Goed slim fit kostuum aan deftige prijs?

Ik moet binnenkort naar een trouw en heb een pak nodig. Waar zou ik een deftig kostuum kunnen kopen tegen schappelijk prijs? Wel slim fit (iets dat goed past) want ik ben tamelijk mager.
 

Als ge het niet veel gaat dragen, kunt ge er natuurlijk ook een huren.
 
Suitsupply of skm in het antwerpse zijn beide aanraders. Helpen u goed en nemen alles deftig in. Daar zijt ge voor een schappelijke prijs wel altijd goed geholpen.
 
Ik heb er eentje van Antony Morato, ook een slim fit. Goeie kwaliteit, zit comfortabel en was voor zover ik mij herinner niet duper duur.
 
Mijn wederhelft heeft overlaatst, ook om naar een trouw te gaan, een kostuum in de WE gekocht, ook een slim fit.
 
Had er recent ook eentje nodig en na eerste een broek via Zalando besteld te hebben (die verkopen van dat merk enkel de broeken raar genoeg) ben ik uitgekomen op next: https://www.next.co.uk/shop/gender-men-productaffiliation-suits-0

Ik kan me niet uitspreken over de kwaliteit (maar voor die prijs kunt ge niet echt sukkelen), want heb het nog maar 1 dag aangehad. Maar qua pasvorm vond ik ze wel héél goed. Ook fijn dat er in een bepaalde maat ook submaten zijn naar lengte. Vaak past een broek wel qua omtrek, maar zijn de pijpen net te kort. Daar kan je dan gewoon uw maat + L of XL qua lengte bestellen en dan is die gewoon 2,5 of 5cm langer. Zelfde voor de vest. Borstomtrek is dan hetzelfde, maar mouwen en rugpand wat langer.
 
Van waar ben je?

Cafe Costume zou ik afraden, die geven alles uit (ook het inkorten e.d.) en je betaalt een hoge prijs voor hetgeen je uiteindelijk maar krijgt wat kwaliteit betreft.

Vroeger ook nog kostuums gekocht in WE, Jules, enz. Die zitten ook niet zo gegoten als in een speciaalzaak door gebrek aan kennis van de verkoper. Een kostuum kiezen is 1 ding, hier en daar aanpassingen doen om het perfect te doen aansluiten is iets anders.

Ik kan u een adres aanraden nabij Kortrijk, waar ik de laatste jaren steevast mijn kostuums koop en heel erg tevreden van ben. Voor een kleine 400 euro zal je een kostuum hebben dat perfect zit. Uitstekende service ook.
 
Mijn man heeft liefst een pak. High street op zich slaan we over want die werken vaak mee met de mode van het moment en da’s nogal jong voor hem (was even mode van broeken net boven de enkel, dat was geen zicht). We doen meestal de sales van iets duurdere merken. Het goedkoopste op dit moment is zijn Tommy, die was van iets boven de 5 naar 3 in solden en dat is een heel ‘stevig’ pak. Blijft er net uitzien, makkelijk in onderhoud. Niet groundbreaking qua design maar zal dus wel een blijver zijn.
Ralph Lauren is tijdloos, blauw met krijtstreep en vestje erbij. Paul Smith is heel slecht van kwaliteit, papierdun stofje en slecht genaaid.
 
In de Zara en de We (Van Gils) liggen inderdaad nog wel goeie pakken aan heel democratische prijzen. SuitSupply (en Profuomo) zijn bij mij favorieten voor een pak voor specialere gelegenheden, en gewoon gekledere kledij. En die te korte broekken zijn echt een ellende :D
 
Father & sons heb ik mijn eerste (en enige) kostuum gekocht voor nen trouw enkele jaren geleden

Was er vrij tevreden van en was niet te duur, ik denk dat het met schoenen bij, riem en hemd enzo tussen de 4 a 500 eur was (althans zo herinner ik het mij toch)

Is wel in Elsene, en weet niet of ze nog adressen hebben, dus ik vermoed niet echt bij u in de buurt
 
Welke winkel is dat, aub? :smile:
Arvatex in Wevelgem.

Super service en die vent kent zijne stiel. Heel ruim aanbod ook, van klassiek tot modern. En ik ben geen ne gemakkelijke in zo'n dingen.

Edit: de winkel ziet er wel totaal niet fancy uit, je hebt de indruk dat je een magazijn binnenwandelt. Maar dat is bijzaak.
 
Terug
Bovenaan