Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture

Journalist zijn is gemakkelijk vandaag de dag.
Het lijkt wel of ik een geschreven versie lees van een bakvis die vertelt over wat Britney toe te voegen had toen Shania commentaar had op de relatie van Kelly met Kenny.
Mooi voorbeeld van de power of social media... Een tiktokstertje van niemendal kan één van de grootste bands ten gronde brengen.
Ten gronde brengen? Wat? :sarcastic:
 
"Many young fans": dat zal wel meevallen zeker, de hoeveelheid mensen die aanstoot nemen van een mainstreamband als Metallica? Die TikTokster is alleszins een stuk bekender geworden, misschien was het daarom te doen. Laten we anders nog eens in de boekskes duiken van twintig of dertig jaar geleden om een "foute" uitspraak uit de context te rukken en iemand te beschuldigen van racisme en wat nog allemaal.
Je zou bang zijn om nu nog uitspraken te doen, want je zou er kunnen op afgerekend worden 20-30 jaar in de toekomst ...
 
Het lijkt wel of ik een geschreven versie lees van een bakvis die vertelt over wat Britney toe te voegen had toen Shania commentaar had op de relatie van Kelly met Kenny.

Ten gronde brengen? Wat? :sarcastic:
we zullen zien wat de fallout is. Beetje sneeuwbal effect, oproepen om van spotify te gooien. Het kan nog alle kanten uit.
 
Het feit dat er al threads lang wordt gediscussieerd over "hoe erg" het woordje neger / makak is, is te zot voor worden. Wat het nog erger maakt, is dat er enkelen zijn die dit ZO HARD verdedigen met de meest gatachterlijke argumenten:

Etymologie van het woordje neger: Hurr durr wilt eingelijk "gewoon" zwart zeggen.
Iemand makak noemen => Tja, de ontvanger moet dit maar niet persoonlijk oppakken, want het is "maar" een woord.

Nogmaals, neger en makak zijn, anno 2022, geen acceptabele woorden om te gebruiken. Period. Point. Blank. Dat we hier nog altijd over bezig moeten zijn is best... pathetic?
Neger staat in de dikke van Dale gedefiniëerd als "iemand met een donkerbruine of zwarte huid", dit kan dus compleet neutraal worden gebruikt. Misschien nu niet meer wenselijk, maar pakweg 20-30 jaar geleden was het nog normaal om een persoon met een zwarte huidskleur een neger te noemen. Makak komt van makaak , dat is een soort aap, dat zal, als je daar Marrokanen of andere noord-Afrikanen mee bedoelt, dus altijd een scheldwoord zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Ten gronde dan nog.
twas miss wat te hard verwoord. Maar als mainstream gaat oppikken kan da wel nog een staartje krijgen.
En eerlijk gezegd ik heb dat filmpje gezien en ze zijn ook gewoon racistisch he.

Maar als metallica fan kan ik dat ook plaatsen. Hitlergroeten als 20 jarige brengen in de jaren 80 hoeven nu niet meer afgerekend te worden. Dat is gewoon puberaal gedrag voor jongeren die plots bekend geworden zijn.
En ja nobody gave a F in the eighties.
 
Laatst bewerkt:
Neger staat in de dikke van Dale gedefiniëerd als "iemand met een donkerbruine of zwarte huid", dit kan dus compleet neutraal worden gebruikt. Misschien nu niet meer wenselijk, maar pakweg 20-30 jaar geleden was het nog normaal om een persoon met een zwarte huidskleur een neger te noemen. Makak komt van makaak , dat is een soort aap, dat zal, als je daar Marrokanen of andere noord-Afrikanen mee bedoelt, dus altijd een scheldwoord zijn.
Toenk als 8 jarige in de sociale wijk van Vilvoorde " Oyoo Achmed, vuile makak, passeert dien bal is" riep als ge daar met een culturele mix aan mensen zit te spelen: nobody gives a fuck.

Nu, zo gewoon naar ne random marokkaan of een collega of de kennissen die ik heb, ga ik dat toch niet roepen hoor
 
Lol. Blijkbaar iets gemist met dien Tim den Besten in Nederland die al huilend op de radio komt vertellen wat hem overkomen is.

Hans teeuwen gaat er dan ook meteen los over :p

 
Toenk als 8 jarige in de sociale wijk van Vilvoorde " Oyoo Achmed, vuile makak, passeert dien bal is" riep als ge daar met een culturele mix aan mensen zit te spelen: nobody gives a fuck.
Nu, zo gewoon naar ne random marokkaan of een collega of de kennissen die ik heb, ga ik dat toch niet roepen hoor

Kinderen <> volwassenen
Vrienden die iets tegen elkaar roepen <> random Marokkaan

Tuurlijk zit daar verschil.
 
twas miss wat te hard verwoord. Maar als mainstream gaat oppikken kan da wel nog een staartje krijgen.
En eerlijk gezegd ik heb dat filmpje gezien en ze zijn ook gewoon racistisch he.
Filmke ni gezien, dunno of het de moeite is maar 't feit dat er een latino in de band zit doet me toch vermoeden dat het wel gaat meevallen.
Maar als metallica fan kan ik dat ook plaatsen. Hitlergroeten als 20 jarige brengen in de jaren 80 hoeven nu niet meer afgerekend te worden. Dat is gewoon puberaal gedrag voor jongeren die plots bekend geworden zijn.

En ja nobody gave a F in the eighties.
En ik denk dat ik weet over wat voor groet het gaat. Aangezien ik het filmke ni gezien heb is het een gok: maar ik denk dat het gaat over beelden van een optreden uit 89 in Seattle. Tijdens de intro doet Newstead een soort militaire mars. Ik denk dat het eerder een standaar mars houding is dan puur een Hitler groet. Beetje zoals dit:
Jawans to get extra two years in Army service- The New Indian Express

In Photos: India's 72nd Republic Day Parade


Nu ni bepaald wereldschokkende dingen..

Zoals al gezegd: wat extra aandacht en hits voor de TikTokster in kwestie meer niet.
 
Filmke ni gezien, dunno of het de moeite is maar 't feit dat er een latino in de band zit doet me toch vermoeden dat het wel gaat meevallen.

En ik denk dat ik weet over wat voor groet het gaat. Aangezien ik het filmke ni gezien heb is het een gok: maar ik denk dat het gaat over beelden van een optreden uit 89 in Seattle. Tijdens de intro doet Newstead een soort militaire mars. Ik denk dat het eerder een standaar mars houding is dan puur een Hitler groet. Beetje zoals dit:
Jawans to get extra two years in Army service- The New Indian Express

In Photos: India's 72nd Republic Day Parade's 72nd Republic Day Parade


Nu ni bepaald wereldschokkende dingen..

Zoals al gezegd: wat extra aandacht en hits voor de TikTokster in kwestie meer niet.
Ja nee twas een optreden in berlijn jaren 80-90 dacht ik.

https://www.quora.com/If-Metallica-...mones-song-Today-Your-Love-Tomorrow-the-World
 
Terug
Bovenaan