Goede reiskoffer?

Ik ben op zoek naar een goede reiskoffer. Ik had eentje besteld, een American Tourister Spinner, maar heb die teruggestuurd. Het plastiek was namelijk heel dun en licht en veel mensen die klagen over dat er makkelijk deuken in komen.

Sindsdien heb ik nog wat zitten rondkijken, maar blijkbaar zijn de meeste "goedkope" koffers van onder de 200 euro gemaakt van zulk dun en licht plastiek. Waar ik op zoek naar ben is eentje met hard plastiek waar geen deuken in kunnen komen... Iemand die een aanbeveling heeft? Of moet je echt al rond de 300 euro gaan spenderen aan een koffer eer je echt goede kwaliteit hebt? Mijn vriendin heeft eentje van haar oma gekregen, een oude samsonite, en die is gewoon gemaakt van zulk ultrahard plastiek waar geen deuken in komen. Dat gaat gewoon mee voor de rest van je leven.
 
Hier ook al jaren Samsonite. Kost misschien wat meer, maar ik denk dat de mijne nu al + 10 jaar mee gaat.
1 in stof, 1 in hard plastiek ( grote koffer en kleine trolley voor handbagage ( enfin niet mer bij easyjet etc :cry: )).

Ik kijk vooral naar het gewicht van de koffer ook
 
Terug
Bovenaan