Graduaat internet of things - Goed alternatief voor elektronica-ict

TuLA

Active member
Dag iedereen

Ik volg momenteel de opleiding graduaat internet of things. In het verleden heb ik een bachelor informatica gehaald maar achteraf gezien lag mijn interesses toch meer in het elektronica vakgebied. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een opleiding en ben ik terecht gekomen bij internet of things.

Vroeger noemde deze opleiding hbo5 elektronica optie multimedia maar een paar jaar geleden werd deze opleidingen omgedoopt tot internet of things en werd het programma aangepast. Minder elektronica iets meer IT. Wat voor mij geen probleem is.

Ik heb wel een beetje een probleem met de naam. De naam internet of things klinkt meer als een training die je gaat volgen van een week dan een volwaardige opleiding aan een hogeschool en heb wat schrik als ik later bij bedrijf x aankom met diploma graduaat IoT dat ze daar uit de lucht gevallen komen. Zeker in de elektriciteit/elektronica sector (gelukkig heb ik al wat jaren ervaringen in deze sector). Wat is jullie mening hierover? Nu ik wil wel zeggen wat het programma betreft ik wel blij ben.

Ook heeft er iemand ervaring met de bachelor elektronica-ict als werkstudent zijnde? Ik weet dat vives en odisee verschillende werktrajecten aanbieden maar in vlaams-brabant/limburg is dit bij mijn weten nog niet zo ingeburgerd.

Kortom

Wat is jullie mening over het graduaat IoT?
Heeft iemand van jullie ervaring als werkstudent zijde in de opleiding bachelor elektronica-ict?
 
Je kan best kijken wat de officiële benaming is van de opleiding. Ze promoten dit misschien als graduaat IoT, maar de benaming op het diploma is mogelijk anders.

Aangezien je reeds de opleiding volgt, zou je stilaan toch een beeld moeten krijgen over de opleiding? Wil je nu met deze opleiding stoppen en overstappen naar bachelor elektronica - ICT? Ik herinner mij vaag dat er veel vrijstellingsmogelijkheden waren voor houders van een bachelor toegepaste informatica diploma die achteraf een bachelor elektronica - ICT doen.
 
Terug
Bovenaan