Giro d'Italia 2023

Als Swift de Giau voor zijn rekening neemt en Puccio het peloton ment op 18km van de meet in de koninginnenetappe van de Giro dat kan je alle argumenten over "te zwaar" regelrecht in de vuilbak gooien.

Het is toch gewoon logisch dat niemand iets probeert. Top 3 staat op een zakdoek, en daarachter staat het ook op een zakdoek. Wie vandaag (en dus waarschijnlijk morgen ook) de beste is van zijn trosje, eindigt waarschijnlijk het hoogste. Wie niet de beste is, kan enkel fenomenaal verliezen gezien er wel gereden zal worden door ploegen of renners die in de buurt staan.

klopt niet helemaal vind ik, zeker voor vandaag.

Het staat op een zakdoek, maar als je vandaag snel naar boven rijdt moet de rest ook wel volgen.
Daarnaast de vlucht die vandaag makkelijk onder controle kon worden gehouden dat wordt gedaan door de knechten
Puccio en Swift doen op hun gemakje de hele rit bijna op kop.

Het is niet dat de knechten in die tijdrit nog kunnen meehelpen...

40 seconden is nog altijd vrij veel, Almeida en Roglic hebben momenteel normaal een sterkere eindsprint dan Thomas.
Dat zijn dan toch weer al 4 tot 10 seconden die je niet meer moet inhalen in die tijdrit, als je de rit wint .
ALs je de giro dan toch niet wint heb je tenminste een rit binnen.

Jumbo zit daar nog met bijna de volledige ploeg , als ze er niks mee doen is het gewoon triestig.

Het is toch gewoon logisch dat niemand iets probeert. Top 3 staat op een zakdoek, en daarachter staat het ook op een zakdoek. Wie vandaag (en dus waarschijnlijk morgen ook) de beste is van zijn trosje, eindigt waarschijnlijk het hoogste. Wie niet de beste is, kan enkel fenomenaal verliezen gezien er wel gereden zal worden door ploegen of renners die in de buurt staan.

Als ge een hele Giro absoluut niets doet gaat de top 3 altijd op een zakdoek staan inderdaad, zo werkt dat.

Al die mensen die de giro op gelijke hoogte of zelfs boven de tour plaatsen wil ik nooit meer horen.

Is gewoon de laatste jaren wat veranderd. Vroeger was de Giro echt de ronde waar niet echt in gerekend werd, gewoon aanvallen en vol. Nu is het niets anders dan rekenen precies. Ligt ook wel gewoon aan de renners hier.

Laatst bewerkt:
Wat is dat met Thomas die laat telkens gaatjes.

Thomas en Roglic zijn Tour renners hé die brengen hun manier van koersen mee.

Mag ik zeggen dat dit de zwakste (??) en/of saaiste grote ronde is in 50 jaar?
Er gebeurt letterlijk niks.

De tenoren hebben ergens wel gelijk natuurlijk, maar mijn standpunt blijft. Qua saaiheid - spant deze Giro toch echt de kroon.

hehe Roglic dacht even dat die nog wat tijd zou verliezen en kijkt pakt er nog wat terug maar Thomas moet dit morgen wel kunnen pakken.

Die Thomas gaat hier de Giro winnen en heeft hoop en al 200meter met zijn neus in de wind gereden

Mag ik zeggen dat dit de zwakste (??) en/of saaiste grote ronde is in 50 jaar?
Er gebeurt letterlijk niks.

De tenoren hebben ergens wel gelijk natuurlijk, maar mijn standpunt blijft. Qua saaiheid - spant deze Giro toch echt de kroon.
Vorig jaar was niet veel beter hoor. Het verschil dit jaar is dat die mannen van dag 1 schrik hebben van elkaar...

Een half minuutje zou genoeg moeten zijn voor Thomas maar dat dachten we van Roglic ook in '20... ik wil het man VS man toch nog zien.
Roglic ging hier in de laatste 100m ook nog van mentale tik naar mentale opsteker met zicht op morgen. Je weet het toch maar nooit, maar als ze bij Ineos íets kunnen dan is het egaal hard omhoog rijden.

Ik hoop echt dat Roglic morgen de Giro verliest met een paar seconden verschil. Dat krijg je als je weigert om je team op kop te zetten en zo boni seconden te sprokkelen heel de Giro lang.

Thomas is natuurlijk alles behalve een slechter wielrenner. Hij was in zijn jonge jaren wereldtop in het baanwielrennen en heeft pas vrij laat de overstap gemaakt naar het wegwielrennen. Had hij eerder de overstap gemaakt dan had hij toch een paar meer rondes gewonnen denk ik (al weet je dit nooit helemaal zeker).

Het is nog gene Horner die als middelmatige wielrenner op zijn bijna 42ste plots een grote ronde won.
Sorry ik blijf erbij ook al worden sommigen daar boos over: Dat was toch echt niet normaal.

Ik zou het hem dus wel gunnen. :tongue:

Ik hoop echt dat Roglic morgen de Giro verliest met een paar seconden verschil. Dat krijg je als je weigert om je team op kop te zetten en zo boni seconden te sprokkelen heel de Giro lang.
Het is van niet beter kunnen zeker? En bang zijn van dan extra veel tijd te verliezen maar ja .. als je niks waagt wint je niks ?? :unsure:

Dus als Roglic nog wil winnen moet hij morgen toch alles op alles zetten vind ik.

Laatst bewerkt:
Morgen kan alles nog. Heb maar eens wat mindere benen op zo'n dag, dan kan je vlotjes een halve minuut verliezen op Roglic.

Hopelijk krijgen we toch nog een spannende ontknoping, zodat we al het voorgaande kunnen vergeten...

Terug
Bovenaan