Genderdiscussie in politieke campagne

Aller, dan zal ik het zuurblik maar open trekken zeker. Waarom zou je dit standpunt niet serieus kunnen nemen? Moeten wij als maatschappij nu echt alles goed vinden en goedkeuren als er één of andere outsider zich 'iets' voelt te zijn. Heel dat non-binaire gedoe vind ik gewoon bruggen te ver gaan. Hoe ons dat is opgedrongen geweest tijdens het Songfestival walgelijk gewoon en vooral buitenproportioneel . Het is net die opdringerigheid dat een verkeerd effect geeft. Wil je u voelen gelijk ne kikker, vrouw, Mieke of ne lepel fine by me maar moet dat dan echt door onze strot worden geramd als iets 'normaal'? Waar als maatschappij willen jullie dan de grens trekken, nooit dan? Als ik het goed versta - want de gedachten moet zijn iedereen 'verdiend' zijn hokje...? Welke meerwaarde geeft dat nu? Iemand gaan aanspreken met 'hen'/'hun' laat ons vooral niet overdrijven want dat is pure woke-hysterie...
Drie jaar geleden was het de LGBQT+ gemeenschap, vandaag is het al de LGBQTIA+- gemeenschap; misschien gewoon binnenkort elke letter van het alfabet er aan kleven want onder elke letter zal één of ander individu zich wel met verzoenen (neen, dat is niet serieus bedoeld). Er zijn ondertussen zo'n 64 genders (!) is dat niet een beetje teveel van het goede? :sarcastic:

Laat me duidelijk zijn dat ik niets tegen homo's, lesbiennes of eventueel transseksuelen heb. Ook helemaal niets tegen mensen die een geslachtsoperatie uitvoeren als het een weloverwogen keuze is; als er voldoende informatie en onderzoek is naar geweest als bv therapie niet helpt of als het echt een probleem is. Maar ik vind niet dat dit bv op scholen een gespreksonderwerp hoeft te zijn. Wel dat het bestaat, wel dat het aanwezig is en wel dat zoiets normaal is. De school hoeft niet de laatste trigger te zijn in het verhaal die een kind kan overhalen om die geslachtsoperatie te doen...(ik wil geen beschuldigende vinger doen naar de scholen want ik heb daar te weinig zicht op...)

voorbeeldje: two-spirit gender
Tegenwoordig betekent ‘two-spirit’ dat mensen zich met het mannelijke én het vrouwelijke geslacht identificeren. Hun genderexpressie verandert per situatie: in een bepaalde context zijn ze mannelijker en in een andere context vrouwelijker.
 
Bewijst alleen maar mijn punt dat je niet op Vlaams Belang moet stemmen als je persoonlijke vrijheden belangrijk vindt, er is geen enkele partij die nog maar in de buurt komt van de mate waarop Vlaams Belang wil ingrijpen op onze persoonlijke vrijheden. Van wie kinderen mag krijgen (geen adoptie door homokoppels), wie kinderen moet krijgen (autochtone vrouwen voor hun 30ste), wie je mag liefhebben (homohuwelijk als 'verworven recht' beschouwen, geeft die koppels geen vertrouwen naar de toekomst), beslissen over wat vrouwen met hun eigen lichaam mogen doen (geen abortus), hoe je je mag voelen en identificeren (geen genders) en tot hoe je denkt toe (gedachtepolitie op scholen en universiteiten ivm woke).

En je kan dan allemaal wel denken, ik behoor toch niet tot de minderheidsgroepen die ze viseren. Maar bezint eer ge begint, want partijen die zo ingrijpend controle willen over hoe mensen denken en leven, daar word je op een bepaald moment sowieso zelf ook slachtoffer van.
 

Zo'n rare dingen zegt hij anders niet hoor, en je kan er redelijk zeker van zijn dat hij daarmee de mening vertolkt van een groot deel van de bevolking, die zich nota bene verspreiden overheen alle lagen, alle gelederen en vooral, alle politieke partijen (dat het nu VB, NVA, Vooruit, Groen of welke stemmers dan ook zijn). Zelfs bij veel bedrijven die pro forma mooi de regenboogkleurtjes hangen in de juiste maanden, ga je vaak net dezelfde mening teruvinden bij (een aardig deel van) de beleidsmakers.

Tegelijk is dat wellicht voor geen één van al die mensen, inclusief de partijen en heet wellicht inclusief VB, een breekpunt want niet relevant genoeg.
Maar het zijn verkiezingen dus profileren, hoe dan ook, is aan de orde.
 
Vanuit een erg progressieve bril bekeken is dat lastig, maar veel eerder conservatieve kiezers horen het graag. Ik ben vrij zeker dat VB hier mee potentieel wat kiezers van CD&V (oa) voor zich weet te winnen.
Zelfs als conservatieve kiezer lig je daar toch eigenlijk niet wakker van. Ikzelf beschouw me op dat gebied toch wel redelijk conservatief, ook omdat ik het gewoon oprecht niet snap. Maar anderen zullen dan ook wel kanten van mij niet snappen. Maar om daar nu echt drama van te maken dat men daar aandacht voor heeft, mij lijkt het dat de politiek wel andere katten te geselen heeft dan daar een drama van te maken.
 
