. Ge gaat daar daar gaan voor antwoorden (wat heel begrijpelijk is) maar hetgeen effectief gaat gebeuren is dat ge gaat roepen, wenen, en uitkafferen. Ik snap echt volledig dat ge BOL staat van de energie op dit moment en dat het er echt op 1 of andere manier uit moet, maar toekomstige @kay-gell zou denk ik tegen de huidige @kay-gell zeggen om te proberen om het nu, in de mate van het mogelijk, zo veel mogelijk te laten rusten. Ga er zeker niet meer naartoe rijden nu. Ik ben blijkbaar een van de weinigen die niet weet wie ge IRL zijt, maar smeer uw privé niet uit op uw eigen Instagram, pwet. Doe het gewoon niet. Ge gaat er echt alleen maar de verkeerde soort aandacht mee krijgen.

Voor de rest: wat een shitzooi. Sorry man. Eerlijk? Als ik u was, ik zou morgen op reis vertrekken. Efkes 2 weken harde knip in alles wat hier in België gebeurt en een trektocht gaan maken in de bergen. Nepal is schoon deze tijd van het jaar.

Thanks, ja het is dat ik dat weet hé.
En ik denk dat dit nu wel mijn grens heeft getrokken. Maar die emoties, gekoppeld aan niet slapen, adrenaline doet met niet meer rationeel nadenken op sommige momenten.
Maar alles komt goed.

Heftig man. 🥺
Wat afschuwelijke rotsituatie en wat smerig gedrag van haar gatverdamme. Zo'n iemand wil je toch niet in je leven?
Het besef is er nu pas en dit gaat nu eventjes ontzettend veel pijn doen maar uiteindelijk kom je er wel sterker uit.
En wat die bezem betreft waarmee ze nu is, hem wordt vroeg of laat hetzelfde aangedaan.
Zo'n neukmatras kan het niet bij één man houden dus ooit komt karma hem bitchen.
@kay-gell, met jou komt het allemaal wel goed, either way...
Ooit kom je iemand tegen die jouw oprechte liefde, tederheid, vertouwen etc waard is plus je bent een zeer aantrekkelijke man dus heb je dan ook al mee.

Maar wat ik me dan afvraag en je hoeft er niet op te antwoorden maar heb je dan nooit gemerkt dat er een verandering zat in haar zin in/manier van seks? Ik hoor vaak en geen idee of het echt zo is, maar mensen die buiten de deur eten heb weinig tot geen zin in eten thuis, zeg maar.
Daar nooit iets aan gemerkt?

Nope, nooit iets aan gemerkt. Alles qua seks ging goed.
Niet zoals het begin elke dag hé. Maar paar keer per week. Zaterdag nog twee keer op ne dag. En dan had die sowieso dit plan al en was ze bezig met andere mannen.
En ja serieus als ik deze nu zie. Dan denk ik, wat gaat die daar of all people mee doen op dat vlak. Als ik weet hoe we op dat vlak waren, ik zie het niet. Echt niet. Maar goed misschien dat ze daar nog anderen voor heeft/had.

En ze heeft dit heel bewust gedaan. Want de plaatsen waar ze kwam (en ik niet) en waar ze graag kwam, zoals de crossfit daar heeft ze dus recentelijk tegen laten vallen dat het thuis niet goed ging hoor ik nu ik met die mensen praat.
Terwijl ze niets tegen mij zei en deed alsof ze hier gelukkig was met mij.

Gewoon zodat ze achteraf kon zeggen dat ze er dan toch een einde had aangemaakt en het leek alsof dit al langer aansleepte en ze dit met mij besproken had en we er aan gewerkt hebben.
Ik heb geen eerlijke kans gekregen. Hoe kan iemand zo lang, zo ver over dingen nadenken en dit doen?
Hoe kan dit?
Ik zou het elke keer even uitschrijven zoals nu, herlezen en eventueel deleten als het wat te diep of persoonlijk gaat. Het is goed dat je ventileert en praat over zoiets, al is het eerst even tegen jezelf. Zo orden je je gedachten uiteindelijk ook wel.

Het is ook 100% begrijpelijk dat je 'doordraait' momenteel. Jij gaat nu elke herinnering die je hebt even afspeuren voor gekke signalen. Ik denk dat je vooral voor ogen moet houden dat je jezelf niet meteen iets kan verwijten. We horen nu één kant van het verhaal natuurlijk, maar het klinkt alsof zij altijd al wat egoïstisch en destructief gedrag vertoonde, maar zij heeft dit succesvol van jou weggehouden. Dat is vreselijk, maar zulke personen bestaan nu eenmaal ook. Misschien is het al bij al goed voor jou dat je er ietwat tijdig achter kwam. Uiteindelijk zal zij zich straks afvragen waarom zij geen goede vent kan vinden wanneer ze bekend staat als pump & dump queen overal waar ze komt en jij bent tegen dan al een stuk verder op alle vlak. :unsure:

Je verwerkt zoiets teneerste niet rationeel en je hebt woede in je lijf dat er uit moet. Zij is inderdaad de hoofdschuldige, maar die kerel symboliseert ook ergens wel haar verraad. Ik kan hem aanraden om zéker niet over te gaan tot geweld, maar ik begrijp wel dat hij die drang heeft.

Dit, in de gym komen waar ik kom. Weten dat ze een relatie heeft, wie ik ben en toch nog achter mijn rug seks hebben met mijn vriendin.
Dat is ook alles behalve netjes.
Het is niet rationeel, ik kan enkel maar zeggen wat ik voel.
Terwijl ik eigenlijk dus nog nooit (buiten iemand die mijn auto bekrast heeft) ooit die drang gehad heb

Terug
Bovenaan