Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Loon uitkeren is niet hetzelfde als loon opnemenIk snap dat niet echt, als ik mijn €2500 netto niet heb dan kom ik er niet. Als er spaargeld is, dan zit dat vast in vastgoed of beleggingen.
Dat had je boekhouder moeten afraden he...
Tenzij je een vennootschap vindt met een groot boekhoudkundig verlies op de balans, daar kan je wel nog mooie dingen mee doen![]()
Tuurlijk niet, VVPR is niet mogelijk bij overname aandelen. 2x slecht advies zou bij mij een reden zijn om een andere accountant te zoeken.Nee, ben in dat opzicht ook wel wat teleurgesteld in boekhouder.
Heb hem dat voor de overname voorgesteld met het idee om versneld VVPR bis te kunnen uitkeren en zelfs dat blijkt nu niet te kunnen...
Volgens hem zijn er nog legio andere manieren om voordelig geld uit de vennootschap te halen, maar daarvoor moest de bezoldiging dan ook weer omhoog. (dacht dat hij sprak van proboss?)
Ik denk gewoon nu nog tot en met 4e jaar bezoldiging drukken en vanaf dan 45.000 uitbetalen.
Welke manieren dan het voordeligst zijn om bijkomend kapitaal uit te keren zullen ze mij dan nog wel uitleggen.
Tuurlijk niet, VVPR is niet mogelijk bij overname aandelen. 2x slecht advies zou bij mij een reden zijn om een andere accountant te zoeken.
Proboss zijn die optiewarranten, hier al paar x aan bod gekomen.
Zo winstgevend is dat allemaal niet, enorm veel verdoken kosten waardoor het bijna onmogelijk is het effectieve voordeel te berekenen.
Je accountant krijgt vermoedelijk wel een mooie commissie om deze contracten te verkopen.
Er vanuit gaan dat VVPR ook niet blijft bestaanWe zitten eind dit jaar eens samen en ga het op zijn minst dan eens deftig bespreken. Zou het gewoon beu vinden moest ik levenslang nadelen ondervinden omdat ik een BV heb overgenomen ipv een nieuwe te starten. Weet niet wat de opties juist zijn (nieuwe aandelen uitgeven om alsnog VVPR te kunnen doen, maar blijft dan procentueel, liquidatie,... ken er te weinig van.
Pas nu gewoon liquidatiereserve toe, elk ander alternatief gaat je uiteindelijk toch meer kosten.Dubbel dagtarief hier.Wat zegt jullie contracten over toeslag op een gewerkte zon- of feestdag?
En is liquidatiereserve iets wat kan blijven bestaan of kan dat ook wegvallen zoals we nu vermoeden van VVPR?Er vanuit gaan dat VVPR ook niet blijft bestaanPas nu gewoon liquidatiereserve toe, elk ander alternatief gaat je uiteindelijk toch meer kosten.
Als ze dat afschaffen verliezen ze inkomsten op korte termijn.En is liquidatiereserve iets wat kan blijven bestaan of kan dat ook wegvallen zoals we nu vermoeden van VVPR?
Of waarom hebben we meer vertrouwen in het ene dan in het andere?
Dat zal ook wel op termijn verdwijnen.En is liquidatiereserve iets wat kan blijven bestaan of kan dat ook wegvallen zoals we nu vermoeden van VVPR?
Gezond verstand.Bron?
En is liquidatiereserve iets wat kan blijven bestaan of kan dat ook wegvallen zoals we nu vermoeden van VVPR?
Dat zal ook wel op termijn verdwijnen.
Bron?
Gezond verstand.
Dat is toch vandaag het geval, of wat bedoel je precies?Ik zie ze (volgens dat gezond verstand) de liquidatiereserve ooit nog herleiden tot wat de naam zegt.
0% bij effectieve liquidatie, dus enkel de initieel betaalde 10%.
Ik bedoel dat het uitkeren van liquidatiereserve zonder dat je de vennootschap liquideert geen voordeel meer zal opleveren.Dat is toch vandaag het geval, of wat bedoel je precies?
wandererswealth.com
Goh,ze mogen het hebben in de UK, hun beter belastingstelsel!Vreselijk toch al dat gedoe met die belastingen en er weinig voor terug krijgen... Naar het schijnt is UK het betere en eerlijkere land op vlak van belastingen waar men effectief en transparanter ziet wat er met het geld gebeurd.
Ik ben het hier in feite spuugzat dat men op allerhande manieren legaal belastingen moet gaan ontwijken en daarvoor dure accountants moet gaan betalen om door de niet-transparante fiscale wetgeving te kunnen navigeren en trachten te overleven. De Belgische staat zou zich diep moeten schamen voor het feit dat zelf allerhande 'wettelijke' flutconstructies opzetten om hardwerkende mensen uit te melken. Men zou de staat echt van kop tot teen moeten hervormen en die obscure belastingen vervangen door duidelijkere gesimplificeerde belastingen.
Belastingen? Absoluut akkoord mee, maar waarom moet dat zo ingewikkeld zijn?
Zo'n hoge belastingen op loon en nog niet in staat deftig te functioneren als overheid. Waarom dingen moeilijk maken als ze veel simpeler kunnen.
Enige mogelijkheid om 't legaal te doen is zoals multinationals doen, een managementvennootschap of eenmanszaak in een belastingparadijs oprichten, en dan van daar uit factureren naar je Belgische vennootschap om zo je winst in de Belgische vennootschap te verminderen, zonder enig loon uit te keren in België (of het minimum om van de sociale zekerheid gebruik te kunnen maken), en je anders domiciliëren in dat belastingparadijs. Basta.
![]()
Home
Let's Create Your Global Tax Strategy... ...that says goodbye to your taxes and hello to more money, all whilst staying compliant. Click the button below to join the FREE Masterclass and discover how you can become tax-free! JOIN THE MASTERCLASS HERE! Readwandererswealth.com
En ja dit is legaal, ik promoot hier niks illegaals. Maar niet iedereen kan zo'n constructie opzetten omdat iedere situatie anders is.
Iemand die op afstand kan werken als zelfstandige kan dit perfect doen en zo de wereld rondreizen...
Alé, 1-1 dan ;-)Maar het dagdagelijks leven van de modale mens/zelfstandige is niet slecht, zeker niet vegeleken met de modale mens in de UK!
Men mag dus al sindsdien geen elektriciteit meer laten betalen door de vennootschap als de vennootschap zelf geen eigenaar is van de woning. Gezien m'n accountant van dat boekjaar duidelijk slecht (geen) advies gaf, pas nu met m'n nieuwe accountant dit mogen rechtzetten. Zucht... Dus ook geen VAA meer, maar de elektriciteitsfacturen wel op privé. Zeer jammer...Sinds 1 januari 2022 werd de mogelijkheid voor een forfaitaire waardering ingeperkt: sindsdien geldt deze enkel als de betrokken woning door de vennootschap kosteloos ter beschikking gesteld wordt. De forfaitaire waardering kan dus niet meer toegepast worden indien de bedrijfsleider zelf eigenaar of huurder is van de woning.
In de meeste gevallen is het de bedoeling van een overheid of regering om bedrijven te laten herinvesteren, groeien, banen creëren, investeerders aantrekken, stabiele groei, enzovoort. Het doel is niet om bedrijven / zaakvoerders zo optimaal mogelijk winst te laten uitkeren, noch om per se alles van bedrijven kapot te belasten. Het is "onbelast" / "gratis" om geld in je zaak te herinvesteren, andere verticals te openen, mensen in dienst te nemen, andere bedrijven te starten, enzovoort. Dat kost je gewoon niets aan belastingen! Top, toch? En het scenario dat ze willen dat je doet als bedrijfsleider (iets stabiel opbouwen en dividend uitkeren) is relatief laag belast op de langere termijn en zeer duidelijk en straightforward.Ik ben het hier in feite spuugzat dat men op allerhande manieren legaal belastingen moet gaan ontwijken en daarvoor dure accountants moet gaan betalen om door de niet-transparante fiscale wetgeving te kunnen navigeren en trachten te overleven. De Belgische staat zou zich diep moeten schamen voor het feit dat zelf allerhande 'wettelijke' flutconstructies opzetten om hardwerkende mensen uit te melken. Men zou de staat echt van kop tot teen moeten hervormen en die obscure belastingen vervangen door duidelijkere gesimplificeerde belastingen.
Belastingen? Absoluut akkoord mee, maar waarom moet dat zo ingewikkeld zijn?