Akkoord dat je gerust wat meer kan uitbetalen hoor, elk doet in mijn ogen gewoon wat hij wil hoe hij dat wil.Vermits hij die vraag stelt veronderstel ik niet dat hij in die situatie zit. Mijn enige boodschap is dat je je gerust ook wat meer kan uitbetalen dat het fiscaal geoptimaliseerd minimumloon, ik weet dat het een fetish is voor sommige om zo weinig mogelijk belastingen te betalen (hetzelfde voor mij) maar ik snap best dat mensen geen 3 jaar hun opgebouwde levenskwaliteit on hold willen zetten of alles afschuiven op hun partner, teren op spaargeld, whatever
Deel gerust de andere fiscale optimalisatie die je kan doen in de eerste 3 jaar om geld uit je vennootschap te trekken, verder dan met je rekening courant te werken kom ik niet en leer altijd graag iets bij!
Mij ging het erover dat de vraagsteller gewoon wat balasen opzoekt en niet lijkt te geloven dat mensen kunnen rondkomen of "leven" met 45000 euro aangevuld met nog wat extralegale voordelen.
Waarom je nu opeens afkomt met de eerste 3 jaar is mij een raadsel want nergens zie ik de vraag terugkomen omtrent de periode tussen oprichting en tijd tot je kan dividenden uitkeren. Dus de smalende opmerking dat je graag iets bijleert moet in mijn ogen ook niet.