fulltime traders / cursus

8% per jaar is een utopie trouwens he. De equity risk premium staat op zo'n 3 a 4% max. Investment grade bonds zitten onder nul op het moment, zeker na kosten. En cash... tja... da's een dikke vette subsidie als je een spaarrekening hebt.
 
Kwam net dit tegen. BlockFI. Iemand daar ervaring mee? Dus zou daar jaarlijks 8.6% interest krijgen voor een stabiele coin als USDC. Verzekering is via hun partner Gemini( moet nog checken tot hoeveel ze verzekeren).

With 8.6% interest on stablecoins such as USDC and 6% on BTC, BlockFi is a fairly attractive option for individuals that have a beginner to moderate level proficiency with digital assets.

Lijkt me allesinds wel zeer interresant.
 
Kwam net dit tegen. BlockFI. Iemand daar ervaring mee? Dus zou daar jaarlijks 8.6% interest krijgen voor een stabiele coin als USDC. Verzekering is via hun partner Gemini( moet nog checken tot hoeveel ze verzekeren).

With 8.6% interest on stablecoins such as USDC and 6% on BTC, BlockFi is a fairly attractive option for individuals that have a beginner to moderate level proficiency with digital assets.

Lijkt me allesinds wel zeer interresant.

Kijk dan ook eens naar Celsius.Network. Die doen hetzelfde maar nog iets meer intrest
 
Nice, wat is het gevaar/risico nadeel van blockfi of celsius? Lijkt me een beter alternatief voor een spaarrekening?
Het blijven 'crypto-echanges/banken' en die kunnen altijd gehackt worden, maar die kans is klein.

Misschien proberen overheden stablecoins te verbannen maar niemand weet in hoeverre ze daarin gaan slagen.
 
Laatst bewerkt:
Nice, wat is het gevaar/risico nadeel van blockfi of celsius? Lijkt me een beter alternatief voor een spaarrekening?
Doe het vooral niet. Als bitcoin op 1 of 2 dagen eens 50% daalt (totaal realistisch) kan Blockfi failliet zijn en ben je alles kwijt.

Klassieke 'risicovolle uitlener gaat failliet nadat klant lening niet terugbetaalt en collateral helaas onverkoopbaar blijkt'.
Vanop de site van Blockfi:

What Happens If The Price of My Crypto Collateral Goes Down?

On the other side of things, if the value of your collateral significantly decreases, a crypto margin call may occur. Crypto margin calls are calculated based on the LTV (loan-to-value) rate outlined in your loan agreement (click here for more information about how LTV works). A margin call can happen when the value of your collateral drops, increasing the LTV of your loan.

In the event of a margin call, you will have to add more collateral to your account to maintain a healthy LTV ratio. The first margin call occurs at a 70% LTV. At this point, you have 72 hours to take action by posting additional collateral or paying down the loan balance. We will keep you informed if your LTV starts to near the 70% mark so you can take action preemptively.

If your LTV reaches the 80% mark, BlockFi will automatically sell a portion of your crypto collateral to bring your LTV back to a 70% LTV.

Wat er gebeurt in realiteit: bitcoin daalt 50%, klant zegt: "fuck u, mijn bitcoin collateral dat blockfi heeft is minder waard dan de lening die ik moet terug betalen, dus neem dat collateral maar, ik betaal de lening gewoon niet terug".

Dat kan in de USA want leningen zijn daar meestal 'non-recourse' (bank mag uw onderpand nemen, maar moet u verder gerust laten --> bank draagt het risico).

Bijkomend gevolg: Blockfi moet zich dan haasten om het collateral te verkopen zodat ze toch nog iets overhouden -> nog meer verkoopdruk op bitcoin. -> verergert de situatie nog -> failliet en traantjes voor iedereen.

 
Nice, wat is het gevaar/risico nadeel van blockfi of celsius? Lijkt me een beter alternatief voor een spaarrekening?

Kijk dan ook eens naar Celsius.Network. Die doen hetzelfde maar nog iets meer intrest

Doe het vooral niet. Als bitcoin op 1 of 2 dagen eens 50% daalt (totaal realistisch) kan Blockfi failliet zijn en ben je alles kwijt.

Klassieke 'risicovolle uitlener gaat failliet nadat klant lening niet terugbetaalt en collateral helaas onverkoopbaar blijkt'.
Vanop de site van Blockfi:

Wat er gebeurt in realiteit: bitcoin daalt 50%, klant zegt: "fuck u, mijn bitcoin collateral dat blockfi heeft is minder waard dan de lening die ik moet terug betalen, dus neem dat collateral maar, ik betaal de lening gewoon niet terug".

Dat kan in de USA want leningen zijn daar meestal 'non-recourse' (bank mag uw onderpand nemen, maar moet u verder gerust laten --> bank draagt het risico).

Bijkomend gevolg: Blockfi moet zich dan haasten om het collateral te verkopen zodat ze toch nog iets overhouden -> nog meer verkoopdruk op bitcoin. -> verergert de situatie nog -> failliet en traantjes voor iedereen.


Alles wat meer dan 1% interest geeft is per definitie louche of very risky...

Ondertussen de afgelopen weken: Celsius en Blockfi failliet/total loss.

Broek zakt af van verbazing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan