Giro d'Italia 2023

Ik heb vertrouwen in Ineos en hun wetenschappelijke aanpak. Die gaan dat wel timen.
Sivakov voorop sturen in een vlucht;
De Plus in de laatste kilometers van de klim wegrijden;
Arensman vanaf de voet van de laatste klim proberen weg rijden.
Kuss en Hessmann waren vandaag mee, die zullen hopelijk wat lichtjes afgepeigerd zijn. Dan heb je alleen nog Oomen en Bouwman als knecht van Roglic.
Buitrago kan het pad effenen voor De Plus in de afdaling. Die is naar het schijnt een zeer goede daler.

Betreffend dat niet uitnodigen tot aanvallen. De Plus staat relatief dicht, die mag zijn kas helemaal leegrijden. Wie weet trappen ze bij Jumbo erin en achtervolgen ze als gekken.
Ik ben voornamelijk benieuwd wanneer we de eerste echte krak gaan krijgen bij een van de top-klassementsmannen naar aanleiding van het slechte weer de afgelopen dagen. Dat moet toch in de kleren kruipen?

Ineos zal wel nog even wachten, voor hen is het beter dat de lange vlucht wint.
(zodat Roglic geen boni seconden kan pakken en misschien minder zin heeft om aan te vallen (want de rit is weg).

Sivakov is waarschijnlijk nog niet helemaal in orde na zijn val. (dus denk dat ze die bij Thomas zullen houden)

Arensman en/of De plus wegsturen kan wel maar dan laat je Thomas wel wat alleen achter.
Met een geblutste Sivakov
(De plus en Buitrago hebben dat gisteren trouwens al wat geprobeerd ?)

Spijtig dat Ganna al is uitgevallen die kon vandaag wel een grote rol spelen (voor zo een aanval).

Roglic heeft vaak op het einde van een grote ronde (meestal een van de laatste ritten) een slechte dag.
Ik denk dat Thomas en ineos daarop zal wachten om proberen toe te slaan.

Het is een moeilijke situatie vind ik voor Ineos.
Ze staan in een goede situatie , maar hebben denk ik niet de beste klimmer (al hoop ik dat Thomas me ongelijk bewijst)

Wat wijzigingen vandaag, beetje hectisch.
Renners zouden neutrale start doen. Dan terug op de bus stappen, stukje rijden voorbij eerste klim en opnieuw op de fiets stappen…
#regen
Finaal hebben ze nu beslist om gewoon de eerste 120km volledig te schrappen.
Dat is de enige juiste beslissing. Jammer voor de koers, maar noodweer = noodweer.

Finaal hebben ze nu beslist om gewoon de eerste 120km volledig te schrappen.
Dat is de enige juiste beslissing. Jammer voor de koers, maar noodweer = noodweer.

Ik denk dat het wel nog een leuke etappe kan worden.
Gewoon van de start naar boven en knallen maar , niet veel tactisch aan gewoon knallen (zodat ze ook geen koud krijgen :) )

Het gaat hoe dan ook een harde rit worden. Direct beginnen aan een stevige klim gaat bij velen pijn doen.

Damn, bijna ging ook de laatste hoop uit m'n verblijf in Zwitserland de vuilbak in 😂 chance dat ze toch de croix de coeur doen! Ik zal eens zwaaien.

Als renner van zijn niveau moet je toch wel echt een grote ronde doen in je seizoen. Anders zal het aantal racedagen toch ook zwaar tegenvallen.
Volledig mee eens, van iemand met de meeste koersdagen in ’22, na geen enkele grote ronde (uitrijden) in een jaar. Echt weggegooid jaar, gemiste kans om meer ervaring op te doen/sterker te worden, leren met nog meer druk om te gaan.

Ik hoop dat het wat mist spuien is van Lefevre om dan toch finaal deel te nemen aan een ronde, ma als dit realiteit wordt dan is dat qua competitieve instelling echt zonde. Vuelta kan ie enkel verliezen.. tuurlijk kan ie enkel verliezen, ma das toch part of topsporter zijn; niet winnen, omgaan met de druk. Leren uit verlies, tegenslag, etc.

Met die aanname moet ie nergens nog starten, echt belachelijk :S

Laatst bewerkt:
Pogacar zijn voorbereiding was ook niet top. Maar hij rijdt de ronde toch ook?
De tijd staat ook niet stil voor remco, eerst verloren jaar door die val en nu geen grote ronde tot einde betwisten door Corona?

Met de bussen in konvooi parcours aan het afrijden tot nieuwe start en veel publiek langs de kant met wegwerpgebaren, duimen omlaag, middelvingers…

Volledig mee eens, van iemand met de meeste koersdagen in ’22, na geen enkele grote ronde (uitrijden) in een jaar. Echt weggegooid jaar, gemiste kans om meer ervaring op te doen/sterker te worden, leren met nog meer druk om te gaan.

Ik hoop dat het wat mist spuien is van Lefevre om dan toch finaal deel te nemen aan een ronde, ma als dit realiteit wordt dan is dat qua competitieve instelling echt zonde. Vuelta kan ie enkel verliezen.. tuurlijk kan ie enkel verliezen, ma das toch part of topsporter zijn; niet winnen, omgaan met de druk. Leren uit verlies, tegenslag, etc.

Met die aanname moet ie nergens nog starten, echt belachelijk :S

Rare comment (alweer) van Patje idd.

Ik volg het betoog van Dumoulin in Wielerclub Wattage eigenlijk wel. Ik dacht ook eerst aan WK - Vuelta - Lombardije in deze situatie. Maar waarom inderdaad niet gewoon die Tour rijden?

De druk gaat er altijd zijn (niet in het minst de druk die hij zichzélf oplegt). Hij kan ook met die druk om. Alleen is het misschien niet slecht dat het ook gewoon eens een keer niet perfect loopt (zonder dat het omwille van ziekte/valpartij is). En wie weet, misschien loopt het gewoon ook héél goed in de Tour... Hij zal er sowieso wel presteren, daar twijfel ik niet aan.

Met de bussen in konvooi parcours aan het afrijden tot nieuwe start en veel publiek langs de kant met wegwerpgebaren, duimen omlaag, middelvingers…
Met welke reden?
Door de overstromingen dan? Maar zie niet in wat de renners daar mee te maken hebben.

Met welke reden?
Door de overstromingen dan? Maar zie niet in wat de renners daar mee te maken hebben.
Nee omdat ze bussen zien passeren ipv de koers.
Nu ge kunt ze geen ongelijk geven. De weersomtandigheden lijken enkel aan de start echt slecht geweest te zijn. Eerste beklimming en top goede weersomstandigheden, voorspellingen zaten ernaast… Organisatie zal er ook niet mee kunnen lachen.

Met welke reden?
Wrs een dag verlof genomen en ze zien de renners niet. Daarom dat ze kwaad zullen zijn voor die vijf seconden dat het peloton niet zal passeren.
Ineos zal wel nog even wachten, voor hen is het beter dat de lange vlucht wint.
Hup. Naar de vuilbak. Lange vlucht zal er niet inzitten.
(De plus en Buitrago hebben dat gisteren trouwens al wat geprobeerd ?)
Ahzo... Tja, ik viel in slaap :shy:

Ze hadden beter een ploegentijdrit op gewone fietsen georganiseerd vandaag. Dat had nog fun geweest voor die 70km.

Wrs een dag verlof genomen en ze zien de renners niet. Daarom dat ze kwaad zullen zijn voor die vijf seconden dat het peloton niet zal passeren.

Hup. Naar de vuilbak. Lange vlucht zal er niet inzitten.

Ahzo... Tja, ik viel in slaap :shy:

Ze hadden beter een ploegentijdrit op gewone fietsen georganiseerd vandaag. Dat had nog fun geweest voor die 70km.
Dan mocht SQS meteen naar huis :lol:

Rare comment (alweer) van Patje idd.
Patje zal de reacties hier, op HLN en op social media ook wel lezen hoor (Misschien niet rechtstreeks maar dan wel onrechtstreeks).
Hem kennende is er nog helemaal niets beslist en neemt hij gewoon zijn wielrenner in bescherming.

Hem even laten herstellen, rustig aan. Geen druk op de ketel ..

Over X weken volgt er een gesprek.

Patje: En Remco? Wat wil jij echt?
Remco: Ik wil echt de Tour wél rijden.
Patje: OK, let's do this!

OF

Patje: En Remco? Wat wil jij echt?
Remco: Ik wil de Tour niet rijden. Ik heb er geen zin in. Ik heb stress
Patje: Deal!

Niet meer en niet minder. :tongue:

Terug
Bovenaan