Aller, dan zal ik het zuurblik maar open trekken zeker. Waarom zou je dit standpunt niet serieus kunnen nemen? Moeten wij als maatschappij nu echt alles goed vinden en goedkeuren als er één of andere outsider zich 'iets' voelt te zijn. Heel dat non-binaire gedoe vind ik gewoon bruggen te ver gaan. Hoe ons dat is opgedrongen geweest tijdens het Songfestival walgelijk gewoon en vooral buitenproportioneel . Het is net die opdringerigheid dat een verkeerd effect geeft. Wil je u voelen gelijk ne kikker, vrouw, Mieke of ne lepel fine by me maar moet dat dan echt door onze strot worden geramd als iets 'normaal'? Waar als maatschappij willen jullie dan de grens trekken, nooit dan? Als ik het goed versta - want de gedachten moet zijn iedereen 'verdiend' zijn hokje...? Welke meerwaarde geeft dat nu? Iemand gaan aanspreken met 'hen'/'hun' laat ons vooral niet overdrijven want dat is pure woke-hysterie...
Drie jaar geleden was het de LGBQT+ gemeenschap, vandaag is het al de LGBQTIA+- gemeenschap; misschien gewoon binnenkort elke letter van het alfabet er aan kleven want onder elke letter zal één of ander individu zich wel met verzoenen (neen, dat is niet serieus bedoeld). Er zijn ondertussen zo'n 64 genders (!) is dat niet een beetje teveel van het goede? :sarcastic:

Laat me duidelijk zijn dat ik niets tegen homo's, lesbiennes of eventueel transseksuelen heb. Ook helemaal niets tegen mensen die een geslachtsoperatie uitvoeren als het een weloverwogen keuze is; als er voldoende informatie en onderzoek is naar geweest als bv therapie niet helpt of als het echt een probleem is. Maar ik vind niet dat dit bv op scholen een gespreksonderwerp hoeft te zijn. Wel dat het bestaat, wel dat het aanwezig is en wel dat zoiets normaal is. De school hoeft niet de laatste trigger te zijn in het verhaal die een kind kan overhalen om die geslachtsoperatie te doen...(ik wil geen beschuldigende vinger doen naar de scholen want ik heb daar te weinig zicht op...)

voorbeeldje: two-spirit gender
#care
Als freddy van achter den hoek wil aangesproken worden als hen of gewoon als jos, wat maakt het uit. Imo wordt dat toch echt niet door ons strot geramd. Het grootste probleem van zulke zaken is toch de tegenpartij die daar zo weigerachtig tegenover staat. Dat die problemen ook in scholen voorkomen is in mijn ogen ook omdat scholen zelf nog altijd die opdeling tussen dat is voor jongen en dat is voor meisjes maken, Als ik zie wat mijn zoon soms uitkraamt als hij van school komt op dat gebied dan kan ik mij gerust voorstellen dat mensen die worstelen met gedachten die niet passen in dat plaatje zich gaan afzetten tegen die opdeling,
 
Laatst bewerkt:
Imo wordt dat toch echt niet door ons strot geramd. Het grootste probleem van zulke zaken is toch de tegenpartij die daar zo weigerachtig tegenover staat.
Ik vind de uitleg van TVG eigenlijk zelfs crimineel. Steeds dat verwijzen naar de man die zich identificeert als vrouw louter om zich in de kleedkamer van uw (klein)dochter binnen te werken om het idee te pushen dat mensen met genderdysforie kwade bedoelingen hebben en een gevaar zijn voor onze maatschappij. Daarmee demoniseer je een hele bevolkingsgroep, eentje die al heel zwak staat in de maatschappij en niet zelden worstelt met mentale problemen. Het is dezelfde retoriek die zijn partij vroeger (en binnenkamers ook nu nog) ook tegen homoseksualiteit hanteerde.

Bangmakerij om stemmen te winnen, en een ziekelijke obsessie om het persoonlijke leven van anderen te controleren en te dicteren. Dat is het allemaal.
 
Mevrouw zegt wel dat ze zo modern is. Maar als hij haar de vraag stelt "als een als man geboren vrouw (zonder geslachtsoperatie) zou douchen met haar kleindochter" dan blaast ze toch serieus eens.
Ze stelt het dan heel verregaand voor, maar zo verregaand is dat helemaal niet, want dat kan in iedere fitness voorkomen.

Ofwel ben je dan modern en heb je daar dan ook geen probleem mee, maar niet beginnen voor en tegen zijn naargelang het in je eigen kraam past want dan ben je hypocriet.
 
Mevrouw zegt wel dat ze zo modern is. Maar als hij haar de vraag stelt "als een als man geboren vrouw (zonder geslachtsoperatie) zou douchen met haar kleindochter" dan blaast ze toch serieus eens.
Ze stelt het dan heel verregaand voor, maar zo verregaand is dat helemaal niet, want dat kan in iedere fitness voorkomen.

Ofwel ben je dan modern en heb je daar dan ook geen probleem mee, maar niet beginnen voor en tegen zijn naargelang het in je eigen kraam past want dan ben je hypocriet.
Waarom wordt het nu zo opgeworpen?

Ik zou ook zuchten met dergelijke stropop-vragen. "Waarom kom je nu weer met zo'n van de pot gerukte extremistische stelling af om een hele groep mensen over één kam te scheren?" Zucht.

Ik word zelf moe van die manier van discussiëren, waarbij het precies niet serieus kan gehouden worden. Daar ga ik zelf van zuchten. Het is een kijkster, geen professioneel politicus/debateerstrateeg. Ik vind zo'n mensenlijke reactie niet vreemd.
 
Mevrouw zegt wel dat ze zo modern is. Maar als hij haar de vraag stelt "als een als man geboren vrouw (zonder geslachtsoperatie) zou douchen met haar kleindochter" dan blaast ze toch serieus eens.
Ze stelt het dan heel verregaand voor, maar zo verregaand is dat helemaal niet, want dat kan in iedere fitness voorkomen.

Ofwel ben je dan modern en heb je daar dan ook geen probleem mee, maar niet beginnen voor en tegen zijn naargelang het in je eigen kraam past want dan ben je hypocriet.
Ik denk dat de vrouw eens blaast gewoon op zijn cliche voorbeeld.

Imo is dat ganse douchen met het andere geslacht ook overroepen he want hier heb je ook nog de anderen die zijn grenzen stelt. Hoeveel mensen douchen niet met ondergoed aan of douchen zich thuis in sportclubs omdat men zich niet op zijn gemak voelt om met vreemden te douchen.
 
Daarbovenop, misbruik moet gewoon zwaar aangepakt worden. Maar kan van allerlei kanten komen. Over homo's werd het zelfde gezegd. Tegelijkertijd werden er vooral jongetjes misbruikt door mannelijke priesters.

We kunnen voor alles in een kramp schieten. We kunnen voor vanalles hypotetische scenario's gaan bedenken. Maar als we voor alle hypothetische scenario's die we kunnen bedenken allerlei rechten moeten gaan inperken voor steeds meer een meer bevolkingsgroepen, dan mogen we op de duur allemaal niets meer.
 
Daarbovenop, misbruik moet gewoon zwaar aangepakt worden. Maar kan van allerlei kanten komen. Over homo's werd het zelfde gezegd. Tegelijkertijd werden er vooral jongetjes misbruikt door mannelijke priesters.

We kunnen voor alles in een kramp schieten. We kunnen voor vanalles hypotetische scenario's gaan bedenken. Maar als we voor alle hypothetische scenario's die we kunnen bedenken allerlei rechten moeten gaan inperken voor steeds meer een meer bevolkingsgroepen, dan mogen we op de duur allemaal niets meer.
Puur op dat gebied denk ik wel dat we eigenlijk gewoon beter af zouden zijn met genderneutraliteit. Door van kinds af aan in contact te komen met vrouwen normaliseer je ook gewoon dat geslachtsverschil en heb je in mijn ogen ook minder de neiging om dat als iets seksueel te zien.
 
Hoe ons dat is opgedrongen geweest tijdens het Songfestival walgelijk gewoon en vooral buitenproportioneel .

In welke wereld leef jij in godsnaam dat je moet denken dat het opgedrongen wordt?

Wat het Eurosong betreft dat is al jaren het LGBTQIA+- hoogmis, zelfs nog voor er sprake was van LGBTQIA-+.

Maar hoe kan je als doorsnee burger wakker liggen van het feit dat bepaalde burgergroepen extra rechten krijgen? Als dat de enige zorg van de Vlaming is, dan kunnen we Jambon I een mooie pluim op de hoed steken imo.

Puur op dat gebied denk ik wel dat we eigenlijk gewoon beter af zouden zijn met genderneutraliteit. Door van kinds af aan in contact te komen met vrouwen normaliseer je ook gewoon dat geslachtsverschil en heb je in mijn ogen ook minder de neiging om dat als iets seksueel te zien.

Je ziet dat eigenlijk al bij kleuters en peuters daar is gender iets heel vaags. Ze gaan door het leven zonder gêne tussen de geslachten puur omdat ze gender als concept nog niet echt aangeleerd hebben.
 
Ik denk dat de vrouw eens blaast gewoon op zijn cliche voorbeeld.

Imo is dat ganse douchen met het andere geslacht ook overroepen he want hier heb je ook nog de anderen die zijn grenzen stelt. Hoeveel mensen douchen niet met ondergoed aan of douchen zich thuis in sportclubs omdat men zich niet op zijn gemak voelt om met vreemden te douchen.
“Onze maatschappij is enorm geseksualiseerd”

Maar samen douchen/met ondergoed aan na het trainen is ongemakkelijk.
 
Het lijkt soms alsof we (als maatschappij) het zelf creëren dat jongeren niet meer weten hoe ze moeten omgaan met bloot/naakt
Ik denk ook dat we dat deels zelfs creëren. Niet enkel hoe ze moeten omgaan met bloot/naakt maar zelfs gewoon met het ander geslacht. Soms heb je de indruk dat we bang zijn van het ander geslacht.
 
Terug
Bovenaan