Gran Turismo 7

Racing PS5 PS4 Gran Turismo 7

Ik heb vroeger vaak GT gespeeld. (denk GT3)
Kriebelt om er toch nog eens aan te beginnen.
Is het nog de moeite om deze te kopen? (Of is GT8 al voor binnenkort?)

Is zeer zeker de moeite. Ik ben ook pas enkele maanden geleden begonnen en er al ruim 100u in zitten en dat is dan nog alleen maar single-player. Ik zou wel wachten op een nieuwe sale: https://psprices.com/region-nl/game/4867372/gran-turismo-7 toont dat het alweer effen geleden is, dus bijna zeker dat hij met Black Friday weer goedkoper verkrijgbaar zal zijn. Of je kan natuurlijk ook fysiek (bvb tweedehands) kijken.
 
Die met de Porsche hadk na nog geen 10x gedaan. Maar heb Tokyo 100x als grind gereden dus weet wel hoe die bocht te nemen.

Die met de Ferrari was andere koek. Na 75km zelf proberen en nog 0.3 van goud af te zitten heb k die demo is bekijken. Blijkbaar remde ik teveel op t stuk na de tunnel. 10min later had k goud.
Het is me al zeer duidelijk dat ik s$ck blijkbaar.
Jij bent zeker en vast veel beter en Goldrusher ook.
Aangezien je dacht ik in A categorie meedraait heb je wel skills.
Ben zelf B maar zal wel snel terug in C terechtkomen.

International B ook alles goud gekregen maar wel nodige moeite bij enkele.
Die op Lago Maggiore met Porsche en het examen met de LFA.
Op Spa na 2 keer al direct goud :sarcastic:

Eerste van IA toch ook al moeite,zilver momenteel.
 
International B ook alles goud gekregen maar wel nodige moeite bij enkele.
Eerste van IA toch ook al moeite,zilver momenteel.
Ze zijn allemaal behoorlijk pittig. Merk ik ook aan de friends list, er zit vaak echt weinig verschil tussen de tijden, de meesten lijken tevreden met nipt goud.

IA heb ik gisteren afgewerkt, vond #5 en #10 de moeilijkste daar. Met een onstabiele oldtimer de downhill-bochtjes van Mt Panorama, vooral de eerste 3 en de allerlaatste zijn daar belangrijk. #10 met de supersnelle 962C op een stukje Nordschleife. Zalige auto, maar eigenlijk veel te snel voor die krappe baan. Opletten voor de kerbs, anders wordt het Flight Simulator. 😅 In de rally-events best TCS op 0 zetten.

In de wekelijkse Time Trials ben ik trouwens op weg naar twee bronzen medailles. 😭
't Is vooral een kwestie van geluk deze week.
 
Ze zijn allemaal behoorlijk pittig. Merk ik ook aan de friends list, er zit vaak echt weinig verschil tussen de tijden, de meesten lijken tevreden met nipt goud.

IA heb ik gisteren afgewerkt, vond #5 en #10 de moeilijkste daar. Met een onstabiele oldtimer de downhill-bochtjes van Mt Panorama, vooral de eerste 3 en de allerlaatste zijn daar belangrijk. #10 met de supersnelle 962C op een stukje Nordschleife. Zalige auto, maar eigenlijk veel te snel voor die krappe baan. Opletten voor de kerbs, anders wordt het Flight Simulator. 😅 In de rally-events best TCS op 0 zetten.

In de wekelijkse Time Trials ben ik trouwens op weg naar twee bronzen medailles. 😭
't Is vooral een kwestie van geluk deze week.

Die op Tokyo met die Skyline ga k geen moeite doen voor zilver. Was al blij een deftig toerke rond te halen 😅 heb net die Lake Louise CE gedaan, ook liggen sukkelen dus die TT daar zal ook gene vette worden hier.

Maar moet terug grinden nu. Kom nog 10mill te kort voor die Shelby en heb net die Mclaren GTR gekocht voor 15 mill 😅
 
Het is me al zeer duidelijk dat ik s$ck blijkbaar.
Jij bent zeker en vast veel beter en Goldrusher ook.
Aangezien je dacht ik in A categorie meedraait heb je wel skills.
Ben zelf B maar zal wel snel terug in C terechtkomen.

International B ook alles goud gekregen maar wel nodige moeite bij enkele.
Die op Lago Maggiore met Porsche en het examen met de LFA.
Op Spa na 2 keer al direct goud :sarcastic:

Eerste van IA toch ook al moeite,zilver momenteel.

Hoog B/laag A hier idd. IA ga ik vandeweek aan beginnen.

Wou k laatst nog vragen, ps4 of ps5 versie? Ik deed na GT5 geen racing games meer omdatk geen plaats had voor een stuur op men appartement. Uiteindelijk toch GT7 gekocht en ik vind die dualsense wel een verademing tov een ps4 controller qua triggers. Als ik trigger effects terug op off zet merk ik wat een fameus verschil da geeft.

Zo kan k eigenlijk zonder al te veel moeite zonder TC rijden. MT had ik trouwens square is up en x is down. Vondk het meest logische terwijl de standaard instelling omgekeerd is.
 
Ze zijn allemaal behoorlijk pittig. Merk ik ook aan de friends list, er zit vaak echt weinig verschil tussen de tijden, de meesten lijken tevreden met nipt goud.

IA heb ik gisteren afgewerkt, vond #5 en #10 de moeilijkste daar. Met een onstabiele oldtimer de downhill-bochtjes van Mt Panorama, vooral de eerste 3 en de allerlaatste zijn daar belangrijk. #10 met de supersnelle 962C op een stukje Nordschleife. Zalige auto, maar eigenlijk veel te snel voor die krappe baan. Opletten voor de kerbs, anders wordt het Flight Simulator. 😅 In de rally-events best TCS op 0 zetten.

In de wekelijkse Time Trials ben ik trouwens op weg naar twee bronzen medailles. 😭
't Is vooral een kwestie van geluk deze week.
Idd bij sommige was het goud pakken en wegwezen ...was een beetje teveel al de licenties na elkaar eerst de standaard en dan de Master er net achter ... S5 is trouwens uit mijn ervaring de lastigste je moet letterlijk 90° of meer gedraaid door elke bocht.
 
Hoog B/laag A hier idd. IA ga ik vandeweek aan beginnen.

Wou k laatst nog vragen, ps4 of ps5 versie? Ik deed na GT5 geen racing games meer omdatk geen plaats had voor een stuur op men appartement. Uiteindelijk toch GT7 gekocht en ik vind die dualsense wel een verademing tov een ps4 controller qua triggers. Als ik trigger effects terug op off zet merk ik wat een fameus verschil da geeft.

Zo kan k eigenlijk zonder al te veel moeite zonder TC rijden. MT had ik trouwens square is up en x is down. Vondk het meest logische terwijl de standaard instelling omgekeerd is.
PS5 versie

Gebruik x en square voor gas en remmen,heb moeite om R1 en R2 te gebruiken,
richting zijn de arrow toetsen en niet de joysticks die ik eveneens moeilijk kan bedienen.
Heb DRS al ergens op L1 staan denk ik.
Rear view is L2 .
R1 is veranderen van camerapositie en R2 weet ik eigenlijk niet.

Zal controller settings ook eens delen maar voor mij is TC0 onmogelijk,spin dan al bij minste richtingsverandering.
TC1 bij sommige auto's en sinds die physics update zelfs meestal TC2.
 
Het is me al zeer duidelijk dat ik s$ck blijkbaar.

en ook...

Gebruik x en square voor gas en remmen,heb moeite om R1 en R2 te gebruiken,
richting zijn de arrow toetsen en niet de joysticks die ik eveneens moeilijk kan bedienen.

Seriously... Zo kan je toch niet deftig een race-game spelen ?? Dat zijn nog de controls van de PS1.
Om een racegame deftig te spelen moet je gewoon zowel het sturen als het gas geven en remmen analoog kunnen doseren, want anders ga je gewoon nooit deftige tijden kunnen rijden. Ik kan me zelfs niet eens inbeelden hoe dat zelfs plezant kan zijn... sturen met de D-pad...

Het is echt een kwestie van oefenen en gewoon worden. Natuurlijk, als je nu switcht naar joystick + L2/R2, gaat dat gewoon vreselijk aanvoelen, maar je moet echt volharden tot je hersenen zich aangepast hebben. Thank me later :D.

EDIT: chapeau trouwens dat je met dergelijke settings toch nog goud behaalt op die Master Licenses.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet wel zeggen dat ik voorlopig die Master licenses toch vrij gemakkelijk vind. Op A en B op een uur of 4 tijd overal de beste tijd van de paar vrienden die dit spelen (enkele BG’ers ook) en er was bij vele zeker nog serieus marge.

Ten tijde van GT3 was het toch andere koek om overal goud te halen, herinner ik me.. dat was toen eerder Trackmania difficulty.
 
PS5 versie

Gebruik x en square voor gas en remmen,heb moeite om R1 en R2 te gebruiken,
richting zijn de arrow toetsen en niet de joysticks die ik eveneens moeilijk kan bedienen.
Heb DRS al ergens op L1 staan denk ik.
Rear view is L2 .
R1 is veranderen van camerapositie en R2 weet ik eigenlijk niet.

Zal controller settings ook eens delen maar voor mij is TC0 onmogelijk,spin dan al bij minste richtingsverandering.
TC1 bij sommige auto's en sinds die physics update zelfs meestal TC2.
Damn idd zoals hierboven gezegd. niveauverschil komt dan ook wel door uw controls hoor ☺️

Wou k nog zeggen nu ik nog ff aan’t racen ben… trail braking is toch wel essentieel om echt sneller te willen zijn, kan me zelfs ni inbeelden hoe k dat met d pad controls zou kunnen doen 😅
 
Laatst bewerkt:
Heb ook nog eens die Tokyo TT gedaan. Die stopt sebiet en na lang sukkelen met die Ferrari op Tokyo voor die license tests wou k me er nog eens aan wagen. 20min geprobeerd en 1.24.4xx gereden terwijl zilver op .8xx staat. Kan ik me straks overdag die 20mill cobra ook aanschaffen.

Hoop dat ze die grind glitch nog niet te snel patchen 😅 mis nog 6 legend cars voor een totale waarde van 112 mill zonder prijsstijging 😂
 
Ondertussen is men Fiatje gisteren avond in Brugge gespot 😎

IMG-8944.jpg
 
Heb ook nog eens die Tokyo TT gedaan. Die stopt sebiet en na lang sukkelen met die Ferrari op Tokyo voor die license tests wou k me er nog eens aan wagen. 20min geprobeerd en 1.24.4xx gereden terwijl zilver op .8xx staat. Kan ik me straks overdag die 20mill cobra ook aanschaffen.

Hier ook nog nipt zilver kunnen halen op Tokyo. 🥳

Deze week gelukkig weer een relatief makkelijke. Met de nieuwe GT3 Porsche op de Daytona Road Course.
Alleen de eerste bocht is daar wat sukkelen, en op het einde ook opletten in de chicane, zeker qua track limits. Maar toch al vrij snel goud kunnen halen en zelfs nog wat kunnen scherp stellen naar +1.7%. 😅
 
Hier ook nog nipt zilver kunnen halen op Tokyo. 🥳

Deze gelukkig weer een relatief makkelijke. Met de nieuwe GT3 Porsche op de Daytona Road Course.
Alleen de eerste bocht is daar wat sukkelen, en op het einde ook opletten in de chicane, zeker qua track limits. Maar toch al vrij snel goud kunnen halen en zelfs nog wat kunnen scherp stellen naar +1.7%. 😅
Damn en ik kon nipt geen zilver halen na 5 rondjes. Sukkelen idd in die eerste bocht en uitkomen van de chicane hier.
 
Licenses goud tot S-5 nu. Die van IA waren wel tof. De S valt ook best nog goed mee tot nu toe.

Verder serieus misbruik gemaakt van de Daytona glitch en gewoon 60 mill gepakt door 2.5 dagen afk men fiatje rondjes te laten rijden 😅

Edit: ondertussen gepatched 😤 toch nog tot 100 mill kunnen grinden gisteren avond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan