Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
https://sporza.be/nl/2020/01/11/alberto-bettiol-reageert-op-woorden-remco-evenepoel-niet-koers/

Hoewel de titel van dit artikel anders doet vermoeden, lijkt dit artikel te zeggen dat er zeker geen vete Bettiol-Quickstep meer is en dat er wederzijds veel respect is tussen Lefevere en Bettiol. Ik zou die transfer voor de toekomst zeker niet uitsluiten.
Ik twijfel er niet aan dat er geen probleem is tussen Bettiol en Lefevere. Integendeel, voor Lefevere telt maar één ding, zijn ploeg zo sterk mogelijk maken. Al de rest moet daarvoor wijken.
Maar los van de verhoudingen tussen Quick-Step en Bettiol: als je grote kopman binnen de ploeg niet door de deur kan met een potentiële transfer dan doe je die transfer toch gewoon niet? Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat het zo is, voor hetzelfde geld is de strijdbijl al lang begraven tussen die 2 onderling.

Mooie bekroning van een ijzersterke Giro voor Bettiol. Toch een vreemde vogel, een heel voorjaar niet gezien eigenlijk (buiten in de Tirreno even zeker?).

Bettiol heeft het vrij lastig gehad
In september is zijn manager en adviseur overleden.
en vooral deze winter is bettiol vrij ziek geweest , (chronische ontsteking van de dikke darm) waarbij dokters zeiden dat het 6 maanden tot 1 jaar ging duren tot het weer volledig in orde ging zijn (ondanks de medicatie). en dat trekt je natuurlijk mee naar het voorjaar door een heel stuk minder getraind te hebben.

Ik twijfel er niet aan dat er geen probleem is tussen Bettiol en Lefevere. Integendeel, voor Lefevere telt maar één ding, zijn ploeg zo sterk mogelijk maken. Al de rest moet daarvoor wijken.
Maar los van de verhoudingen tussen Quick-Step en Bettiol: als je grote kopman binnen de ploeg niet door de deur kan met een potentiële transfer dan doe je die transfer toch gewoon niet? Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat het zo is, voor hetzelfde geld is de strijdbijl al lang begraven tussen die 2 onderling.
Dat artikel hint toch duidelijk op een mogelijke transfer van Bettiol naar QS? Ik zeg niet dat hij daar naartoe trekt, maar die optie ligt zeker op tafel.

Dat Bettiol nu pas antwoord op de woorden van Evenepoel lijkt me ook géén toeval en geven de indruk dat ze het achter de schermen ondertussen (eindelijk) hebben bijgelegd.

Opmerking: Heeft Bettiol gisteren na de finish niet gezegd: Waar was QS! :D (Nadat hij oa Cavagna geklopt had)

Laatst bewerkt:
Dat Bettiol nu pas antwoord op de woorden van Evenepoel lijkt me ook géén toeval en geven de indruk dat ze het achter de schermen ondertussen (eindelijk) hebben bijgelegd.

Opmerking: Heeft Bettiol gisteren na de finish niet gezegd: Waar was QS! :D (Nadat hij oa Cavagna geklopt had)
Dat was een artikel van januari 2020. :D

Ik heb de etappe van gisteren gemist ,maar ik zie op die video's sagan toch niet heel verkeerd doen ?

Sagan krijgt straf voor "intimidatie van andere renners"
Tcho ja... dat 2de filmpje niet maar dat eerste filmpje kan je toch wel iets voor zeggen niet? Wat hij exact zegt weten we natuurlijk niet maar hij gaat bij die demarrage wel ostentatief naast die renner rijden en de kans is groot dat hij daar iets zegt in de lijn van "Awel jong? Waar denkte gij nog naar toe te rijden?" "We gaan u toch niet laten rijden dus begin er gewoon niet aan...".

Je kan argumenteren dat psychologische oorlogsvoering part of the game is, maar laat ons eerlijk zijn: hij hoeft dat echt niet te doen. Mooi zijn zulke acties sowieso al niet maar als een 3-voudig wereldkampioen dat doet t.o.v. iemand die waarschijnlijk voor een minimumloon rond rijdt dan vind ik dat helemaal van bedenkelijk niveau.
Dat artikel hint toch duidelijk op een mogelijke transfer van Bettiol naar QS? Ik zeg niet dat hij daar naartoe trekt, maar die optie ligt zeker op tafel.
Bettiol zou dom zijn van bij voorbaat een transfer uit te sluiten, zeker in de wielerwereld waar het aantal opties sowieso al vrij beperkt is moet je toch zien dat je niet gaat verkondigen van voor ploeg A, B & C ga ik toch nooit rijden. Ik denk trouwens wel dat Bettiol best goed zit bij EF. Die mannen rijden met goed materiaal, hij is daar kopman voor zijn koersen en die ploeg komt bij momenten toch wel redelijk sterk voor de dag.

Almeida toont nu wel dat hij terecht de nieuwe kopman is nadat Remco in elkaar gezakt is.

Door die éne complete offday, had hij zowiezo nooit de Giro kunnen winnen :frown: (ik ben het dus niet eens met véél Portugezen),
maar hij toont zich nu wel tov zijn nieuwe potentiële werkgever hé. Dus voor hem persoonlijk is het nu wél belangrijk dat hij zich kan tonen.

Iemand een gokje wie vandaag wint? Almeida staat hier genoteerd .. but I could be wrong lol .. misschien blijft dat groepke wel voorop.

Laatst bewerkt:
Almeida toont nu wel dat hij terecht de nieuwe kopman is nadat Remco in elkaar gezakt is.

Door die éne complete offday, had hij zowiezo nooit de Giro kunnen winnen :frown:(ik ben het dus niet eens met véél Portugezen),
maar hij toont zich nu wel tov zijn nieuwe potentiële werkgever hé. Dus voor hem persoonlijk is het nu wél belangrijk dat hij zich kan tonen.

Iemand een gokje wie vandaag wint? Almeida staat hier genoteerd .. but I could be wrong lol .. misschien blijft dat groepke wel voorop.

Winnen inderdaad niet, maar hij ging toch wel heel dicht bij een podium kunnen geraken. Hij heeft ook nog een hoop extra tijd verloren met te moeten wachten op onze Eddy.

Bernal toch

Je mag dus echt geen poot uitsteken in de eerste week van de Giro of je krijgt de rekening gewoon dubbel terug in de derde week vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan