[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

zuid-korea moet 2 van de volgende 3 dingen hebben:
  • kroatie verliest van ghana
  • algerije en oostenrijk spelen geen gelijk
  • dr congo wint niet van oezbekistan

iran moet 1 van die 3 dingen hebben

als zuid korea bij beste derdes komt spelen we tegen zuid-korea

Anders wordt het ecuador (wat waarschijnlijker is)
Ecuador speelt tegen Mexico.

Rudi toch wel niet zo geweldig met zijn wissels. Beetje onnozel om Trossard eraf te halen. Want die was gewoon een dijk van een match aan het spelen en dan kan je hem beter dat vertrouwen geven en laten opdoen.

Onana, die kan toch echt niet voetballen. Heeft zijn nut als breekijzer achteraan, maar maakt toch steeds fouten waar keer op keer groot gevaar uitkomt.

Saelemaekers evenzeer, te weinig overzicht en teveel met zichzelf bezig. Daar doet die goal vrij weinig vanaf.

Saelemaekers was veel te enthousiast om het zelf te doen en was 10 minuten echt slecht. Egoïsme is nooit een goeie look. Maar nadien wel pre-assist en toch wel met veel vertrouwen zijn goal gemaakt, die toch niet zo makkelijk was hoor. Die had CDK bv. nooit gescoord.
Wel te begrijpen dat die mannen hun willen bewijzen na altijd in de schaduw van Lukaku en Doku te zitten.

Ik ben benieuwd of Iran nog bij de beste 3des gaat eindigen. Ik ben nieuwsgierig. :)
Ze zitten nu in de situatie waar België mogelijks in verkeerd had, hadden ze vandaag niet bij de les geweest. (met quasi identieke cijfers)

Groepswinnaar met 5 punten, je moet het maar doen!

Belangrijke goals ook van De Bruyne en Lukaku, zal hen beiden deugd doen. Benieuwd naar de volgende rondes, op papier haalbare kaarten en dan kwartfinale tegen Spanje en dan heb je gewoon qua resultaat een geslaagd toernooi gespeeld imo.

Dat is net hetgeen ons in het verleden tegen een ploeg als Frankrijk nog genekt heeft. Tegen een op papier betere ploeg plots totaal niets meer durven en dan toch weggedrukt worden.
Dat heeft ons toch helemaal niet genekt?

We verliezen daar door een corner die Umtiti binnenkopt. Niet omdat we “niets meer durven”.

Die match kunnen we net zo goed winnen. Van een veel betere ploeg.

Laatst bewerkt:
Veel te veel ruimte tussen de verdediging en middenveld met de huidige middenvelders
Sorry, maar daar ben ik nu ook niet van van overtuigd, als Tielemans zijn niveau heeft, zou ik die wel lager durven zetten en met dit middenveld starten. Het is nu niet dan Onana veel vertrouwen geeft en ja gaat aanvallender beter uit de verf komen imo. Ik zou dit middenveld altijd nog de volgende match(en) en evalueren, maar om direct af te schrijven, zou ik jammer vinden

Daar spelen we met een middenveld van Witsel Fellaini en Dembele. Akkoord dat je daar met een echte 6 speelt.

Nu hebben we Onana of Raskin..

Dat heeft ons toch helemaal niet genekt?

We verliezen daar door een kornet die Umtiti binnenkopt. Niet omdat we “niets meer durven”.

Die match kunnen we net zo goed winnen. Van een veel betere ploeg.
Klopt, denk dat ik me daar wel vergis in dat specifieke voorbeeld. Ik geef eerlijk toe dat mij specifieke fases van 8 jaar geleden voor de geest halen niet mijn sterkste punt is.

Maar ik denk wel dat we in het verleden toch al vaak gezien hebben dat Belgische trainers zich in hun beslissingen te vaak laten leiden door hun tegenstander ipv zelf het spel te willen maken.

Als je tegen een Spanje meer verdedigend wil spelen zal het sowieso met Raskin moeten. Want Onana is gewoon te wisselvallig en maakt teveel fouten. Want als hij dezelfde slechte pas geeft zoals vandaag in een match tegen een Spanje, Frankrijk of Engeland heb je een groter probleem.

Senegal lijkt me ook wel haalbaar
Senegal idd grootste kanshebber
Algerije is ook wel nog een kansrijke situatie

Zuid-Korea lijkt me al een beetje moeilijker maar heeft ook nog altijd wel 20% kans ofzo

Oostenrijk kan enkel bij een heel specifiek scenario waarbij Kroatië verliest, Oostenrijk met exact 1 doelpunt verliest en DR Congo zijn match wint van Oezbekistan.

Terug
Bovenaan