Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Ik ben via-via de vuile was te weten gekomen. Lang gewoon vierkant in het gezicht uitgelachen geweest. A zeggen en B (met een ander) doen. Gewoon bewust de boel verzieken in de hoop dat ik er de brui aan zou geven, en toen bleek dat mijn tolerantiegrens voor bullshit te hoog was: voetje gelicht.

En het doet me eigenlijk niets.

Via via, dit en het geen. Whatever, boeit niet. Ge bent er basicly door, voor het grootste deel gaat de ervaring u een beter persoon gemaakt hebben. Move on, next bitch, die u ook weer gaat verfijnen op bepaalde vlakken. In de toekomst gaat ge er mss weer afscheid van gaat moeten nemen...

Boeit niet. Het is de reis, niet de bestemming.

U do u. Zoals ik vandaag al eens een keer gezegd heb tegen een irl vriendin. Het is niet slecht af en toe iets radicaal in uw leven te doen/te moeten ondergaan. En als iets niet werkt, werkt het niet. Aan uzelf denken dan, en er iets van opsteken.

Geen kinderen gelukkig, en ook geen financiële besognes (ik heb mijn investeringen goed afgeschermd, omdat ik mijn twijfels had, met rede). En ja, "een derde partij", zoals dat dan zo mooi heet. En dan staalhard liegen van niet.

Sterkte man! Zelf bedrogen door mijn toenmalige vriendin begin dit jaar met
als argument/reden toen dat ik haar had verwaarloosd (wat ook een deel waar is). Echter in plaats van er openlijk over te praten is ze op een ander gaan zien. Blijkbaar verteer je het wel beter dan ik toen, dus dat komt wel goed.

Uiteraard heb je er niets aan, maar ondertussen ben ik zelf weer met iemand samen die de perfecte vrouw is voor mij. Mij kennende zal ik dat ook wel weer verpesten, maar ik wil maar zeggen dat het snel kan keren.

Gelukkig heb je altijd het fietsen/sporten!

Sterkte Fingers 😔

( en 't is gewoon een kutwijf, zal ik het luidop typen se! Dat er emoties zijn voor een ander, dat je niet gelukkig bent in je relatie, tot daar aan toe. Maar een volwassen persoon doet zijn bakkes open en gaat niet achter het gat vanalles doen en staalhard in je gezicht gaan liegen. Tenzij je een klojo bent die haar mishandelt, maar ik ga er nu wel van uit dat dit niet het geval is bij jou.)

@Mr.Fingers Sterkte man! Ik weet hoe het voelt 2,5 jaar geleden ook meegemaakt, ze voelde haar al 2 jaar niet meer gelukkig en dat het op was tussen ons, tuurlijk heb ik fouten gemaakt zoals iedereen van ons dat doet, maar als je er helemaal niet over communiceert met uw partner maar wel met de persoon waar ze mee vreemd ging...
Dat je u niet gelukkige voelt dat kan maar praat er dan over ipv vreemd te gaan... Zo laf in mijn ogen!

Mensen die schaamteloos in iemand zijn of haar gezicht kunnen liegen doen dat sowieso opnieuw. Zij het niet qua bedrog, dan zal het wel op andere vlakken zijn waarbij men zichzelf zal bevoordelen ten opzichte van jou. Dat is een karaktertrek die je hebt of niet.
Wees blij dat je die personen uit uw leven kan wegfilteren, dat is geen pijnlijk verlies maar een grote win ;).

Mensen die schaamteloos in iemand zijn of haar gezicht kunnen liegen doen dat sowieso opnieuw. Zij het niet qua bedrog, dan zal het wel op andere vlakken zijn waarbij men zichzelf zal bevoordelen ten opzichte van jou. Dat is een karaktertrek die je hebt of niet.
Wees blij dat je die personen uit uw leven kan wegfilteren, dat is geen pijnlijk verlies maar een grote win ;).
Maar hoe weet je of iemand schaamteloos liegt? Wie weet schaamt zijn vriendin er zich wel voor dat ze hem heeft bedrogen? Wat natuurlijk het bedrog niet goedpraat, maar ik ben het niet eens met dat soort statements van "eens een bedrieger, altijd een bedrieger". Als mensen in de slechte zin kunnen veranderen, dan kunnen ze ook in de goede zin veranderen. Het is aan jou om in te schatten of je die kans nog wilt geven of niet.

Laatst bewerkt:
Schaamte is er niet, dat weet ik. Het is nog altijd aan de gang (ze zijn nu op fietsvakantie, het was voor haar te veel moeite om ooit eens 1 zaterdag vrij te maken van de mantelzorg zodat we eens een volledig weekend voor onszelf hadden, voor iemand anders lukt dat probleemloos)

Maar hoe weet je of iemand schaamteloos liegt? Wie weet schaamt zijn vriendin er zich wel voor dat ze hem heeft bedrogen? Wat natuurlijk het bedrog niet goedpraat, maar ik ben het niet eens met dat soort statements van "eens een bedrieger, altijd een bedrieger". Als mensen in de slechte zin kunnen veranderen, dan kunnen ze ook in de goede zin veranderen. Het is aan jou om in te schatten of je die kans nog wilt geven of niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan altijd op iemand anders verliefd worden, die zaken gebeuren. Maar als je daar aan toegeeft, dan ga je onmiddellijk (of binnen redelijke termijn) de confrontatie aan met uw huidige partner. Als je dat niet doet en bewust constructies opzet om zaken te verbergen, als je bewust verhalen en verklaringen verzint om het verborgen te houden, dan is dat een karaktereigenschap en niet iets dat jou overkomt. Dan ga je op andere aspecten in uw leven dat evenzeer toepassen.

Als het een troost kan zijn: mijn ervaring is dat karma vroeg of laat wel z'n werk doet.

Bedriegers/bedriegsters vallen door de mand waardoor ze uiteindelijk toch alleen komen te staan. Op die manier verliezen ze ook elk zelfrespect.

Op lange termijn loont het altijd om oprecht te zijn.

Als het een troost kan zijn: mijn ervaring is dat karma vroeg of laat wel z'n werk doet.

Bedriegers/bedriegsters vallen door de mand waardoor ze uiteindelijk toch alleen komen te staan. Op die manier verliezen ze ook elk zelfrespect.

Op lange termijn loont het altijd om oprecht te zijn.

Inderdaad.
En als 'slachtoffer' zeg maar kom je er wel gewoon sterker uit. Geef het gewoon wat tijd en wees blij dat zo'n iemand uit je leven is.

Al die droeve en verbaasde reacties zijn wel hartverwarmend, maar 't is niet dat er medelijden moet zijn (medelijden? Op het internet? Go away!). Ik ben eigenlijk vooral verbaasd en teleurgesteld hoe ik me al die tijd eigenlijk om de tuin heb laten leiden, hoe ik bepaalde rode vlaggen eigenlijk niet heb zien wapperen, en hoe er eigenlijk gewoon misbruik van mijn tijd en persoon is gemaakt voor eigengewin.

Emotioneel ben ik er eigenlijk volledig over, wat ook wel wil zeggen dat ik er onbewust al klaar was met die toxiciteit. Het is gewoon de lage manier waarop (ik kon niet snel genoeg buitengeveegd zijn). Misschien ben ik gewoon een ouderwetse pé die nog te veel belang hecht aan fatsoen en respect voor waar iemand voor staat.

De taak om "terug van 0 te moeten beginnen" is eentje waar ik erg tegenop zie, maar ik kan keigoed alleen zijn, dus da's ook een meevaller.

Inderdaad.
En als 'slachtoffer' zeg maar kom je er wel gewoon sterker uit. Geef het gewoon wat tijd en wees blij dat zo'n iemand uit je leven is.
In mijn geval vind het woord slachtoffer een groot woord. Mijn 2 kindjes zijn meer slachtoffer vind ik dan, zoals ik zei we waren met 2 en ik heb ook fouten gemaakt waardoor we waarschijnlijk uit elkaar zijn gegroeid, ik heb zo nooit bedrogen laat dat duidelijk zijn. Ik bezie mijn ex ook niet als een slecht persoon maar wel een persoon die slechte keuzes heeft gemaakt. Bijvoorbeeld vind ik het feit dat ze niet wou werken aan een relatie van 11,5 jaar erger dan het feit ze me bedrogen heeft. Zeker als ik dan zie welk leven ze nu heeft het "happy gezinnetje"
Ik ben ook haar 1ste lief geweest dus misschien begon ze ook na te denken hoe het met iemand anders zou zijn...

In mijn geval vind het woord slachtoffer een groot woord. Mijn 2 kindjes zijn meer slachtoffer vind ik dan, zoals ik zei we waren met 2 en ik heb ook fouten gemaakt waardoor we waarschijnlijk uit elkaar zijn gegroeid, ik heb zo nooit bedrogen laat dat duidelijk zijn. Ik bezie mijn ex ook niet als een slecht persoon maar wel een persoon die slechte keuzes heeft gemaakt. Bijvoorbeeld vind ik het feit dat ze niet wou werken aan een relatie van 11,5 jaar erger dan het feit ze me bedrogen heeft. Zeker als ik dan zie welk leven ze nu heeft het "happy gezinnetje"
Ik ben ook haar 1ste lief geweest dus misschien begon ze ook na te denken hoe het met iemand anders zou zijn...

Ja daarom dat ik het tussen aanhalingstekens zette, je kan het op verschillende manieren interpreteren.
Als er kinderen in de spel zijn vind ik dat altijd zo triest.😕
11,5 jaar (zomaar) overboord gooien is echt zuur man. Begrijp wel dat het zwaar is om dan achteraf te moeten toekijken hoe het wel anders kan.
Welke fouten men ook heeft gemaakt, vreemdgaan valt niet goed te praten tenzij het er dan criminele feiten gebeuren zoals mishandeling, verkrachting oid maar dat is iets anders uiteraard.
Ik heb zoiets van, gaat het écht niet meer dan is het dikke doei maar op een ander kruipen is echt zo fout gewoon.
Bijvoorbeeld, mijn man is een workaholic en vaak in het buitenland voor zijn zaken en thuis zit die soms uren in zijn kantoor of gewoon op locatie maar dat wist ik van dag één en soms knelt dat ook weleens maar ik ga daarom toch niet met een andere vent krikken? Om dan te zeggen 'ja maar...'
Een vriend/zakenpartner van hem is hetzelfde overkomen. Zijn vriendin had meer dan een jaar loverboy en werd gewoon keihard betrapt toen ze aan die piemel lag te bengelen haha walgelijk hè.🙁

@mrFingers
Soms moet je bepaalde dingen zó ver laten om er "helemáál klaar mee te zijn" zeg maar, ondanks alle red flags die we om welke reden dan ook graag negeren of wat dan ook.

Al die droeve en verbaasde reacties zijn wel hartverwarmend, maar 't is niet dat er medelijden moet zijn (medelijden? Op het internet? Go away!). Ik ben eigenlijk vooral verbaasd en teleurgesteld hoe ik me al die tijd eigenlijk om de tuin heb laten leiden, hoe ik bepaalde rode vlaggen eigenlijk niet heb zien wapperen, en hoe er eigenlijk gewoon misbruik van mijn tijd en persoon is gemaakt voor eigengewin.

Niet te hard zijn voor jezelf.

"When you look at someone through rose-colored glasses, all the red flags just look like flags"

Schaamte is er niet, dat weet ik. Het is nog altijd aan de gang (ze zijn nu op fietsvakantie, het was voor haar te veel moeite om ooit eens 1 zaterdag vrij te maken van de mantelzorg zodat we eens een volledig weekend voor onszelf hadden, voor iemand anders lukt dat probleemloos)

Da's nog "vers", dan doe je altijd wat meer moeite. Dat vervaagt.

(nu kunde toch ne nieuwe fiets kopen zeker? :unsure:)

Terug
Bovenaan