Giro d'Italia 2025

Lucas Plapp een beetje hetzelfde verhaal... is niet veel na Tarling gestart denk ik? :unsure: Die hield in sector 1 gelijke tred met Hoole (+2s) en krijgt in sector 2 dan ook oplawaai van een halve minuut rond de oren. Het kan toch moeilijk zijn dat die gasten allemaal slecht ingedeeld hebben? En Daan Hoole weegt 78kg volgens Wikipedia, het is dus niet dat die in het voordeel was met dat oplopend deel in sector 2.

Lucas Plapp een beetje hetzelfde verhaal... is niet veel na Tarling gestart denk ik? :unsure: Die hield in sector 1 gelijke tred met Hoole (+2s) en krijgt in sector 2 dan ook oplawaai van een halve minuut rond de oren. Het kan toch moeilijk zijn dat die gasten allemaal slecht ingedeeld hebben? En Daan Hoole weegt 78kg volgens Wikipedia, het is dus niet dat die in het voordeel was met dat oplopend deel in sector 2.

Wind zal gewoon aangewakkerd of van richting veranderd zijn. Er is kans dat er weer veranderingen zullen zijn het komende uur en dat de klassementsrenners veel sneller gaan.

Nu, ik denk dat Tarling ook gewoon geen goede dag had, los van de wind.

Laatst bewerkt:
Jep het is binnen voor Hoole. Mooi dat het eens een verrassende winnaar is, maar wel op een ietwat lelijke manier. Beste omstandigheden en vooral gewoon minuten lang zo goed als in de wielen van andere renners en auto's.

Roglic maar 8" voor op Yates die is dus niet aan zijn beste TT bezig. Al is het meestal wel een trage starter.

Roglic maar 8" voor op Yates die is dus niet aan zijn beste TT bezig. Al is het meestal wel een trage starter.
Met de regen gaan ze allemaal plots opmerkelijk trager.
Ayuso wel voorlopig de beste vd klassementsmannen. De weersomstandigheden waren spelbreker vandaag

Laatst bewerkt:
? wat doet Ayuso nu aan T2 stuk voor Roglic nu een stuk achter roglic aan finish?

29" verloren in dat laatste stuk

Regen heeft hier zoals gevreed toch een beetje de boel verkloot ook tussen klassements renners toch verschillende omstandigheden

? wat doet Ayuso nu aan T2 stuk voor Roglic nu een stuk achter roglic aan finish?

29" verloren in dat laatste stuk

Regen heeft hier zoals gevreed toch een beetje de boel verkloot ook tussen klassements renners toch verschillende omstandigheden
Omdat het wel heel nat werd op het einde in het laatste stuk. Iedereen verloor daar nog ferm.

Roglic heeft nog het meest geluk gehad met het weer.

Roglic heeft nog het meest geluk gehad met het weer.

Klopt niet helemaal, zijn middenstuk (en dus de afdaling) was veel natter dan wanneer Ayuso er reed, daarom dat die laatste daar zoveel tijd pakte op Roglic. Maar Roglic wel een droger eerste en laatste technische deel. Gewoon allemaal heel moeilijk te vergelijken.

Jep het is binnen voor Hoole. Mooi dat het eens een verrassende winnaar is, maar wel op een ietwat lelijke manier. Beste omstandigheden en vooral gewoon minuten lang zo goed als in de wielen van andere renners en auto's.
En Tarling die daar werd opgehouden door Honoré zag ik.

Moet dan ook wel beetje lachen met Hoole die achteraf zegt dat hij Tarling geklopt heeft in gelijkaardige omstandigheden :laugh:

Onderschat ik nu de komende week of is het echt wachten tot volgende week voor we een bergrit/rit voor het klassement krijgen?

Ok vrijdag komen ze aan op een pukkeltje waar een goeie Roglic misschien een paar seconden kan nemen (alhoewel vorige week het vooral Ayuso was die daar de seconden nam). Maar voor de rest of wel vlak of wel een overgangsrit met een lopende klim te ver van de finish voor het klassement.

Del Toro rijd dus gewoon de ganse week in het roze.

Laatst bewerkt:
Onderschat ik nu de komende week of is het echt wachten tot volgende week voor we een bergrit/rit voor het klassement krijgen?

Ok vrijdag komen ze aan op een pukkeltje waar een goeie Roglic misschien een paar seconden kan nemen (alhoewel vorige week het vooral Ayuso was die daar de seconden nam). Maar voor de rest of wel vlak of wel een overgangsrit met een lopende klim te ver van de finish voor het klassement.

Del Toro rijd dus gewoon de ganse week in het roze.
Dat klopt inderdaad.. het wordt wachten tot week 3 voor meer vuurwerk tussen de klassementsmannen in principe

Het zal inderdaad wachten zijn tot volgende week dinsdag vrees ik.

Wat een strontritten allemaal deze week :laugh:

Het zal inderdaad wachten zijn tot volgende week dinsdag vrees ik.

Wat een strontritten allemaal deze week :laugh:

Ik vind vluchtetappes wel meestal de max om te zien, de start is meestal vaak leuker dan het einde (zoals de rit van Plapp) , renners uit het peloton die blijven gaan om toch in die vlucht te zitten.

Zoals morgen verwacht ik Astana en Frigo in volle actie :)

Ge hebt morgen met de San Pellegrino 1 van de drie zwaarste beklimmingen van deze Giro en die ligt op 90km van de meet. In 99% van de gevallen is dat gewoon pure verspilling van een coole beklimming. De Monte Grappa wordt langs de loperkant beklommen en ligt op een kleine 100km van de meet, gevolgd door nog een rotsaaie loper.

En dan zit deze tweede week er helemaal op.

Gee wel in orde vandaag, eindelijk!!!

Laatst bewerkt:
Voor etappe 18, iedereen zegt dat het een sprintetappe gaat worden.
Maar in mijn ogen kan dit toch ook makkelijk een vluchtetappe zijn (zeker als de juiste mannen in de vlucht zitten ?)
Tussen een berg vierdaagse in, mooi heuvelachtig middenstuk. (week 3)
Zeker Als lidl niet veel zin heeft :)

giro-d-italia-2025-stage-18-profile-n3-0bd92291a64811b4a27e.jpg

Voor etappe 18, iedereen zegt dat het een sprintetappe gaat worden.
Maar in mijn ogen kan dit toch ook makkelijk een vluchtetappe zijn (zeker als de juiste mannen in de vlucht zitten ?)
Tussen een berg vierdaagse in, mooi heuvelachtig middenstuk. (week 3)
Zeker Als lidl niet veel zin heeft :)

giro-d-italia-2025-stage-18-profile-n3-0bd92291a64811b4a27e.jpg
Zijn geen al te steile bergen en Visma zal wel nog een zege willen met Kooij :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan