Genderneutrale toiletten voorzien in nieuw gebouw

Trouwens, op vakantie in landen waar je zou denken dat ze nog veel minder vrij zijn op dat vlak doordat ze nog erg katholiek zijn, valt het erg op dat er zo goed als overal ofwel gescheiden toiletten zijn voor m/v/x, ofwel genderinclusieve toiletten. Ook daar geldt wel dat het maar zo moeilijk is als je het maakt.
 
Kom eens kijken in de Vooruit in Gent. Daar is gewoon een aparte urinoir ruimte, en alle andere toiletten zijn genderneutraal. Bam, probleem opgelost.
Mee eens dat dit wss de toekomst is, maar de wc-wetveving in het arab is achterhaald en dwingt je nog tot vrouwen en mannen wc's als het over personeel gaat.

(Al vraag ik me af hoe je ooit iemand kan beboeten als hij/zij 'aar de verkeerde wc gaat :D
 
Er is een groot probleem bij unisex toiletten: urinoirs. Ik kan me niet bedenken dat vrouwen graag hun handen wassen in dezelfde locatie waar mannen hun plasser vasthebben.

En omgekeerd vinden mannen het ook niet fijn dat er vrouwen op een halve meter van hun hun handen staan te wassen.
Denk dat meer mannen daar problemen mee hebben dan omgekeerd tbh.
 
Bij ons op het werk zijn er gewoon geen urinoirs. De toiletten zijn opgesplitst als man/vrouw, maar er is afgesproken dat iedereen alle toiletten mag gebruiken. Dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Thuis hebben mannen toch ook geen urinoir, is dat echt nodig?
 
Bij ons op het werk zijn er gewoon geen urinoirs. De toiletten zijn opgesplitst als man/vrouw, maar er is afgesproken dat iedereen alle toiletten mag gebruiken. Dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Thuis hebben mannen toch ook geen urinoir, is dat echt nodig?
Een urinoir spaart veel water uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Thuis hebben mannen toch ook geen urinoir, is dat echt nodig?
Is louter een geldkwestie. Indien je urinoirs voorziet moet je voor mannen minder toiletten per aantal werknemers voorzien. Verder kan je ook stellen dat een urinoir bezoek doorgaans sneller verloopt dan WC bezoek.
Een urinoir spaart veel water uit
Meeste toiletten hebben tegenwoordig toch een spaarknop voor de kleine boodschap?
 
Rechtstaand plassen is niet ideaal. De bekkenbodem kan niet helemaal ontspannen dus je forceert het een beetje om je blaas te ledigen.

Ook naar hygiëne toe heb je gewoon meer urinespetters met de meeste urinoirs, zelfs als je er op let.

Urinoirs zijn gewoon makkelijk voor de capaciteit en snelheid, maar of dat nu redenen zijn om ze op een werkplek te hebben...
 
Er is een groot probleem bij unisex toiletten: urinoirs. Ik kan me niet bedenken dat vrouwen graag hun handen wassen in dezelfde locatie waar mannen hun plasser vasthebben.

Uhu, maar met de huidige genderideologie kan je mannen die zich vrouw voelen ook niet verhinderen naar het vrouwentoilet te gaan, of een transgender vrouw die nog niet de volledige chirurgie heeft gehad, dus waarom zou een "cis-man" in een unisex toilet op dat vlak zoveel problematischer zijn? Ik weet niet hoe jij een urinoir gebruikt, maar ik gebruik die op zo'n manier dat ik m'n plasser niet aan andere mensen zit te tonen.

Of als scheidingsmuurtjes een verschil maken, dan moet je maar een muurtje zetten tussen de urinoirs en de wastafels hé.

Kom eens kijken in de Vooruit in Gent. Daar is gewoon een aparte urinoir ruimte, en alle andere toiletten zijn genderneutraal. Bam, probleem opgelost.

Wat het initiële verhaal betreft waarmee de topic begon: uiteindelijk is dit te herleiden naar een basisrespect voor de ander hebben he. 1 persoon, de leerling, worstelt psychologisch met hun situatie. De ander, de leerkracht, wil gewoon zijn gelijk doordrukken. Kan me niet echt voorstellen dat die mens (of eender wie) zware pijnen doorstaat bij het gebruik van they/them... Dus heb wat respect en begrip voor een ander en we komen al ver.

Bij ons op het werk zijn er gewoon geen urinoirs. De toiletten zijn opgesplitst als man/vrouw, maar er is afgesproken dat iedereen alle toiletten mag gebruiken. Dat lijkt me de makkelijkste oplossing. Thuis hebben mannen toch ook geen urinoir, is dat echt nodig?
Eenvoudig op te lossen inderdaad: per verdiep toiletruimtes met allemaal kotjes met een standaard wc. Op de deur plakt ge een manneke en een vrouwtje en zo'n rolstoelletje, en als ge helemaal er voor wilt gaan dat universeel symbool met pijltjes.
In Seattle is dat praktisch overal zo.
 
1) je voorziet al de toiletten als zijnde genderneutraal. In deze houd je rekening voor de mannen en de vrouwen
2) je voorziet een extra blok urinoirs met desnoods een extra scheiding voor de genderfluide delen.

Je koppelt dit voorstel terug naar uw contactpersoon en je geeft hen de totaalkost mee en hetgeen je er maximaal kan afdoen bij de blok urinoirs om toch nog conform het ARAB te zijn. Als man boeit het mij namelijk echt niet zodanig veel of ik nu een urinoir heb of niet hoor. Dus je zou in principe die urinoirs dan ook nog kunnen beperken tot 1 per gebouw, zodanig dat mensen van de verschillende etages toch een urinoir wensen te gebruiken dan vb naar het gelijkvloers moeten (die je dan ook nog openstelt aan het publiek).

Degene voor mindervaliden snoep je dan af van de totale aantallen, aangezien in hoogste nood een persoon nog altijd kan gebruik maken van een mindervaliden toilet. Meeste mensen gaan uit respect daar toch niet hun behoefte doen - uitgezonderd uitzonderlijke situaties, en ik ken geen mindervaliden voor wie dit een expliciet probleem is of zou zijn.
 
Ik zie vaker en vaker m/x en v/x. Das evengoed gescheiden indien gewenst :v

Nu, ge maakt altijd een schatting van het aantal vrouwen en mannen dus ge kunt evengoed een schatting maken van het aantal nonbinaire. Welk geslachtsdeel zij hebben hangen doet er daarna niet toe, de standaard is 1/15 wc. Kzou nog een extra minimum bijvoeren met (gelijkaardig aan andersvaliden wc's) minimum op elk verdiep 1.
 
Er is een groot probleem bij unisex toiletten: urinoirs. Ik kan me niet bedenken dat vrouwen graag hun handen wassen in dezelfde locatie waar mannen hun plasser vasthebben.
Zolang ge uw handen niet probeert te wassen in een urinoir of die mannen niet plassen in de lavabo zie ik het probleem niet zo.

Wel zo netjes om de lavabo niet naast de urinoirs te zetten (zonder scheiding) maar ik zou niet durven beweren dat vrouwen zo'n opstelling ongemakkelijker zouden vinden dan mannen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan