Obi Wan Kenobi
Well-known member
Ik heb vertrouwen in Ineos en hun wetenschappelijke aanpak. Die gaan dat wel timen.
Sivakov voorop sturen in een vlucht;
De Plus in de laatste kilometers van de klim wegrijden;
Arensman vanaf de voet van de laatste klim proberen weg rijden.
Kuss en Hessmann waren vandaag mee, die zullen hopelijk wat lichtjes afgepeigerd zijn. Dan heb je alleen nog Oomen en Bouwman als knecht van Roglic.
Buitrago kan het pad effenen voor De Plus in de afdaling. Die is naar het schijnt een zeer goede daler.
Betreffend dat niet uitnodigen tot aanvallen. De Plus staat relatief dicht, die mag zijn kas helemaal leegrijden. Wie weet trappen ze bij Jumbo erin en achtervolgen ze als gekken.
Ik ben voornamelijk benieuwd wanneer we de eerste echte krak gaan krijgen bij een van de top-klassementsmannen naar aanleiding van het slechte weer de afgelopen dagen. Dat moet toch in de kleren kruipen?
Ineos zal wel nog even wachten, voor hen is het beter dat de lange vlucht wint.
(zodat Roglic geen boni seconden kan pakken en misschien minder zin heeft om aan te vallen (want de rit is weg).
Sivakov is waarschijnlijk nog niet helemaal in orde na zijn val. (dus denk dat ze die bij Thomas zullen houden)
Arensman en/of De plus wegsturen kan wel maar dan laat je Thomas wel wat alleen achter.
Met een geblutste Sivakov
(De plus en Buitrago hebben dat gisteren trouwens al wat geprobeerd ?)
Spijtig dat Ganna al is uitgevallen die kon vandaag wel een grote rol spelen (voor zo een aanval).
Roglic heeft vaak op het einde van een grote ronde (meestal een van de laatste ritten) een slechte dag.
Ik denk dat Thomas en ineos daarop zal wachten om proberen toe te slaan.
Het is een moeilijke situatie vind ik voor Ineos.
Ze staan in een goede situatie , maar hebben denk ik niet de beste klimmer (al hoop ik dat Thomas me ongelijk bewijst)

)
chance dat ze toch de croix de coeur doen! Ik zal eens zwaaien.