Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture

kay-gell

Well-known member
Crowdfunder FE
Dat is mijn ergernis net, historisch is dat correct, maar omdat het niet meer is aangepast aan onze huidige maatschappij is dat voor sommigen een issue. Compleet krankzinnig.

Hetzelfde met dat “goede huisvader” verhaal dat opeens een probleem is.

Ik kots echt van de richting waar we zijn aan het uitgaan als maatschappij. Alles moet eraan geloven zodra een paar overgevoelige zeikers het onderwerp als gevoelig afstempelen.

Anke Buckinx heeft daar vandaag een stukske op haar IG van gezet van een column die ze geschreven had erover.
Deed deugd zo es "mainstream" media mensen te zien zeggen dat 't allemaal genoeg is met dat extreem woke gedoe.
 
Anke Buckinx heeft daar vandaag een stukske op haar IG van gezet van een column die ze geschreven had erover.
Deed deugd zo es "mainstream" media mensen te zien zeggen dat 't allemaal genoeg is met dat extreem woke gedoe.

Allee, het was te denken dat de wokesters dat stuk gingen vinden. Beginnen mijn comment, die van Regi en de post van Anke te delen en ons te taggen en de haatberichten via social media komen binnen. :rofl:
Ik ben oa een witte gepriviligeerde man die koloniaal denkt en niet verder denkt dan zijn eigen geprivilegieerde omgeving.

Dus we mogen niet oordelen op basis van iemands huidskleur maar enkel en alleen door mijn huidskleur weten ze dat van mij. Het feit dat ik op de boerenbuiten in Thailand gewoond heb, les gegeven heb, in Molenbeek heb gewoond,... doet er niet toe want ik ben "wit" dus kom niet uit mijn eigen geprivilegieerde omgeving.
 
Allee, het was te denken dat de wokesters dat stuk gingen vinden. Beginnen mijn comment, die van Regi en de post van Anke te delen en ons te taggen en de haatberichten via social media komen binnen. :rofl:
Ik ben oa een witte gepriviligeerde man die koloniaal denkt en niet verder denkt dan zijn eigen geprivilegieerde omgeving.

Dus we mogen niet oordelen op basis van iemands huidskleur maar enkel en alleen door mijn huidskleur weten ze dat van mij. Het feit dat ik op de boerenbuiten in Thailand gewoond heb, les gegeven heb, in Molenbeek heb gewoond,... doet er niet toe want ik ben "wit" dus kom niet uit mijn eigen geprivilegieerde omgeving.
Waar is die column te vinden?
 
Allee, het was te denken dat de wokesters dat stuk gingen vinden. Beginnen mijn comment, die van Regi en de post van Anke te delen en ons te taggen en de haatberichten via social media komen binnen. :rofl:
Ik ben oa een witte gepriviligeerde man die koloniaal denkt en niet verder denkt dan zijn eigen geprivilegieerde omgeving.

Dus we mogen niet oordelen op basis van iemands huidskleur maar enkel en alleen door mijn huidskleur weten ze dat van mij. Het feit dat ik op de boerenbuiten in Thailand gewoond heb, les gegeven heb, in Molenbeek heb gewoond,... doet er niet toe want ik ben "wit" dus kom niet uit mijn eigen geprivilegieerde omgeving.


In Thailand gewoond als geprivilegieerde blanke man die daar met zijn westers, blank, mannelijk spaargeld eens de grote jan kwam uithangen bedoel je? Je bedoelt in Molenbeek als geprivilegieerde blanke man die daar met zijn westers, blank, mannelijk spaargeld eens de grote jan kwam uithangen. En dan nog een ZWARTE hond hebben die ge aan de leiband houdt als je er eens mee buiten komt. ZWART EN AAN DE LEIBAND KAY-GELL!!

You-disgust-me-fish-Disgusted-Meme.jpg
 
In goed gevoel maar op haar IG staat die ook. De laatste foto swipen. Eigenlijk nog braaf vind ik.
Jammer dat ik geen IG heb.
Ik weet niet wat voor een toekomst onze kinderen gaan hebben, maar het zal in ieder geval met veel minder plezier en vrijheid zijn.
Ik stel me zo een steriele samenleving voor zoals in de film ‘Demolition man’. Waar, als je iets fout zegt, onmiddellijk een boete krijgt van een drone
 
Allee Jitske Vandeveire is er ook omgesprongen en de werkgever van Anke en media wordt volop getagd om eens te komen kijken wat ze allemaal durft te zeggen.
Eng hoe die cancel culture het hier gewoon aan razend tempo begint over te nemen.
Stel u voor dat die daarvoor berispt zou worden of nog erger. Als de radio 's morgens op Joe staat, vind ik haar en Ornelis wel nog goed op dat vlak. Ze zeggen eigenlijk nooit iets wat kwetsend zou kunnen zijn, maar durven wel eens tegen de woke-stroom ingaan, wat in de media toch zeldzaam is.
Nu, wie spijkers op laag water wil zoeken, vindt altijd wel iets om over te wenen natuurlijk. Zijn het geen legoventjes, dan is het de modale en doordachte mening van iemand die om een of andere reden weer als extreem wordt afgedaan.
Zou Jitske de hetse rond haar pa eigenlijk al vergeten zijn? Toen kwam ze op voor hem, vond het een schande dat alles openbaar werd, maar nu doet ze eigenlijk net hetzelfde door iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, sterker nog, door de werkgever aan te spreken. Ik krijg echt het schijt van die extreme bende die denkt te moeten spreken voor iedereen.
 
Stel u voor dat die daarvoor berispt zou worden of nog erger. Als de radio 's morgens op Joe staat, vind ik haar en Ornelis wel nog goed op dat vlak. Ze zeggen eigenlijk nooit iets wat kwetsend zou kunnen zijn, maar durven wel eens tegen de woke-stroom ingaan, wat in de media toch zeldzaam is.
Nu, wie spijkers op laag water wil zoeken, vindt altijd wel iets om over te wenen natuurlijk. Zijn het geen legoventjes, dan is het de modale en doordachte mening van iemand die om een of andere reden weer als extreem wordt afgedaan.
Zou Jitske de hetse rond haar pa eigenlijk al vergeten zijn? Toen kwam ze op voor hem, vond het een schande dat alles openbaar werd, maar nu doet ze eigenlijk net hetzelfde door iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, sterker nog, door de werkgever aan te spreken. Ik krijg echt het schijt van die extreme bende die denkt te moeten spreken voor iedereen.

En dan zegt ze nog letterlijk in haar column "Maar lief zijn voor elkaar is heilig. Elke kleur is even schoon en jongens mogen met jongens trouwen en meisjes met meisjes"

Fucking A-men en zo denken ook gelukkig veel mensen.
Maar toch, als ge niet op de extremistische woke-kar springt begint de heksenjacht blijkbaar.
 
Eigenlijk is dat stuk nog niet eens zo fel. Ik heb al erger gelezen. Die 1 procent dat woke is en harder doorweegt dan de andere 99 procent is verschrikkelijk. Eigenlijk zou iedereen bedrijven, organisators en mensen die woke zijn moeten boycotten. Dan is het gedaan met die zever. Die Jitske VDV heeft het trouwens over racisme, homofobie,... bij blanke mensen. Ik denk toch dat wij bij de meest tolerante culturen zijn in tegenstelling tot andere culturen. Niet dat bij ons alles perfect is, maar het is toch beter hier dan in andere landen. Zaagwijf.
 
Laatst bewerkt:
@kay-gell (omdat gij de discours startte) en al de rest... zijt gullie nu niet (net zoals de woke kant) de boel wat aan het opblazen?
Ik heb nog nooit van die mensen gehoord, laat staan dat dat artikel of de woke reacties al in het nieuws zijn geweest (?).
Mijn punt dus: Vanuit mijn POV is er een kleine groep (jullie) die zich heel erg druk maakt over een andere kleine groep (de wokers) die zich heel erg druk maakt over iets wat het merendeel niet kan schelen... mja ok...zo blijven we bezig I guess 🤷‍♂️.

Disclaimer: Ik vind niks mis met dat artikel.
Disclaimer2: Als inderdaad die Anke daar problemen mee zou krijgen trek ik mijn woorden in, want dat zou belachelijk zijn.
 
Als inderdaad die Anke daar problemen mee zou krijgen trek ik mijn woorden in, want dat zou belachelijk zijn.
Haar inbox wordt schijnbaar overspoeld met doodsbedreigingen. De instagram van Jits VDV is trouwens het toppunt van haatdragende cringe jegens alles wat niet 100% voor dat wokegedoe is. De usual suspects zijn er uiteraard ook bij (Eva’s Mouton & Daeleman, Dalila Hermans) met hun steun.
 
@kay-gell (omdat gij de discours startte) en al de rest... zijt gullie nu niet (net zoals de woke kant) de boel wat aan het opblazen?
Ik heb nog nooit van die mensen gehoord, laat staan dat dat artikel of de woke reacties al in het nieuws zijn geweest (?).
Mijn punt dus: Vanuit mijn POV is er een kleine groep (jullie) die zich heel erg druk maakt over een andere kleine groep (de wokers) die zich heel erg druk maakt over iets wat het merendeel niet kan schelen... mja ok...zo blijven we bezig I guess 🤷‍♂️.

Disclaimer: Ik vind niks mis met dat artikel.
Disclaimer2: Als inderdaad die Anke daar problemen mee zou krijgen trek ik mijn woorden in, want dat zou belachelijk zijn.
Eigenlijk zit het probleem bij iedereen die denkt dat hij een of andere autoriteit heeft omdat hij 6 of meer volgers heeft op internet. Allemaal van die self made bv's die zich moeten onderscheiden door het luidst te roepen en zo veel mogelijk idioten te vinden die u liken. Terwijl het overgrote deel echt geen enkele meerwaarde is voor de samenleving, integendeel. En als ze dan ooit nog in de media gewerkt hebben denken ze opeens dat zij het lichtend voorbeeld zijn voor de bevolking. Misschien moeten al die idioten eens beseffen dat een groot deel van de bevolking wel wat beters te doen heeft dan zich continue verontwaardigd voelen over wat er de media gebeurd, want je kan het in mijn ogen zelfs geen realiteit meer noemen aangezien men door al hun nieuwe platforms gewoon een nieuwe leefwereld voor hun eigen creëert die totaal niet meer representatief is voor de eigenlijke samenleving.
 
Eigenlijk zit het probleem bij iedereen die denkt dat hij een of andere autoriteit heeft omdat hij 6 of meer volgers heeft op internet. Allemaal van die self made bv's die zich moeten onderscheiden door het luidst te roepen en zo veel mogelijk idioten te vinden die u liken. Terwijl het overgrote deel echt geen enkele meerwaarde is voor de samenleving, integendeel. En als ze dan ooit nog in de media gewerkt hebben denken ze opeens dat zij het lichtend voorbeeld zijn voor de bevolking. Misschien moeten al die idioten eens beseffen dat een groot deel van de bevolking wel wat beters te doen heeft dan zich continue verontwaardigd voelen over wat er de media gebeurd, want je kan het in mijn ogen zelfs geen realiteit meer noemen aangezien men door al hun nieuwe platforms gewoon een nieuwe leefwereld voor hun eigen creëert die totaal niet meer representatief is voor de eigenlijke samenleving.
Ja dit zegt dus wat ik wou zeggen, maar dan eloquenter. Ik ga gewoon mijn post vervangen met uw tekst, deal? :tongue:

Wel als enige toevoeging: It works both ways. Beide kanten van de (= elke online "maatschappelijk relevante" discussie) gedragen zich zo.
 
Eigenlijk zit het probleem bij iedereen die denkt dat hij een of andere autoriteit heeft omdat hij 6 of meer volgers heeft op internet. Allemaal van die self made bv's die zich moeten onderscheiden door het luidst te roepen en zo veel mogelijk idioten te vinden die u liken. Terwijl het overgrote deel echt geen enkele meerwaarde is voor de samenleving, integendeel. En als ze dan ooit nog in de media gewerkt hebben denken ze opeens dat zij het lichtend voorbeeld zijn voor de bevolking. Misschien moeten al die idioten eens beseffen dat een groot deel van de bevolking wel wat beters te doen heeft dan zich continue verontwaardigd voelen over wat er de media gebeurd, want je kan het in mijn ogen zelfs geen realiteit meer noemen aangezien men door al hun nieuwe platforms gewoon een nieuwe leefwereld voor hun eigen creëert die totaal niet meer representatief is voor de eigenlijke samenleving.
Je hebt al 3 likes, jij halve BV
 
Haar inbox wordt schijnbaar overspoeld met doodsbedreigingen. De instagram van Jits VDV is trouwens het toppunt van haatdragende cringe jegens alles wat niet 100% voor dat wokegedoe is. De usual suspects zijn er uiteraard ook bij (Eva’s Mouton & Daeleman, Dalila Hermans) met hun steun.
In tegenstelling tot het vat van positiviteit dat deze post is?
 
Ja dit zegt dus wat ik wou zeggen, maar dan eloquenter. Ik ga gewoon mijn post vervangen met uw tekst, deal? :tongue:

Wel als enige toevoeging: It works both ways. Beide kanten van de (= elke online "maatschappelijk relevante" discussie) gedragen zich zo.
Ik deelde eigenlijk je mening hoor, wou gewoon voortbouwen op hetgeen je zei. Het werkt natuurlijk in beide richtingen. Hoeveel zijn er niet verontwaardigd dat er iets gezegd wordt als antwoord op een ideetje dat ze zelf de wereld in gestuurd hebben? Of omdat iemand een smerige comment gegeven heeft op een foto die ze online gezwierd hebben? Sorry maar als ge uw ganse prive leven op internet gooit moet ge ook niet verontwaardigd zijn dat men daar ook misbruik gaat van maken. Dat is als verontwaardigd zijn dat uw portefeuille gestolen is als je ze op uw brievenbus gelegd hebt met de briefjes van 100 er half uit. Het is not done om dat te stelen maar het is ook wel te dwaas voor woorden om te denken dat ze daar mooi gaat blijven liggen natuurlijk.
 
Eigenlijk zit het probleem bij iedereen die denkt dat hij een of andere autoriteit heeft omdat hij 6 of meer volgers heeft op internet. Allemaal van die self made bv's die zich moeten onderscheiden door het luidst te roepen en zo veel mogelijk idioten te vinden die u liken. Terwijl het overgrote deel echt geen enkele meerwaarde is voor de samenleving, integendeel. En als ze dan ooit nog in de media gewerkt hebben denken ze opeens dat zij het lichtend voorbeeld zijn voor de bevolking. Misschien moeten al die idioten eens beseffen dat een groot deel van de bevolking wel wat beters te doen heeft dan zich continue verontwaardigd voelen over wat er de media gebeurd, want je kan het in mijn ogen zelfs geen realiteit meer noemen aangezien men door al hun nieuwe platforms gewoon een nieuwe leefwereld voor hun eigen creëert die totaal niet meer representatief is voor de eigenlijke samenleving.

Overschot van gelijk.

Ik denk tevens dat er binnenkort een groot deel van die "TikTok bende" (nog zo'n sociaal media platform dat zelfingenomen "influencers" aan het kakken is) gaat mogen beseffen dat likes van een overgrote groep die feitelijk geen enkele budgettaire macht heeft buiten 15 euro zakgeld per maand, noch representatief is voor de "volwassen populatie", feitelijk bitter weinig economische opportuniteiten gaat scheppen voor hun hobby.

Kortom we gaan nog veel verontwaardiging zien van die platformen.
 
Terug
Bovenaan