Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft evenepoel die 3de week eigenlijk nog nodig? Voor wie of wat? Zware revalidatie en eerste koersdagen van het jaar, nog nooit langer dan 9 dagen na elkaar gekoerst, slecht weer, zware ritten gehad en komende en in vorige ritten er toch al niet erg fris meer uitzien. Iets in mij zegt dat die 3de week hem meer slecht dan goed zal doen. Enige dat je tegenin zou kunnen brengen is de mogelijke tijdritzege nog.

Heeft evenepoel die 3de week eigenlijk nog nodig? Voor wie of wat? Zware revalidatie en eerste koersdagen van het jaar, nog nooit langer dan 9 dagen na elkaar gekoerst, slecht weer, zware ritten gehad en komende en in vorige ritten er toch al niet erg fris meer uitzien. Iets in mij zegt dat die 3de week hem meer slecht dan goed zal doen. Enige dat je tegenin zou kunnen brengen is de mogelijke tijdritzege nog.
Wat bedoel je hiermee? Is toch geen enkele renner die iets "nodig" heeft. Lijkt me een heel nietzeggende term?

Zoals in China dieë ultraloop. (zie looptopic)
21 doden maar die ging dus ook gewoon door! De doden is jammer maar helaas ..

Ook al is de kans op doden klein, anno 2021 nemen ze geen risico's meer hé. Als de omstandigheden te slecht zijn = rit wordt ingekort en klaar.

(PS. En ja ik ben zeker, als de Giro in China zou doorgaan werd er NIKS ingekort)
Ja, ik vind het nu toch ook niet meer van deze tijd om deze rit volledig te laten doorgaan hoor.
Das goed voor de rest van hun seizoen te hypotekeren (breuken maar ook gewoon de kou)

Edit. En ook wel beter dat ze het op voorhand weten

Goed dat ze voor de veiligheid van de renners kiezen en dus twee bergpassen schrappen!!!

Maar ze zijn wel vergeten om de aankomst te verplaatsen waardoor die na een afdaling blijft liggen, waardoor je dus het stuk waarin op hoge snelheid de meeste risico's genomen zullen worden, behoudt. 🤦‍♂️

Goed dat ze voor de veiligheid van de renners kiezen en dus twee bergpassen schrappen!!!

Maar ze zijn wel vergeten om de aankomst te verplaatsen waardoor die na een afdaling blijft liggen, waardoor je dus het stuk waarin op hoge snelheid de meeste risico's genomen zullen worden, behoudt. 🤦‍♂️
Ik had als organisatie beter ook die laatste afdaling geschrapt met dus de aankomst op de slotbeklimming. Dit is om problemen vragen..

Die aankomstplaats heeft veel geld betaald hé... zo werkt dat dan.
Het gaat dan zogezegd wel allemaal om de veiligheid maar de klim en afdaling waar het slechtste weer wordt voorspeld blijft er gewoon in. Tja, dit soort beslissingen in de Giro neem ik langer niet meer serieus.

Ik had als organisatie beter ook die laatste afdaling geschrapt met dus de aankomst op de slotbeklimming. Dit is om problemen vragen..
Stel je voor dat Remco ne superdag heeft, Bernal lost en daarna in het ravijn ligt straks ... :unsure:

Die aankomstplaats heeft veel geld betaald hé... zo werkt dat dan.
Het gaat dan zogezegd wel allemaal om de veiligheid maar de klim en afdaling waar het slechtste weer wordt voorspeld blijft er gewoon in. Tja, dit soort beslissingen in de Giro neem ik langer niet meer serieus.
Dit dus.

Is gewoon logistiek niet mogelijk om de aankomstplaats de dag zelf nog vlug te verplaatsen volgens mij. Enigste optie zou dan nog zijn heel de rit te cancellen.

Pffff in de tijd van Roger ging die rit gewoon doorgaan...
Je lacht ermee...

Aldo_Moser%2C_Giro_d%27Italia_1965.jpg

mdo-aa226338.jpg

1965

Ik weet niet hoe die wegen erbijliggen voor de duidelijkheid. Voor hetzelfde geld is dat een weg met amper bochten etc en is er in die lus over Fedaia en Pordoi veel slechter weer voorspeld.
Is gewoon logistiek niet mogelijk om de aankomstplaats de dag zelf nog vlug te verplaatsen volgens mij. Enigste optie zou dan nog zijn heel de rit te cancellen.
Daar zijn oplossingen voor. Er is genoeg tijd om het logistiek te regelen. In de Tour van 2019 was het mogelijk om tijdens de rit renners een halt toe te roepen en iedereen op te pikken. Het zou mij gek lijken moest je dat met 5 uur te gaan minder goed zou kunnen regelen dan toen. 🤷🏻‍♂️

De aankomstlijn compleet (fysiek) verleggen misschien niet, maar Tignes 2019 is calling. Je kan wel degelijk de tijden gaan opnemen op de top van de Giau en daar zijn ze volgens de geruchten ook over aan het nadenken.

Basically, the reason for cancelling Fedaia & Pordoi was not the current weather conditions but "the weather can change fast in the mountains". No extreme weather protocol. Based on this, I think we can say goodbye to any high mountain stage in May from now on in the Giro.
(Aldus een random persoon op Twitter)

En dan de volgende grote ronde wéér moeten zeggen "Remco heeft nog nooit 3 weken gekoerst, dus we mogen niet te veel verwachten" zeker?
Nix van, laat hem nu eindelijk eens 3 weken na mekaar koersen, dan moeten we vanaf nu nooit meer zeggen dat hij dat nog nooit gedaan heeft.

Eindelijk ook eens een enorm sterke vluchtersgroep. Wie heeft dat parcours uitgetekend deze Giro, is letterlijk de enige etappe met een klim aan het begin zodat er sterke renners kunnen wegrijden.

Eurosport is gewoon non stop reclame omdat er toch geen beelden zijn. Man man, dit moest een hoogdag worden, krijgen we dit.

Kan je een zender echt haten, ja dus. Knoeiers van de Rai die bij elk druppeltje al niet meer in staat zijn deftige beelden te maken of een helikopter op te laten stijgen, en rotEurosport met hun duizenden identieke reclameblokken. Straks dan maar de Ronde van Limburg volgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan