[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Goeie prestatie en samen met de vorige matchen hoop ik dat Rudi hiermee nu zijn conclusies trekt.

- Startend middenveld voor de rest van het toernooi
- CDK starten, Lukaku supersub
- Onana en Meunier moeten geen minuten meer krijgen
Ge gaat wel niet met dit middenveld spelen tegen Frankrijk of Spanje lijkt me. Dat lijkt me pijnlijk te worden.
 
Voor mij blijft CDK toch absoluut geen spits. Speelde een redelijke match, maar veel te weinig dreiging. We hebben gewoon een fitte Lukaku nodig.
 
Waarom was die goal van Iran offside? Er stond toch nog een speler verder? Of is het omdat de keeper ervoor stond? Ben ff nimee
 
Ge gaat wel niet met dit middenveld spelen tegen Frankrijk of Spanje lijkt me. Dat lijkt me pijnlijk te worden.
Als het volgende matchen goed gaat moet je dat middenveld gewoon vertrouwen geven. Als je je dan gaat aanpassen en je gaat eruit zou het toch zonde zijn om niet geprobeerd te hebben je spel te spelen?
 
Ge gaat wel niet met dit middenveld spelen tegen Frankrijk of Spanje lijkt me. Dat lijkt me pijnlijk te worden.
Dat is net hetgeen ons in het verleden tegen een ploeg als Frankrijk nog genekt heeft. Tegen een op papier betere ploeg plots totaal niets meer durven en dan toch weggedrukt worden.
 
zuid-korea moet 2 van de volgende 3 dingen hebben:
  • kroatie verliest van ghana
  • algerije en oostenrijk spelen geen gelijk
  • dr congo wint niet van oezbekistan

iran moet 1 van die 3 dingen hebben

als zuid korea bij beste derdes komt spelen we tegen zuid-korea

Anders wordt het ecuador (wat waarschijnlijker is)

correctie: algerije/oostenrijk of senegal dus
 
Laatst bewerkt:
Waarom? Nee liever Onana of Raskin erin? Als de drie hun taken uitvoeren hoeft dat geen probleem te zijn.

Liever er gewoon eens voor gaan ipv afwachtend met Onana toch te verliezen.
Een echte 6 hoeft helemaal geen afwachtend voetbal te betekenen. De meeste ploegen spelen met een echte 6. Het probleem is dat die spelers net hun taken moeten doen en dat is bal veroveren en inleveren.
Als het volgende matchen goed gaat moet je dat middenveld gewoon vertrouwen geven. Als je je dan gaat aanpassen en je gaat eruit zou het toch zonde zijn om niet geprobeerd te hebben je spel te spelen?
Tgoh, dat kan, maar mij lijkt dat behoorlijk risicovol tegen een ploeg als Spanje of Frankrijk. Maar ik geef graag mijn ongelijk toe indien nodig.
 
Dat is net hetgeen ons in het verleden tegen een ploeg als Frankrijk nog genekt heeft. Tegen een op papier betere ploeg plots totaal niets meer durven en dan toch weggedrukt worden.
Dat lijkt me moeilijk te zeggen. We zijn tegen Frankrijk 2018 eruit gegaan uit door een corner en op het EK met een afgeweken bal. Misschien ging je er anders met minimaal 3-0 eraf. Dat weet je gewoon niet.
 
Ik heb ook altijd gezegd dat een middenveld KDB-Tielemans-Vanaken tegen topploegen te aanvallend is, maar we moeten het toch gewoon zo proberen vind ik. Als de taken gerespecteerd worden dan kan het ook daartegen werken, en zeker KDB speelt zo veel meer bevrijd en spontaner.

Eigenlijk niemand die tegenviel vandaag van de basisploeg, enkel Doku was nog niet 100% zichzelf maar slecht was hij ook niet.
 
Terug
Bovenaan