Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toont toch aan hoe gretig en mentaal fris Remco is imo. Ik vond het wel schoon om te zien het beeld na de sprint tussen die 2.

was wel een schoon beeld inderdaad.

QS die vol voor de seconden gaat,

ganna die even zegt, niet met mij he gast

evenepoel die toch serieus zijn tenen moet uitkuisen, er nog even over gaat

Ganna die even zegt, NIET MET MIJ HE GAST

vuistje van evenepoel op het einde

En op het einde van de rit wint sagan, leuk zo!

Was vooral Evenepoels ploegmaat die een gat liet vallen die het hem moeilijk maakte. Evenepoel zelf zag er wel sterk uit.

Toont toch aan hoe gretig en mentaal fris Remco is imo. Ik vond het wel schoon om te zien het beeld na de sprint tussen die 2.
Ze kunnen eigenlijk wel goed met elkaar opschieten, lijkt mij. Maar in de koers is het koers ;)

Ik wist niet dat Egan een joker was :bow:

VLLIooc.png

Leuk toch, echt een sympathiek figuur die Bernal. Wat ben ik blij dat het tijdperk Froome voorbij is.

Wie weet was het een test van Evenepoel voor een rit later in de Giro? Ik heb er geen goed oog in voor woensdag en zie hem redelijk wat tijd verliezen.
DQS plankgas in rit 19 op de eerste col; Ganna en Castro lossen (al zal Moscon er nog wel bijzijn); wat doortrekken met de ploeg en andere ploegen tot de top van de voorlaatste col en zelf voluit gaan na diens afdaling, op het licht oplopend stuk naar de Alpe di Mera.
Al zou dat in rit 16 evengoed kunnen na de Passo Pordoi.
Nu spaart hij zich nog, omdat hij te dicht staat en te goed voor de TT, als dat wegvalt, gaat hij proberen met een lange aanval.
Zou natuurlijk bijdragen aan de epiek, die hopelijk toegeschreven wordt in de toekomst aan deze Giro. Maar nu droom ik en hoop ik op een De Gendt'je à la 2012 :biglaugh:.

DQS plankgas in rit 19 op de eerste col; Ganna en Castro lossen (al zal Moscon er nog wel bijzijn); wat doortrekken met de ploeg en andere ploegen tot de top van de voorlaatste col en zelf voluit gaan na diens afdaling, op het licht oplopend stuk naar de Alpe di Mera.
Al zou dat in rit 16 evengoed kunnen na de Passo Pordoi.
Plankgas bergop volk van Ineos lossen? En wie exact gaan ze daarvoor inschakelen? De enige die bergop al een écht goeie indruk naliet was Almeida. Zoals ik eerder vandaag al in een andere post zei: Knox & Masnada heb ik nog op geen enkel moment zelfs maar een flits gezien die de suggestie zou kunnen wekken dat ze hier belangrijke pionnen in de verlegenheid kunnen brengen... en van Serry & Honoré gaat het al helemaal niet komen.

Tenzij die mannen allemaal plots een serieuze stap voorwaarts zetten in week 3 heeft Quick-Step hier echt niet de ploeg om hoog spel te spelen. Als ze op die manier all-in spelen hebben ze 100% kans van Almeida te isoleren tegen minstens Martinez, Castroviejo en waarschijnlijk ook Moscon zoals die hier rond rijdt en dan hebben ze nog hoerenchance dat Sivakov blijkbaar evengoed kan sturen als zijn landgenoot Zakarin. :unsure:

Trouwens: de kans is niet onbestaande dat Bernal uiteindelijk DE man wordt waarmee moet afgerekend worden, maar terwijl we vol focussen op die 2 jonge veulens staat daar wel nog een Vlasov te likkebaarden op een handvol seconden en staat Simon Yates als 9de ook nog maar op 56 seconden. Het kan echt niet de bedoeling zijn, voor zowel Bernal als Evenepoel van zichzelf te isoleren tegen 7 andere renners die verre van uitgeteld zijn.

Volgens hemzelf is die goed. In Pasijs-Nice strandde hij in een tijdrit van 14,4 km op 16 seconden van Roglic.
Vorig jaar verloor ie wel meer dan 2 minuten op Roglic in een tijdrit van 33km in de Vuelta. Daar lag ook wel een klim op het einde.

Conclusie degelijke tijdrijder.

Laatst bewerkt:
Ik ben net even door het klassement gegaan. Voorlopig staat de hoogst geplaatste renner uit de top 10 van de Giro van vorig jaar momenteel 14de. Nummers 2, 4 en 5 van vorig jaar palmen nu plekken 21, 22 en 23 in. Mogen we nu eindelijk zeggen dat het niveau vorig jaar echt belachelijk laag lag? 😅

Was Louis Vervaeke vorig jaar top-10 in de Giro? 🙃

En ghoja, Astana was onthoofd na 2 ritten. Mitchelton en Jumbo eruit na 10 ritten. Thomas kapot in rit 4. Dan is het niveau uiteraard een pak minder. :D Maar daarom niet leuker om naar te kijken!

Maakt ook gewoon weinig uit imo, vorige Giro was een leuke om naar te kijken, waar jonge gasten als Hart/Hindley/Almeida zich konden tonen. Er zitten nu gewoon veel meer toppers in het pak. Had van Hindley nu wel iets meer verwacht, maar kan nog altijd top 10 rijden moest hij toch in goede doen zijn.

Ik ben net even door het klassement gegaan. Voorlopig staat de hoogst geplaatste renner uit de top 10 van de Giro van vorig jaar momenteel 14de. Nummers 2, 4 en 5 van vorig jaar palmen nu plekken 21, 22 en 23 in. Mogen we nu eindelijk zeggen dat het niveau vorig jaar echt belachelijk laag lag? 😅
volgens de kenners hier zijn er nog niet veel bergen gepasseerd he,, dus heel dat klassement gaat nog ondersteboven gedraaid worden, ge gaat het zien :D

nee nee ik denk dat ge het gewoon niet kunt vergelijken door alles wat er vorig jaar gebeurd is en ook hoe alles op elkaar toen gepropt zat.

alleszinds al een amusante tien dagen gezien!

Nee ;)
  1. Je kan het ene jaar met het andere niet vergelijken.
  2. Bilbao was hier deze keer niet als kopman en ik vermoed Almeida ook niet (alhoewel ze het lieten uitschijnen).
  3. Puur krachtinspanning (wattage) en klimprestaties gezien werden er hele zotte inspanningen gedaan (440 watt voor langer dan 30 minuten)
  4. Hart en froome stonden in het jaar dat ze wonnen na de eerste rustdag op 3 minuten (dus alles kan nog).

Tim Merlier verlaat de Giro. Denk niet dat dat op voorhand het plan was?

Vuelta in het najaar dan maar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan