Giro d'Italia 2023

Van de overgebleven sprinters zijn er weinig die nog een ploeg hebben die het werk kunnen/willen doen.

Ackerman zijn ploeg gaat nu waarschijnlijk voor het klassement gaan.

Gaviria heeft al vaak gevallen dus geen idee hoe goed die nog is.

Schieten enkel nog milan/Bahrein en Matthews/jayco over

Is normaal mijn favoriete grote ronde om te bekijken, maar ik ben sinds deze week gestopt met kijken. Er is totaal niks aan.

Ik zet mijn geld op Roglic voor roze.
De andere truien kunnen mij eerlijk gezegd gestolen worden.
De etappe van gisteren was amusant door Pinot en Cepeda. Maar ik de groep van de favorieten was het om van in slaap te vallen.

Het zijn ook een beetje te omstandigheden natuurlijk ,waar de giro organisatie niet veel kan aan doen. Overmatige regenval en uitvallers.

Als Remco hier bvb. Nog was met zijn gewenste 1,5-2 minuten voorsprong Dan was het sowieso een andere koers geweest.

Nu zit roglic in een ideale positie en kan hij nog even wachten met aan te vallen.

Wrs een dag verlof genomen en ze zien de renners niet. Daarom dat ze kwaad zullen zijn voor die vijf seconden dat het peloton niet zal passeren.
Nee omdat ze bussen zien passeren ipv de koers.
Nu ge kunt ze geen ongelijk geven. De weersomtandigheden lijken enkel aan de start echt slecht geweest te zijn. Eerste beklimming en top goede weersomstandigheden, voorspellingen zaten ernaast… Organisatie zal er ook niet mee kunnen lachen.
Ja, kan kloppen. Zo had ik het nog niet bekeken.
Van de overgebleven sprinters zijn er weinig die nog een ploeg hebben die het werk kunnen/willen doen.

Ackerman zijn ploeg gaat nu waarschijnlijk voor het klassement gaan.

Gaviria heeft al vaak gevallen dus geen idee hoe goed die nog is.

Schieten enkel nog milan/Bahrein en Matthews/jayco over
Hopelijk Marit die er nog bij zit mocht het tot een sprint komen.
Maar denk ook wel dat het voor de vluchters is vandaag.

Is normaal mijn favoriete grote ronde om te bekijken, maar ik ben sinds deze week gestopt met kijken. Er is totaal niks aan.

Hier is de interesse toch ook richting het vriespunt gegaan. Dat Remco moest opgeven kon ik nog verteren maar helaas is het daar niet bij gebleven.

Deze Giro had nochtans zoveel potentiëel en na de canonstart van Remco was het spektakel vanaf dag één maar helaas.

Roglic topfavoriet hé. Duidelijk nog overschot gisteren. Ik zie Thomas hem niet volgen als hij in de laatste 2-3 km op steile stukken zijn demarrage plaatst.

En van Almeida en consoorten gaat het ook niet komen.

Vandaag in het begin klim met lange en heel snelle afdaling. Perfecte wegen, lange bochten. Wel alles in de regen te doen…
Ontsnapping zou tot einde kunnen gaan want laatste 20km tot finish vrij technisch met op- en neergaande stukken.

Dinsdag ga ik toch wel kijken, hoor.

Ik heb al vele amateurs zien zwoegen op de eerste heuvel, plaatselijk bekend als de Monte Vélo.
Curieus hoe vlot de profs die gaan nemen.

Dinsdag ga ik toch wel kijken, hoor.

Ik heb al vele amateurs zien zwoegen op de eerste heuvel, plaatselijk bekend als de Monte Vélo.
Curieus hoe vlot de profs die gaan nemen.

Is vooral indrukwekkend om dat in het echt te zien. Ik ben gaan kijken naar de tour op de Kasselberg, steilste stuk is 17%. Ik ga daar helemaal dood aan een 10 km/h.

Hoe dat die mannen daarover kletsen is niet normaal. Nadien was dat precies al verbrand rubber dat je rook van die bandjes over de kasseien.

Gouden kans voor Ballerini dit. Einde contract kan zijn waarde hier deugd doen.

En is Ineos nu echt die roze trui aan het weggeven?

Jumbo enige volledige team nu? Het kan verkeren

lol ja die hebben blijkbaar nu een dikke karma bonus (door al die gevallen vlak voor de Giro). Benieuwd hoelang dat blijft duren.

Nog 132 renners in koers. In 2020 (het corona jaar) kwamen er 133 aan, om maar even aan te geven wat voor een rot giro het al geweest is.

Wat een flut Giro. Peloton gaaat weer geen moeite doen voor de etappe.

Stond vooraf al aangeduid als overgangsrit natuurlijk. En Ineos gaat gisteren het roze niet weggeven om het vandaag al meteen terug te nemen. En Roglic die is ook content dat hij roze nog niet heeft.

Stond vooraf al aangeduid als overgangsrit natuurlijk. En Ineos gaat gisteren het roze niet weggeven om het vandaag al meteen terug te nemen. En Roglic die is ook content dat hij roze nog niet heeft.
True, maar er is nu al bijna twee weken elke etappe wel een excuus.
Sebiet zijn de etappes op he.

True, maar er is nu al bijna twee weken elke etappe wel een excuus.
Sebiet zijn de etappes op he.

Alles op die beestachtig zware slot klim tijdrit. Wie daar de beste is (Thomas, Roglic of Almeida) wint ook de Giro. En blijkbaar rekent iedereen erop dat hij daar de beste gaat zijn. Dat is het nadeel een beetje van je zwaartepunt helemaal op het einde te leggen.

De vluchters gaan er wel nog een mooie ritje van maken. Healy is weer los en McNulty gaat er ook vol voor. Voor Rubio ziet het er niet zo goed uit.

Terug
Bovenaan