Giro d'Italia 2025

2e in DVV, 4e in RVV, 4e in PR, 2e in BP en 4e in AGR. Zit inderdaad geen lijn in.
Ja dat klopt inderdaad, ik heb me wat voorbarig uitgedrukt en om de tuin laten leiden door z'n eerste resultaten van het jaar.

Van iemand als Wout verwacht m'n natuurlijk meer winst maar goed, gezien het horror seizoen van vorig jaar is dat wishful thinking. Siena was al een goeie stap.

Van waar kende ik deze aankomst? Is daar vorig jaar ook eens iets aangekomen of gepasseerd?
Pogacar die iedereen uit de wielen kletst in de Tour
Het deed met die gallerij inderdaad wel denken aan de San Luca klim in Bologna waar de Giro in het verleden al aan kwam (oa eerste rit ITT 2019), waar Pogacar en Vingegaard vorig jaar (een beetje) weg reden in de 2de rit van Tour De France en die ook als ijkpunt dient voor de Ronde van Emilia in het najaar.

Maar het was dus niet die klim. Enfin, ik vermoed dat je aan de San Luca dacht want daar dacht ik daarstraks ook aan.

Het deed met die gallerij inderdaad wel denken aan de San Luca klim in Bologna waar de Giro in het verleden al aan kwam (oa eerste rit ITT 2019), waar Pogacar en Vingegaard vorig jaar (een beetje) weg reden in de 2de rit van Tour De France en die ook als ijkpunt dient voor de Ronde van Emilia in het najaar.

Maar het was dus niet die klim. Enfin, ik vermoed dat je aan de San Luca dacht want daar dacht ik daarstraks ook aan.
Yessss, dat is 'em! Daar lijkt hem inderdaad hard op en wist ook dat het iets met Pogi te maken had 😀

Pedersen heeft gewoon een tijd een mindere periode gehad. Had wel meteen die fantastische uitschieters met zijn 2e plek in de RVV en met het WK , maar daarna kon hij dat een hele tijd toch niet bevestigen. Heeft een periode gehad dat die zelfs loste op een vluchtheuvel bij wijze van spreken.

We moeten ook wel de waarheid onder ogen durven zien.
In 2019 werd hij wereldkampioen omdat hij goed was, maar ook omdat hij veel geluk heeft gehad. Heel dat jaar 2019 had je hem niet opgeschreven voor WK te worden.
Reed veel koersen niet uit en finishte maar zeer weinig tussen de mensen.

Hij is pas de laatste 3 jaar echt wel top. Maar zuiver overwinningen zeggen ook maar dat.
Vorig jaar haalt Mads maar nipt meer punten dan WVA, terwijl WVA half het seizoen in de kreukels lag.
Ik denk dat vele gewoon vergeten dat hij een zeer consistent renner is, maar dat winnen voor hem gewoon allesbehalve evident is.

Ik ben benieuwd of dat klimmetje (Saver 0,7km aan 7,6%) dat ze tweemaal moeten doen in de finale voor vuurwerk kan zorgen. Als WVA en Pedersen deze oprijden zoals ze gisteren naar de meet reden dan kunnen ze er een duo tijdrit van maken tot aan de finish :p

Ik ben benieuwd of dat klimmetje (Saver 0,7km aan 7,6%) dat ze tweemaal moeten doen in de finale voor vuurwerk kan zorgen. Als WVA en Pedersen deze oprijden zoals ze gisteren naar de meet reden dan kunnen ze er een duo tijdrit van maken tot aan de finish :p

Nog 13km tot aan de meet , net iets te ver + Visma zal wel voor Kooij gaan.

Maar hopelijk dat mss dat andere renners wel eens zouden durven.

Nog 13km tot aan de meet , net iets te ver + Visma zal wel voor Kooij gaan.

Maar hopelijk dat mss dat andere renners wel eens zouden durven.
Het is 7,6km tot aan de meet. Ik las daarnet dat de laatste 5km technisch is met veel bochten dus er is wel een kans voor de punchers.

Parcours toch wel gevaarlijk, te veel bochten, met die regen natuurlijk nog gevaarlijker… veel klassementsrenners op achterstand ook dankzij Visma

Visma doet wat ze moeten doen als ze de rit nog willen winnen.

Roglic zijn ploeg is toch echt zwak

Pellizari wel goed hé. Maar de rest is inderdaad grotendeels afwezig. Waar zit Martinez die werd vorig jaar 2e nu onzichtbaar.

GO ASGREEN.

VA is weg zeker dat is Yates op kop.

Alpecin pls... idiots. :lol:

Asgreen ging hier sowieso winnen, beresterk vandaag maar de tactiek van sommige ploegen hier weer... :unsure:

Verschrikkelijk toch. Op 2km gaan ze nog even mee helpen. Blijf dan gewoon helemaal zitten. Movistar had daar ook nog 2 man bijzitten voor Aular.

"It's annoying you have to destroy yourself like this to win a bike race" ~Asgreen

Annoying als sporter, maar fantastisch voor de kijker :love:

Oververdiend. Mooie overwinning voor Asgreen 🙂

Het blijft sneu om als klassementsman op deze manier tijd te verliezen, maar het maakt de strijd om het klassement ergens wel interessanter.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan