Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze hadden volgens mij beter voor Almeida gegaan. Die had toch veel hoger geëindigd dan evenepoel? Ok, in het begin wel minuten verloren, maar voor de rest was hij tot nu toe toch veel beter.
Da's praat achteraf, hé. Na 10 etappes stond Evenepoel op 14 seconden en Almeida op 5 minuten. Had Almeida dan zoveel dichter gestaan als Remco in dienst had gereden?

Ze hadden volgens mij beter voor Almeida gegaan. Die had toch veel hoger geëindigd dan evenepoel? Ok, in het begin wel minuten verloren, maar voor de rest was hij tot nu toe toch veel beter.
Hij heeft de pech gehad dat Almeida daar minuten heeft verloren anders had hij gewoon kunnen knechten. Nu kreeg hij direct het kopmanschap toegewezen. Anders hier en daar klasseflits.

Da's praat achteraf, hé. Na 10 etappes stond Evenepoel op 14 seconden en Almeida op 5 minuten. Had Almeida dan zoveel dichter gestaan als Remco in dienst had gereden?
Een minuutje of twee denk ik, want iemand als Almeida laten ze ook niet zomaar rijden hé als die te dicht komt in de stand. ;)

Praat achteraf.. Ze moesten hem de dag op die gravel laten doen hebben en vanaf dan kopman gemaakt hebben. Ze hebben het na zijn tijdsverlies toch ook gedaan? En in de bergen is er heel veel tijd te winnen en te verliezen en het is nu nog een hele week met veel bergritten.

Remco gaat hier nog heel veel tijd verliezen als hij al gaat uitrijden.

Een 6e plaats oid met Almeida is publicitair toch ook totaal niet interessant. Maar ze hadden Remco beter een vrije rol gegeven ipv hem direct kopman te maken in een enorm zware Giro (gewoon zien waar het schip strandt met Remco zonder druk). DQS heeft de situatie fout ingeschat en dat komt mede door het feit dat Remco op een gegeven moment in het roos kon belanden...

Met Almeida rij je max. een top-10. Met een GOEDE Evenepoel kon een top 5. En Almeida rijdt volgend jaar ergens anders. Dus ergens normaal dat Evenepoel dan lang de beschermde renner blijft.

Een 6e plaats oid met Almeida is publicitair toch ook totaal niet interessant. Maar ze hadden Remco beter een vrije rol gegeven ipv hem direct kopman te maken in een enorm zware Giro (gewoon zien waar het schip strandt met Remco zonder druk). DQS heeft de situatie fout ingeschat en dat komt mede door het fzit dat Remco op een gegeven moment in het roos kon belanden...
Ze moesten toch vooraf al geweten hebben dat je iemand in zijn eerste grote tour geen kopman kan maken op die leeftijd?

Hij stond dicht dankzij de tijdrit in het begin maar ze zouden toch al moeten weten hoe hij het kan doen in het gebergte.. En tot nu toe is hij constant gelost geweest. Dat kun je als ploegleider toch voorspellen?

Gewoon eens de ervaring op doen van 3 weken daar rond te rijden zou genoeg moeten geweest zijn. Maar de media zal ook wel ergens hun rol gespeeld hebben.

Met Almeida rij je max. een top-10. Met een GOEDE Evenepoel kon een top 5. En Almeida rijdt volgend jaar ergens anders. Dus ergens normaal dat Evenepoel dan lang de beschermde renner blijft.
Geen mens die dat weet of een goede evenepoel ook 3 weken kan presteren. Een goede evenepoel rijdt op een 3 daagse iedereen eraf, maar niemand weet of hij ook 3 weken zulke ritten aan kan.

Praat achteraf.. Ze moesten hem de dag op die gravel laten doen hebben en vanaf dan kopman gemaakt hebben. Ze hebben het na zijn tijdsverlies toch ook gedaan? En in de bergen is er heel veel tijd te winnen en te verliezen en het is nu nog een hele week met veel bergritten.

Remco gaat hier nog heel veel tijd verliezen als hij al gaat uitrijden.
Maar voor die gravel rit stond Almeida al op 5 minuten, dan is het kalf toch al half verzopen als je nog een goed klassment wil rijden. Als Almeida dichter staat in het klassement, laten ze hem vandaag ook niet rijden hé.

En op basis van wat zeg je dit dan?
Almeida was vorig jaar vierde in de Giro, Evenepoel had nog nooit een grote ronde gereden of zelfs maar een echt zware bergrit.

En ik vind Almeida zelf geen topklimmer, maar zeggen dat een "top" Evenepoel hier even een top 5 ging rijden, is echt gebaseerd op helemaal niks.

Ik vind het inderdaad wel een goeie zaak dat Remco vandaag zo vroeg lost. Dan is die druk er af hé. Op de lange termijn is dat ook wel het beste. Als hij nu doorbijt dan knijpt ie zichzelf misschien helemaal dood.

Ik vond het al zéér straf dat hij tot op heden nog altijd 7ste stond. Laat die jongen maar doen nu (in de luwte).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan