Vega
Well-known member
Je maakt mijn punt sterker, je bent tegen je eigen boekhouder 5 jaar aan het "zagen" om iets te doen, hij ketst dit elke keer af en na 5j weet je wel degelijk dat dat een veel betere actie was geweest en je eigenlijk 5 jaar achterop hinkelt...Ik ben al 5 jaar tegen hem aan het zagen, om te schakelen naar BV. En altijd ontkende hij alles en was het nog niet echt de moeite volgens hem.
Zelfs vorig jaar was het volgens hem niet nodig, maar toen heb IK de beslissing gemaakt en moest hij wel. Vooral omdat ik toen al jaren voelde dat ik aan het werken was voor weinig geld. Er klopte iets niet naar mijn gevoel.
Dat was ook zijn uitleg, dat er dan extra kosten gingen zijn... Ik had ook kosten in de eenmanszaak die er eigenlijk niet waren (hij verzon advocaatkosten - forfaitair - terwijl ik nooit een advocaat heb ingeschakeld)
Ik heb het nu op papier, dit was mijn belastbare winst:
2018: 47k
2019: 52k
2020: 51k
2021: 56k
2022: 60k
Je kan je afvragen hoeveel geld ik al verloren ben dankzij deze man. Aan de andere kant is 20% VB en 15% VVPRBIS ook 35% natuurlijk. Ik heb / had gewoon een boekhouder die anti-BV is. Ik weet nog altijd niet waarom. De beslissing is wel gemaakt nu, we gaan naar iemand anders. Ik krijg stress van al deze zaken![]()
Dan ben je toch gewoon weg? Je hebt met je boekhouder een vertrouwensband, deze is dan toch gewoon niet bestaande?
Verander van boekhouder, gaat aanzienlijk nuttiger zijn dan bij die boekhouder te blijven en ondertussen jezelf afvragen of je hem aansprakelijk kan stellen.

.
Misschien hoopt ie daarop?