Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een kutcoureur die riesebeek. Eerst slepen en dan te vroeg aangaan..
Hij heeft alvast alles fout gedaan wat hij fout kon doen op het einde. Waarom 6+ km voor de finish al niet meer meewerken? :unsure:
Tot +-3km voor de finish is dat toch absoluut onnodig om al te doen?

En dan in de sprint ook veel te zenuwachtig en te vroeg gaan - dan win je dus niet hé.

Ik vond die net sympathiek.

En hij reed terecht niet mee, uiteindelijk verloor hij. Als hij meer had gereden, was hij helemaal kansloos geweest.

En aanzetten als campenaerts net drinkt. Ik zou zot komen als ze me dat lappen.

Dik verdient voor Campenaerts. Is al heel de Giro heel sterk bezig.

En hij reed terecht niet mee, uiteindelijk verloor hij. Als hij meer had gereden, was hij helemaal kansloos geweest.
Ik vind em ook wel sympathiek, op 300m de leadout starten voor Victor, op 150m opzij gaan. Een echte leadout begint nog net iets vroeger maar daarvoor zat die bocht net slecht, ik vergeef het hem.

Ook wel raar dat die riesebeek aan de kant gaat voor Campenaerts. Campenaerts kon gewoon rechtdoor sprinten -_- Zet precies de deur open voor de overwinning van campenaerts -_-

Van mee te rijden verbruik je weinig energie (maar hij zal misschien ook wel gevoeld hebben dat Victor sterker was)
Zowiezo heeft hij de sprint te vroeg ingezet. Dat was echt een cadeau voor Victor.

Victor is ne vreemde vogel, maar t'is ne harde werker en hij kan een stukske hardrijden .. hij heeft de overwinning zeker nie gestolen vandaag.

Goed dat Campenaerts de zege pakt :clap:.
Koerst de laatste tijd een pak attractiever dan vroeger en mag wel eens beloond worden.

Bernie: Explain your feelings crossing the finish line
Campenaerts: *5 min monologue* :laugh:

Bernie: Explain your feelings crossing the finish line
Campenaerts: *5 min monologue* :laugh:
Campenaerts - eind 2020: AUB ik smeek u! Wie wil mij GRATIS in dienst nemen! Anders zit ik zonder ploeg, ze krijgen de financiën niet rond en NIEMAND wil mij! :cry:
Campenaerts - mei 2021: Ik ben de meesterknecht van Nizzolo en ik heb een rit gewonnen in de Giro. Waar is mijne dikke vette opslag? :tongue:

PS. De ploeg heeft toch nog sponsoring gevonden en hij heeft zichzelf heruitgevonden. Ge moet het toch maar doen sé.

Maar eerlijk? Ik zou de Victor anders toch missen, t'is toch een meerwaarde in het peloton zoals ie nu rondrijdt.

Campenaerts - eind 2020: AUB ik smeek u! Wie wil mij GRATIS in dienst nemen! Anders zit ik zonder ploeg, ze krijgen de financiën niet rond en NIEMAND wil mij! :cry:
Campenaerts - mei 2021: Ik ben de meesterknecht van Nizzolo en ik heb een rit gewonnen in de Giro. Waar is mijne dikke vette opslag? :tongue:

PS. De ploeg heeft toch nog sponsoring gevonden en hij heeft zichzelf heruitgevonden. Ge moet het toch maar doen sé.

Maar eerlijk? Ik zou de Victor anders toch missen, t'is toch een meerwaarde in het peloton zoals ie nu rondrijdt.
Zichzelf heruitvinden is denk ik grotendeels doordat Wout en Remco beter zijn in TT en hij dus niet naar spelen kan

Qhubeka dikke 5-daagse... 3 stuks met 3 verschillende renners. Eindelijk prijs voor Campenaerts en ook oververdiend, eindelijk toch een beetje revanche voor die tijdrit in 2019 die hij altijd zou gewonnen hebben zonder die pech+dat hopeloos geklungel bij Lotto.

Evenepoel zal nooit een grote ronde winnen. Tenzij hij nog vermagerd en meer durf toont. Anders zie ik hem alle koersen winnen en mooie ritten in grote rondes + eindklassement in kleinere rondes.
Evenepoel heeft niet de lichaamsbouw van een hedendaags grote ronderenner, en hij kan moeilijk doseren. Voor de rest denk ik dat die jongen alles kan winnen behalve grote rondes.
Hij staat al meer dan mager genoeg tov andere ronderenners. En durf tonen.. het is begot zijn eerste ronde na een zware blessure en een leerproces. Logisch dat hij het kalm en verstandig aanpakt. Heeft zeker al bewezen durf te hebben bv. aanvallen wanneer niemand het verwacht, van ver dan nog.. Stuurvaardigheid en explosiviteit zijn de grootste werkpunten. Voor de rest kan die alles.

Gewoon wat meer geduld hebben en die kerel kan op termijn alle grote rondes winnen.. daar ben ik zeker van.

Morgen blijkbaar stevig schijtweer voor de renners. Dat + een lange rit + vier cols, lijkt me garant te staan voor een stevig begin op de eerste col, met een +10 man-vlucht die die zal strijden voor winst. De GC-toppers gaan wachten tot de laatste kilometers van de laatste col en hopen dat het weer zijn effect doet op degenen die er minder goed tegenkunnen.
De mindere dalers van het peloton gaan bibberen.

Als we al iets kunnen zien van de rit, want zoals de eerste week: bergen; camerabeelden en slecht weer...

Evenepoel zal nooit een grote ronde winnen. Tenzij hij nog vermagerd en meer durf toont. Anders zie ik hem alle koersen winnen en mooie ritten in grote rondes + eindklassement in kleinere rondes.
Evenepoel heeft niet de lichaamsbouw van een hedendaags grote ronderenner, en hij kan moeilijk doseren. Voor de rest denk ik dat die jongen alles kan winnen behalve grote rondes.
Evenepoel weegt ocharme 1 kg meer dan Bernal dus er is totaal geen reden om te zagen over zijn gewicht.

Evenepoel ziet er gewoon zwaar uit, maar door zijn gestalte weegt die totaal niet veel. Eigenlijk echt ideaal om allround te zijn. Geblokt waardoor je explosief kan zijn, maar toch niet veel wegen om de bergen in te kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan