Graduaat IoT

Spica

New member
Hallo,

Ben nieuw hier. Leuk forum!

Ik heb interesse in het graduaat Internet of Things maar ik vind online weinig studenten die hun ervaringen delen.
Dus heb ik niet echt een idee wat te verwachten en, vooral, of je daar als redelijk fossiele werkstudent (eind 40) 1) welkom bent en 2) niet zo erg uit de toon valt dat het schrijnend wordt.

Iemand die het graduaat IoT volgt en zijn/haar ervaringen kwijt wil?

Bedankt!
 
Ik studeer dit momenteel in avondonderwijs.

Mijn mening over de opleiding:
Vroeger heb ik informatica gedaan maar daar zagen we niets van elektronica, embedded, ... dus dit was voor mij een zeer goede opvulling. De meeste docenten die ik heb komen effectief van het werkveld dus de meeste hebben u heel wat bij te brengen. Toen ik jaren geleden informatica deed in dagonderwijs was dit helemaal anders. De meeste docenten hadden weinig tot geen werkervaring in het "werkveld". De richting heeft zijn troeven maar met de hervormingen paar jaar geleden is de factor elektronica wat achteruit geplaatst en heb je nu meer IT gerelateerde vakken. Dit is niet echt negatief in mijn ogen.... is op zich een goede opleiding maar ik vind de naam wat lullig .... als ik tegen mijn grootmoeder zeg ik studeer internet of thing dan bekijkt die mij alsof ik chinees spreek. Vroeger noemde de opleiding HBO5 Elektronica. Mijn mening veel duidelijker maar dit kan best wel een discussiepunt zijn.... Eén negatief punt voor mij is dat het soms zowat lijkt alsof docenten onder elkaar niet goed weten welke richting je uit kunt met deze opleiding. Voorbeeld:
  • Docent A: dit is geen elektronica opleiding,
  • Docent B: als je richting embedded development wilt gaan,
  • Docent C: als je embedded development wilt gaan,
  • Docent D: als je field service wilt doen van elektronische systemen