Giro d'Italia 2025

Toch straf dat die gasten op zo'n aankomst de rest uit het wiel kletsen... 7% begint toch al.

Straffe sprint van Pedersen.

Wout alweer op plaats... (ik durf het niet zeggen).

Alweer maar toch wel het zoveelste teken dat hij er op vooruit gaat. Pedersen trekt z'n vorm van het voorjaar verder op een moment dat Wout nergens was.

Hopelijk kan hij hem wel eens kloppen deze Giro. Zal hem mentaal ook een zetje geven

Alweer maar toch wel het zoveelste teken dat hij er op vooruit gaat. Pedersen trekt z'n vorm van het voorjaar verder op een moment dat Wout nergens was.

Hopelijk kan hij hem wel eens kloppen deze Giro. Zal hem mentaal ook een zetje geven

Pedersen klopte gewoon VA in de sprint in zowel RVV als PR. Zover uit elkaar lag hun niveau niet dit voorjaar.

Van waar kende ik deze aankomst? Is daar vorig jaar ook eens iets aangekomen of gepasseerd?

Ik acht de kans vrij klein dat er nog een duel komt, als ik de rest van het parcours zo zie.

Misschien kunnen ze samen nog eens in een ontsnapping zitten :wink:

Titanenduel volgens Sporza, maar een beresterke Pedersen haalt dit toch redelijk vlot binnen? Akkoord, sterke inspanning van Van Aert, maar hij komt maar tot aan het achterwiel van Pedersen en je hebt nooit het gevoel dat hij erover gaat komen.

Eigenlijk vind ik Pedersen een beetje de nieuwe Wout Van Aert van een paar jaar terug. Intrinsiek is er altijd iemand beter (MVDP/Pogacar) maar op je dag ben je wel veruit de beste van al de rest. Komt dan nog eens bij dat Mathieu & Tadej niet al te veel koersen rijden en je rijdt heel veel prijs op een jaar. Wout is dan eigenlijk een beetje de Pedersen van een paar jaar terug.

Eigenlijk vind ik Pedersen een beetje de nieuwe Wout Van Aert van een paar jaar terug. Intrinsiek is er altijd iemand beter (MVDP/Pogacar) maar op je dag ben je wel veruit de beste van al de rest. Komt dan nog eens bij dat Mathieu & Tadej niet al te veel koersen rijden en je rijdt heel veel prijs op een jaar. Wout is dan eigenlijk een beetje de Pedersen van een paar jaar terug.

Pedersen werd WK een jaar voor VA zijn enige monument won. Pedersen werd 2e in de RVV (zijn debuut nota bene) 2 jaar voor VA dat zou doen. Pedersen stond al 3x op het podium van de RVV, VA een keer.

Pedersen heeft gewoon een tijd een mindere periode gehad. Had wel meteen die fantastische uitschieters met zijn 2e plek in de RVV en met het WK , maar daarna kon hij dat een hele tijd toch niet bevestigen. Heeft een periode gehad dat die zelfs loste op een vluchtheuvel bij wijze van spreken.

Hij won nog altijd wel (een beetje), maar kon helemaal niet bevestigen in die grote klassiekers/monumenten. Sinds 2022 lukt hem dat wel. Dan begon hij ritten te winnen in grote rondes en (opnieuw) top 10 te rijden in de grote klassiekers.

En dit jaar heeft hij misschien wel zijn beste jaar. Zonde dat die niet naar de Tour mag. Het WK zal waarschijnlijk ook te lastig zijn, maar misschien kan hij in de Vuelta dit kunstje nog eens herhalen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan