Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In elk geval, voor de supercars is een automaat imo echt noodzaak en een absolute zegen.
Ooit eens met een Lamborghini Diablo VT gereden, met zo een gigantische chroom metalen pook, dat was eigenlijk gewoon niet ontspannen en plezant rijden.
bedrijfswagen dus niet te kiezen: handgeschakeld.
moest ik ooit een auto voor mezelf kopen, twijfel ik niet, en ga voor een automaat.
Dat kan ik goed geloven.automaat sinds een jaar of 5 hier, in een Volvo. Ik zou nooit meer anders willen. De eerste jaren dagelijks naar Brussel, kleine ring en de tunnels door, dan is een automaat echt een zegen…
Op het feit dat dit gewoon een slijtageonderdeel pur sang is.Trouwens: Koppeling en massavliegwiel zijn toch echt wel zaken die regelmatig stukgaan. Hoe kom je daar bij? Cijfers van? Of waarop baseer je die uitspraak?
Maar als je stukken hebt met je automaat, overtreft dat volgens mij wel alle kosten die je bij een manuele schakelbak zou hebben.Op het feit dat dit gewoon een slijtageonderdeel pur sang is.
Met een beetje geluk zet je 300k op de koppeling, maar in veel gevallen zal de koppeling al wel eens vervangen zijn voor de motor echt begint te mankeren. 200k km is zo een beetje de waarde waarop het bij de meeste nodig is of reeds gebeurd is.Koppeling vervangen? [Wanneer, Levensduur & Hoe] VD Veen Autogroep
Koppeling vervangen, wanneer & hoe? VD Veen Autogroep vertelt het u ➤ Lees alle ins en outs [incl. Levensduur] | Direct vervangen? Maak een afspraak.www.vdveenautogroep.nl
Jep, met terug zo'n old school stuurknop op het stuur en deze met moeite kunnen ronddraaien. Als het praktisch kon, zeker maar dit is in het moderne verkeer niet meer haalbaar. Parkeermaneuvers en korte snelle bochten zouden nogal problemen geven.Degene die manueel meer beleving vinden, zouden jullie er ook voor kiezen om stuurbekrachtiging achterwege te laten als dat kon?
Want stuurbekrachtiging haalt toch echt een stuk meer beleving weg dan een automaat in feite.
Variabele stuurbekrachtiging noemen ze dat. Hogere snelheid, minder hulp, meer beleving.Degene die manueel meer beleving vinden, zouden jullie er ook voor kiezen om stuurbekrachtiging achterwege te laten als dat kon?
Want stuurbekrachtiging haalt toch echt een stuk meer beleving weg dan een automaat in feite.
Maar als je stukken hebt met je automaat, overtreft dat volgens mij wel alle kosten die je bij een manuele schakelbak zou hebben.
En een automaat met peddels doet datzelfde.Variabele stuurbekrachtiging noemen ze dat. Hogere snelheid, minder hulp, meer beleving.
Goh, ik weet niet of dat zoveel scheelt. Bij mijn i30N zat er een fout in de synchroringen. En daar is zonder twijfel heel de versnellingsbak voor vervangen. Een versnellingbak open vijzen en in beginnen foeteren is nu ook niet iets dat voor elke garagist is weggelegd.Omdat ze een nieuwe bak gingen steken, reviseren kost minder en kunnen ze ook sterker maken dan origineel en een automaat zal nog pak meer kosten.
Die doen dat dan ook niet zelf maar sturen dat naar gespecialiseerde firma's.En een automaat met peddels doet datzelfde.
Goh, ik weet niet of dat zoveel scheelt. Bij mijn i30N zat er een fout in de synchroringen. En daar is zonder twijfel heel de versnellingsbak voor vervangen. Een versnellingbak open vijzen en in beginnen foeteren is nu ook niet iets dat voor elke garagist is weggelegd.
Ik denk dat het vooral van merk zal afhangen. Auditjes zijn nu niet de goedkoopste in werkuren en stukken.Goh... Toen de (manuele) versnellingsbak van m'n vorige A6 in Spanje zelfdestructie als enige uitweg zag, heb ik achteraf hier in België gehoord wat de uiteindelijke kosten waren van dat spelletje. Dat zat ergens tussen 4000 en 5000 euro
Weliswaar met kost voor repatriëring erbij, maar dat zal nu ook geen 3000 euro geweest zijn...