Giro d'Italia 2023

Zoiets weet je natuurlijk niet altijd op voorhand. Als hij zijn ploeg niet laat werken en hij blijkt dan de sterkste te zijn dan zeggen we waarom zijn ploeg niet laten werken en zo ook voor de rit gaan.
als je effectief last heb van he heup dan weet je dat natuurlijk op voorhand.

Van Wilder is echt wel op niveau (y)

Jep, echt absoluut top. Toont nog maar eens waarom hij zijn eigen kansen moet krijgen. Lefevere mag dan niet echt fan zijn van dat in clausules te zetten (in het contract), maar het is zeer logisch dat Van Wilder en zijn management dat wel willen.

Geen verrassing. Gewoon een toptalent. Ondergesneeuwd door Remco, dan top bij de beloften en dan de verkeerde keuze gemaakt door naar DSM te gaan, maar hij komt er nu door. Mooi om te zien. Echt wel weelde bij de Belgen. Want Ook De Plus is top.

Dromen mag he @makila :love:

Thomas gun ik het anders ook wel, na die uitval van Roglic naar Wright vorig jaar ben ik precies niet meer zo'n fan meer.

Er waren beelden waarop die uithaal van Roglic wel degelijk gerechtvaardigt zijn.

als je effectief last heb van he heup dan weet je dat natuurlijk op voorhand.

Goh er is toch een verschil tussen gewoon tempo rijden en dan echt diep moeten gaan kan toch best zijn dat je pas iets voelt als je echt vol gaat.

Almeida wint een rit in de Giro vaak er dicht bij gezeten in die Giro van 2020 het is hem gegund hij stak het vuur aan het lont.

Sporza (maar dit is van grote enthousiasme tov Almeida ;))
Ook Thomas is heel erg blij. Hij neemt het roze opnieuw over van Roglic :tongue:

Dikke etappe en dit biedt toch nog perspectief voor donderdag en vrijdag. Donderdag zie ik nog wel voor de vluchters zijn, maar UAE weet nu dat het er in zit dus die gaan toch proberen. En eigenlijk moet Roglic ook (daar sta je dan als Jumbo zijnde...).

Dunbar toch wel dé verrassing. Oké ik had die wel goed verwacht, maar zeker niet zo goed. Ff kopman gaan spelen en dan 4e beste zijn in een grote ronde. Oké heel wat goed volk uitgevallen, maar dan nog.

Ja knap van Almeida, had hem niet zó goed verwacht. Nog te zien of hij dit niveau kan vasthouden natuurlijk.

En Thomas op zijn (weldra) 37, dat is toch ook wel straf.

Roglic de pineut... maar het is nog niet gedaan natuurlijk.

Thomas vorig jaar nog gewoon 3e in de Tour na 2 absolute klasbakken dat hij dus nog niet versleten is was dus wel duidelijk. Moest gewoon eens van pech gespaard blijven om ook in de Giro een resultaat neer te zetten. Zijn laatste Giro viel hij over een drinkbus of zo.

Thomas vorig jaar nog gewoon 3e in de Tour na 2 absolute klasbakken dat hij dus nog niet versleten is was dus wel duidelijk. Moest gewoon eens van pech gespaard blijven om ook in de Giro een resultaat neer te zetten. Zijn laatste Giro viel hij over een drinkbus of zo.

Ja, maar op die leeftijd kan het ook snel achteruit gaan en kan ieder jaar ook het jaar te veel zijn. Genoeg voorbeelden te vinden.

Dus ja, knappe prestatie

Jep, echt absoluut top. Toont nog maar eens waarom hij zijn eigen kansen moet krijgen. Lefevere mag dan niet echt fan zijn van dat in clausules te zetten (in het contract), maar het is zeer logisch dat Van Wilder en zijn management dat wel willen.

En waar zie jij dan die kans? Ik denk dat er zeker wel ruimte is voor hem.
Maar prioriteit zal wel nog altijd de grote ronde zijn om Remco te ondersteunen. Daar zal het programma en de voorbereiding op gericht zijn.
Maar een kleine ronde of eendagskoers sluit dat niet uit.

Ja knap van Almeida, had hem niet zó goed verwacht. Nog te zien of hij dit niveau kan vasthouden natuurlijk.

Roglic de pineut... maar het is nog niet gedaan natuurlijk.
Ja ik zag op social media passeren (en ook Karl en José waren erover aan het zeveren): Thomas (straks 37) kan de oudste winnaar van een grote ronde worden na Horner (41).

Maar als ik Thomas was en ik zou dat lezen dan zouden mijn haren toch rechtop komen. Horner was een middelmatige renner, en won dan plots op zijn 41ste (bijna 42) de Vuelta - daar zat een serieus reukje aan. (OK hij is niet gepakt, maar geloofwaardig was dat toch echt niet?)

Thomas is nog altijd bijna 4 jaar jonger en heeft al heel wat bewezen als toprenner (eerst op de baan), en tegenwoordig door betere (medische) verzorging vind ik dit helemaal niet verdacht. Een beetje aan de oude kant ja, maar er moet altijd *iemand* de oudste zijn.

Maar hij heeft nog niet gewonnen he, er komen nog een paar zware (berg)ritten aan.

Thomas is wel van tEAm sKY e!!!

Daar ging toch ook al een geurtje aan volgens sommigen hier. :oi22:
Van Aert rijdt voor Jumbo Visma! Met hun ketonen! :oi22:

Om eerlijk te zijn, ik denk dat de meeste ploegen wel de grens opzoeken (van wat nog net toegelaten is), een van de grootste voorbeelden is ironisch genoeg "de biefstuk van Contador" (Klaarduidelijk toen een foutje van de ploegarts).

Om eerlijk te zijn, ik denk dat de meeste ploegen wel de grens opzoeken (van wat nog net toegelaten is), een van de grootste voorbeelden is ironisch genoeg "de biefstuk van Contador" (Klaarduidelijk toen een foutje van de ploegarts).

Misschien moeten we de zaak Alberto laten rusten.
En hem herinneren als het fenomeen hij was. Want een fenomeen, dat was hij zeker en vast.

Misschien moeten we de zaak Alberto laten rusten.
En hem herinneren als het fenomeen hij was. Want een fenomeen, dat was hij zeker en vast.
Zoals gezegd: Geen enkele echte kenner vind die biefstuk een smet op zijn carrière. Juist in tegendeel, het toont net aan dat elke topploeg gewoon de grenzen aftast en daar is ergens iets fout gelopen he. Of denk je dat Sky met enkel boterhammekes met choco rondrijden. Of Jumbo? Of Astana? Yeah right .. keep dreaming.

Contador is trouwens mijn all-time favoriet, dat was altijd een renner die 200% deed wat de ploeg hem vroeg, een fantische kerel en sportmens die leefde voor zijn sport. No fucking way dat hij bewust doping nam. Zo was hij gewoon niet. Het feit dat de ploeg hem nooit op straat gezet heeft en hem steeds steunde in die zaak, zegt volgens mij al genoeg.

Zolang de topploegen met gelijke middelen strijden (wat toch gewoon zo is) zie ik er persoonlijk geen graten in. Dan zal de beste renner nog steeds diegene zijn die gewoon 'wint'.

En waar zie jij dan die kans? Ik denk dat er zeker wel ruimte is voor hem.
Maar prioriteit zal wel nog altijd de grote ronde zijn om Remco te ondersteunen. Daar zal het programma en de voorbereiding op gericht zijn.
Maar een kleine ronde of eendagskoers sluit dat niet uit.
1 ronde in dienst, 1 ronde voor zichzelf?

Terug
Bovenaan