Heb jij al een digitale meter?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

?

  • ja

    Stemmen: 168 57,5%
  • nee

    Stemmen: 124 42,5%

  • Totaal aantal stemmers
    292
Kan je eigenlijk op fluvius/luminus/farys website (voor mij dan) informatie lezen van uw meters? Zonder tussenkomst van een P1 meter 🤔
Ja, maar daar zit ongeveer een dag vertraging op. Dus als je echt realtime jouw overproductie van de zonnepanelen wil optimaliseren, dan ben je daar niks mee.
 
Kan je ook de meterstand ergens in dat Fluviusportaal ophalen? Ik zou de meterstand moeten hebben van iemand waarvoor ik zowat de contracten regel maar ik kom enkel uit op het verbruik.
 
Ja, maar daar zit ongeveer een dag vertraging op. Dus als je echt realtime jouw overproductie van de zonnepanelen wil optimaliseren, dan ben je daar niks mee.
Eventjes een update:

Ik kan mijn gegevens (gas - elek) gemakkelijk lezen via My Fluvius, ik ga de aankoop zo laten van een dongle heb er toch géén wifi.

Alleen de link tussen Luminus & Fluvius werkt niet, ik gaf vroeger de meterstanden daar handmatig in (luminus app) nu moet ik rekenen op een werkende verbinding tussen de 2

Het water via Farys digitale meter ergens uitlezen op hun website bestaat blijkbaar niet
 
Hier hebben we afgelopen week een brief gekregen dat ze op 20 december in de namiddag langs gaan komen om de nieuwe meter te installeren.

Wat mij opviel was de informatie op de achterzijde van de brief die nog dateert van tijdens corona.
Een korte samenvatting "1,5 meter afstand houden, persoonlijke beschermingsmiddelen dragen, alle deuren open zetten zodat zij niks moeten aanraken en tijdens de werken de deuren open laten voor verlichting."
 
Hier hebben we afgelopen week een brief gekregen dat ze op 20 december in de namiddag langs gaan komen om de nieuwe meter te installeren.

Wat mij opviel was de informatie op de achterzijde van de brief die nog dateert van tijdens corona.
Een korte samenvatting "1,5 meter afstand houden, persoonlijke beschermingsmiddelen dragen, alle deuren open zetten zodat zij niks moeten aanraken en tijdens de werken de deuren open laten voor verlichting."
Ik zou helemaal niks doen (uitgezonderd de deur openen als ze aanbellen). Dat ze hun plan trekken. :tongue:
 
De app van Enige geeft een melding als er een nieuwe verbruikspiek is in een bepaalde maand.
Kan je via een homewizard P1 ook de verbruikspiek opvolgen?
 
De app van Enige geeft een melding als er een nieuwe verbruikspiek is in een bepaalde maand.
Kan je via een homewizard P1 ook de verbruikspiek opvolgen?
Ik heb geen abonnement bij homewizard en vind dat niet terug in hun app. Mss met abbonement wel.

Maar hij stuurt deze waarde wel door. Dus als je home assistent, domotica,.... hebt kun je dat wel uitlezen en visualiseren.
 
Plaatsen die mannen gewoon de nieuwe meter zonder de rest van de installatie te bekijken, of controleren ze eerst even de bestaande installatie?
 
Plaatsen die mannen gewoon de nieuwe meter zonder de rest van de installatie te bekijken, of controleren ze eerst even de bestaande installatie?
Het is uw taak om een correct werkende installatie (zie keuringsdocument) te hebben. Is niet hun taak om dit te evalueren voor dat zij hun werk doen.

Ze gaan niet gratis u een keuring geven.
 
Het is uw taak om een correct werkende installatie (zie keuringsdocument) te hebben. Is niet hun taak om dit te evalueren voor dat zij hun werk doen.

Ze gaan niet gratis u een keuring geven.
Dat bedoelde ik niet. Uiteraard gaan ze geen volledige keuring van de installatie doen.
Wat ik bedoelde was vooral of ze onder bepaalde omstandigheden kunnen weigeren om de installatie van de nieuwe meter te doen?
Mijn ouders hebben nog altijd een zekeringskast met smeltzekeringen, dus vroeg mij af of dat voor een probleem zou kunnen zorgen?
 
Dat bedoelde ik niet. Uiteraard gaan ze geen volledige keuring van de installatie doen.
Wat ik bedoelde was vooral of ze onder bepaalde omstandigheden kunnen weigeren om de installatie van de nieuwe meter te doen?
Mijn ouders hebben nog altijd een zekeringskast met smeltzekeringen, dus vroeg mij af of dat voor een probleem zou kunnen zorgen?
Zou normaal geen invloed mogen hebben.

Maar er zullen wel bepaalde omstandigheden zijn waardoor men weigert om de installatie van de nieuwe meter te doen (vb onvoldoende plaats). Maar dat gaat eerder uitzonderlijk zijn denk ik.
 
Zou normaal geen invloed mogen hebben.

Maar er zullen wel bepaalde omstandigheden zijn waardoor men weigert om de installatie van de nieuwe meter te doen (vb onvoldoende plaats). Maar dat gaat eerder uitzonderlijk zijn denk ik.
Dat gebeurt maar dat is dan eerder omwille van technische/praktische redenen, niet vlug omdat een installatie gewoon niet-conform is.
Vorige week een fluvius-interventie mee mogen opvolgen op het werk (defecte schakelaar in de oude teller). Normaal zouden ze dat oplossen door gewoon meteen digitale meter te plaatsen maar dat was daar gewoonweg geen optie. Huidige installatie is nog zo´n zelf samengesteld frame vol bakelieten bakskes met koper baren, meszekeringen, schakelaars,.... achtergelaten door den Duits in ´14-´18.
Technieker heeft nog van ergens een depot aan de andere kant van het land wisselstukken kunnen opgraven en heel die situatie meteen geëscaleerd naar hoger niveau want daar gaat wel ooit een digitale meter moeten komen, op de een of andere manier. Hogergeplaatsen zijn nu aant uitvogelen welke aanpassingen nodig gaan zijn en wie voor wat gaat opdraaien.
 
Als goede huisvader heb ik eens ingelogd op Fluvius om mijn verbruik te raadplegen.
Alleenstaande woning metzonnepanelen. Gezin van 2p, sinds eind november baby erbij.
  • Augustus
    • Afname dag: 15,311 kWh
      Afname nacht: 45,559 kWh
      Injectie dag: 500,955 kWh
      Injectie nacht: 164,715 kWh
  • September
    • Afname dag: 27,038 kWh
      Afname nacht: 42,660 kWh
      Injectie dag: 380,118 kWh
      Injectie nacht: 213,276 kWh
  • Oktober
    • Afname dag: 46,790 kWh
      Afname nacht: 61,047 kWh
      Injectie dag: 194,097 kWh
      Injectie nacht: 128,776 kWh
  • November
    • Afname dag: 101,491 kWh
      Afname nacht: 92,530 kWh
      Injectie dag: 88,640 kW
      Injectie nacht: 28,198 kWh

Eerst en vooral, waarom kan mijn afnacht nacht groter zijn dan afname dag?
Hoe kom ik aan die injectie nacht? Naar mijn weten schijnt de zon niet 's nachts?
 
Terug
Bovenaan