Groep B (Engeland, Iran, VS, Wales)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou net typen dat het een spannende laatste speeldag ging worden bij 0-0 (in de veronderstelling dat Engeland vanavond wint).

Allé, het kan nog altijd meerdere kanten op natuurlijk. Als Engeland vanavond wint, kunnen Wales, Iran en VS nog steeds alledrie op 4 punten eindigen in extremis ;)
Als Engeland wint kunnen ze toch nooit allemaal op 4 punten geraken?

edit: Iran moet dan gelijkspelen en de VS winnen. Geen idee hoe ze dat gaat doen in het onderlinge duel ;-)
 
Ik heb hem ook verkeerd want ik heb ook veranderd naar gelijkspel, maar dat (bijna) iedereen Wales winnen heeft (of bijna iedereen) is echt onbegrijpelijk. Het is nog altijd goed voor mijn groep en ko-toto want ik heb Iran laten doorgaan.
 
Iran is voor de bookmakers wel héél hevige underdog in deze groep. Voor mijn part 50/50 op kwalificatie, die zijn niet slechter dan VS en al helemaal niet slechter dan Wales. Of we leuke matchen gaan te zien krijgen is een ander verhaal, al kan ik wel genieten van een potje potig countervoetbal. Krijgen gewoon geen goals binnen, en beschikken over een paar uitstekende aanvallers.
Ik gok op Iran-Engeland 0-0
Iran-Wales 2-0
Iran-VS 1-0
even mezelf quoten van op pagina 1 :woohoo:
 
De VS (als ze niet winnen van England) moeten winnen van Iran. De VS moet dus aanvallen, maar Iran die vooral verdedigend goed in elkaar zit - hoewel dat dat er niet uitkwam tegen Engeland, maar dat is een topland - kan loeren op de counter, en dat gaan ze ook doen. Dus dat wordt absoluut geen makkelijke opdracht voor de VS. Een gelijkspel tegen Iran zou niet genoeg zijn, tenzij men wint van Engeland.

Gelijkspel tegen Engeland is echt men niets mee, doelpuntensaldo is ook niet van tel meer, tenzij Wales op de laatste speeldag wint van Engeland. Ik denk dat de VS zelfs vanavond moet aanvallen tegen Engeland om een betere uitgangspositie te hebben voor de match tegen Iran, hoewel de uitslag ook niet zo van belang is. Men moet sowieso gelijkspelen tegen Iran zelfs als men de Engelsen verslaat. De grootste taak is gewoon winnen van Iran.

50/50 maar ik geef het voordeel nu aan Iran op dit moment. Goed dat ze bewijzen dat de AFC niet niets voorstelt, zoals sommigen hier maandenlang en jarenlang opperden, en al conclusies trokken heel snel in het toernooi op basis van een match tegen Engeland of de slechte prestatie van de Qatarezen in de openingsmatch.

Voor Wales is het toernooi zo goed als zeker gedaan. Elk scenario waarin ze doorgaan vereist winst tegen Engeland op speeldag 3. En zelfs in dat geval is de uitslag in de andere match van belang, en moet dan ook gekeken worden naar doelpuntensaldo (wat dan wellicht wel in het voordeel van Wales valt door het 6-2 verlies van Iran en dat het scenario vereist dat Engeland wint van de VS*).

*Er is nog een gek scenario ook waarin Engeland eruit kan vliegen als ze verliezen van zowel Wales als VS. Maar dat is geen realistisch scenario. Als Engeland hun match vanavond wint, plaatsen ze zich voor de volgende ronde, en is groepswinnaar worden 99,9% zeker (door doelsaldo en onderling resultaat met Iran die enkel mathematisch er nog over kunnen gaan dan). Zelfs 1 op 6 zou eigenlijk voldoende moeten zijn om door te gaan naar de volgende ronde voor Engeland.

Het goede nieuws is dat elk scenario nu eigenlijk al betekent dat de laatste match VS - Iran razend interessant wordt. Engeland - Wales daarentegen (als Engeland nu wint van de VS) zal niet eens meer van belang zijn, enkel voor de prono's en statistieken nog (en evt. golden boot).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook verkeerd want ik heb ook veranderd naar gelijkspel, maar dat (bijna) iedereen Wales winnen heeft (of bijna iedereen) is echt onbegrijpelijk. Het is nog altijd goed voor mijn groep en ko-toto want ik heb Iran laten doorgaan.
Ja, want dat had niet gekund zeker? :sarcastic:

For the record ik had 0-0. Wat het waarschijnlijk zou zijn geweest zonder die onnozele rode kaart van Hennessey.
 
Ja, want dat had niet gekund zeker? :sarcastic:

For the record ik had 0-0. Wat het waarschijnlijk zou zijn geweest zonder die onnozele rode kaart van Hennessey.
Het had wel gekund. Dat is niet mijn punt, maar als je zou kijken naar de pronostieken dan was het alsof Iran geen schijn van kans maakte.

Er zijn er verdorie maar vier van de 54 die Iran op winnen hebben stonden, terwijl ze echt wel 30% kans hadden om te winnen.
 
Engeland wordt zwaar overschat imo. Die worden nu ineens bij de toplanden gerekend omdat ze de voorbije twee toernooien met veel hoerechance in een halve finale en finale zijn gesukkeld.
 
Engeland wordt zwaar overschat imo. Die worden nu ineens bij de toplanden gerekend omdat ze de voorbije twee toernooien met veel hoerechance in een halve finale en finale zijn gesukkeld.

goh jah op een bepaald moment dwing je het geluk zelf af zeker. Je kan het niet blijven op geluk steken om iets te verklaren.

Ik herinner me bv de finale tegen Italie daar waren ze het eerste half uur echt wel heer en meester moesten daar gewoon de 2-0 maken maar laten het tempo zakken en kregen het deksel op de neus maar hoe ze aan die wedstrijd begonnen waren was echt wel goed. Hebben/hadden ook nog een jonge ploeg. 4 jaar terug was het toch het verhaal dat ze nu op hun top zouden zijn. Dan valt het me vandaag gewoon redelijk tegen. Of wel zijn die Amerikanen plots goeie voetballers geworden.
 
Als je die namen bij Engeland bekijkt dan is dat toch echt wel een goed team (op Harry en Picky na dan).
Maar dat een Foden op de bank zit snap ik niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan