Techreview: AOC AGM600 Wired Gaming Mouse & AMM700 Mousepad

AOC, het bedrijf dat werd opgericht in de Verenigde Staten maar op de dag van vandaag gevestigd is in Taipei, staat gekend voor zijn computeraccessoires zoals monitors, toetsenborden, schermen, koptelefoons en waar ik het vandaag over zal hebben namelijk: muizen. In deze review zal ik me focussen op de AGM600 Wired Gaming Mouse en de AMM700 muismat.

Vanaf het moment dat ik de muis in mijn hand had, voelde het natuurlijk en gemakkelijk aan. Het is uiteraard wel jammer dat deze muis alleen voor rechtshandigen is, aangezien de rechterkant lager ligt dan de linkerkant en er een duidelijke steun is voor mijn duim. Op de duimsteun en de rechterkant is er ook wat grip voorzien wat zeker kan helpen bij het gamen als je van de spanning zweterige handen krijgt. Het valt meteen ook op dat er veel knopjes zijn, en dat het logo van Agon, de gaminglijn van AOC, redelijk opvallend gecentreerd staat. Om de muis en muismat correct te installeren moet je eerst een app downloaden, namelijk G-Menu. Het staat niet zo duidelijk uitgelegd in de handleiding waardoor het even zoeken is, maar uiteindelijk kom je er wel op uit.



Het RGB licht dat de vorm van de muis volgt langs de onderkant is jammer genoeg niet zo sterk en is amper zichtbaar, zelfs in het donker en na het aanpassen van de intensiteit in de G-Menu app. Het is wel leuk dat je de modus van het licht kan veranderen naar statisch, golf of ademen, waarna het licht telkens op een andere manier beweegt. De muis is wat aan de zwaardere kant maar voelt stevig aan en lijkt van hoge kwaliteit. De scroller is eveneens van goede kwaliteit en zorgt voor een vlotte scrollervaring. Door al de verschillende functies en ook de mogelijkheid tot persoonlijke gameinstellingen, is de prijs van 47,90 euro acceptabel. Zeker als je kijkt naar de vergelijkbare Logitech G502 X, die rond de negentig euro kost en er bijna exact hetzelfde uitziet en dezelfde functies heeft. Het enige verschil is dat de Logitech muis ook in het wit bestaat.


Vanaf het moment dat ik de muis in mijn hand had, voelde het natuurlijk en gemakkelijk aan.


Specificaties:
  • 10 knoppen
  • RGB
  • 80 miljoen klikken
  • 1 ms
  • DPI tussen 200 en 16 000
  • Kabellengte 1,8 meter


AMM700 Gaming Mousepad

Om de muis te testen heb ik gebruik gemaakt van de AOC AMM700 muismat. Toen ik de doos in mijn handen kreeg, was ik nogal verrast van de grootte. Deze lijkt voor mij iets groter (357 x 256 x 13 mm) dan de meeste muismatten en dit kan zowel als voor – en nadeel gezien worden; als je een klein bureau hebt, zal die er misschien moeilijk op passen, maar als je er plaats voor hebt heb je veel ruimte om je muis te bewegen zonder schrik te hebben buiten de muismat te schuiven. De mat moet geconnecteerd worden met een USB aansluiting net zoals de muis, omdat deze ook voorzien is van RGB belichting. Dus je voorziet best een overzichtelijk kabelmanagement.

Doordat de muismat gebruik maakt van dezelfde G-Menu applicatie, kan je de belichting van de muis en muismat synchroniseren zodat ze met dezelfde kleuren licht geven. In vergelijking met de muis is de belichting van de muismat wel helder en geeft het een soort van futuristische look aan je bureau doordat het licht aan de buitenkant van de muismat mooi verspreid wordt op de tafel. Eveneens zorgt de rubberen onderkant van de mat dat deze sterk op haar plek blijft liggen. Het enige minpuntje dat ik hier zou kunnen aanhalen, is dat de muismat compleet zwart is en overdag zonder RGB verlichting dus niet echt interessant en opwindend is om naar te kijken. Al bij al is de prijs voor deze muismat (30,90 euro) zeker de moeite waard want hij ziet en voelt professioneel aan. De mat heeft een redelijk zachte stoffen bovenkant, de onderkant heeft textuur en is iets steviger waardoor de mat in zijn geheel redelijk vast aanvoelt en niet makkelijk plooibaar is.

Conclusie

Over het algemeen krijg je voor vijftig euro een muis die normaal gezien meer zou kunnen kosten en blijft AOC dus de koning van de midrange budget gaming. De muis heeft veel functies en voelt comfortabel aan in je handpalm, maar kan soms wat aan de zwaardere kant aanvoelen door het gewicht van de muis. Visueel heb je niet veel aan de RGB verlichting van de muis aangezien de lichtintensiteit niet erg hoog is in tegenstelling tot de muismat, deze zorgt voor meer kleur op je bureau.

Score muis: 8/10

De muismat is van erg hoge kwaliteit en door de RGB verlichting ziet hij er 's avonds fantastisch uit. Als je op zoek bent naar een goede en stevige RGB muismat, is deze zeker een must-have!

Score muismat: 9/10

Pro

  • Comfortabele muisvorm
  • Grip aan beide kanten
  • Slim geplaatste knoppen
  • Kwalitatief materiaal
  • Veel opties voor bij het gamen
  • Responsief
  • Muismat van hoge kwaliteit
  • Mooie RGB verlichting muismat

Con

  • RGB-verlichting muis teleurstellend
  • Alleen rechtshandig
  • Voor sommige taken wat zwaar
8.5

Over

 
Terug
Bovenaan