gaming laptop via cafetariaplan

Ik heb een laptop die voldoet voor internet/office/... en was niet van plan te upgraden of uitbreiden, tot ik deze zag: https://www.vandenborre.be/laptop-tablet-pc-of-2-in-1-hybride/lenovo-legion-pro-7-82wq006cmb. Ver buiten mijn regulier budget, maar via cafetaria-plan zou deze een stuk voordeliger zijn? Deze zou een vaste plaats krijgen naast een 4K-scherm en mijn niet-zo-recente desktop vervangen als game-toestel. Goed idee of niet?
Lijkt mij goed idee ja, vermits bruto =netto bij een cafetariaplan en je ook maar een beperkt VAA hebt. Als je je cafetariaplan coins anders toch maar in cash laat uitbetalen, dan lijkt mij dit een beter alternatief.
 
Ik heb gemerkt in mijn cafetariaplan, dat als ik multimedia wil leasen, ik die moet selecteren uit hun catalogus (wat sowieso al een veel beperkter aanbod is en waarin enkel redelijk dure toestellen zijn opgenomen).
De prijzen die dat IKP plan hanteert liggen ver boven de retailprijzen waaraan je die apparaten zelf particulier kan kopen. In mijn geval is het werkelijke voordeel daardoor veel kleiner, of zelfs (meestal voor tablets) onbestaande.
Check eerst eens of dat bij jou ook niet het geval is.
(in mijn ikp-plan staat er zelfs niets met een ietwat deftige GPU in de catalogus).
 
Bedankt voor de feedback!
Kiezen gebeurt via naamwerkgever.vandenborre.be, de prijzen zijn daar identiek aan de gewone webshop. Wat er nog bij komt van kosten en VAA, is niet veel.

Het aanbod is een stuk groter dan verwacht, het is zo dat ik deze laptop ontdekt heb.
 
Ben je zeker dat je een gaming laptop nodig hebt? Voor hetzelfde geld koop je veel meer gaming desktop.
Dat is ook een mogelijkheid. Aanbod qua desktop pc's met een stevige GPU is beperkt, daarvan zit deze qua specificaties het dichtste bij die laptop.

Edit: daar zou wel een RTX 4070 Ti inzitten ipv de RTX 4080 die Vanden Borre toont.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een mogelijkheid. Aanbod qua desktop pc's met een stevige GPU is beperkt, daarvan zit deze qua specificaties het dichtste bij die laptop.

Edit: daar zou wel een RTX 4070 Ti inzitten ipv de RTX 4080 die Vanden Borre toont.
Een desktop GPU en een laptop GPU kunt ge wel niet volledig vergelijken.

Zie hier:

De desktop 4070Ti is sneller.

Als ge de mobiliteit van een laptop niet nodig hebt zou ik voor de desktop gaan als we enkel naar bang for your buck kijken.
Wel nog bij rekenen dat ge nog een monitor/muis/keyboard/... moet bij kopen mocht ge dat nog niet hebben voor de desktop.
 
Randapparatuur is al aanwezig, dus desktop lijkt de logische keuze, bedankt voor de info!
beetje late reply, maar op hoeveel zou je voordeel uitkomen met het IKP plan?
Als je dezelfde hardware bij elkaar puzzelt (en zelfs laat assembleren) bij één van de gekende populaire pc hardware winkels, dan kan je dezelfde desktop PC makkelijk 800€ goedkoper bij elkaar puzzelen dan die prebuild op de website van Vandenborre.
De case ziet er dan gewoon wat minder stoer uit.
 
beetje late reply, maar op hoeveel zou je voordeel uitkomen met het IKP plan?
Als je dezelfde hardware bij elkaar puzzelt (en zelfs laat assembleren) bij één van de gekende populaire pc hardware winkels, dan kan je dezelfde desktop PC makkelijk 800€ goedkoper bij elkaar puzzelen dan die prebuild op de website van Vandenborre.
De case ziet er dan gewoon wat minder stoer uit.
Ik kan het momenteel niet meer bekijken omdat de keuze periode afgelopen is, maar aankoop is uiteindelijk niet doorgegaan. De pc die ik op 't oog had, was plots uit het aanbod verdwenen. Voorlopig geen keuzestress dus :)
 
Terug
Bovenaan