Ik krijg echt wel het schijt van die term "managementvennootschap".
Zat hier al heel de tijd de denken: "doe ik iets mis met mijn com. v., want een managementvennootschap is de vetpot kennelijk?".Stel dat een bedrijf voor jou 120.000 euro per jaar wil betalen, alles inbegrepen. Je mag kiezen: ofwel factureer je dat bedrag via een managementvennootschap, ofwel wordt het als loon uitbetaald.
Maar het is dus gewoon een vennootschap dat ze bedoelen, dus gewoon zelfstandige. (zonder personeel)
Dan mag je voor mijn part een hele discussie voeren dat een zelfstandige IT-consultant niet dezelfde voordelen mag hebben als een ondernemer die meerdere mensen aan het werk zet, maar stop aub met die term managementvennootschap.
En nee, ik heb GEEN zin om werknemers aan te nemen, want dan ga ik een manager worden en sales moeten doen ipv inhoudelijk bezig te zijn.
Ik ben niet zelfstandige geworden voor het geld, maar om zelf mijn opdrachten te kunnen kiezen en omdat ik bij mijn werkgevers op een dood spoor zat. Vanuit de detachering is natuurlijk de stap naar zelfstandige best klein.
Gek dat ik bij mijn detacheringswerkgever bijna 10 jaar geleden, net de 40 voorbij, eigenlijk geen toekomst meer had (bijna letterlijk zo gezegd), en ik nu op mijn eigen benen staand, veel interessantere opdrachten vind en meer trainingen kan geven. Ook aan betere tarieven en ja, daar profiteer ik nu zelf volledig van!!
Komt nog bij dat ik in het noorden van België woon en gemakkelijk in Nederland kan werken. Maar dat lukte niet bij mijn werkgever, want de sales woonde natuurlijk de buurt van Brussel/Leuven, dus men vond enkel opdrachten in die regio.
Dus ik ben gelukkiger, mijn work-life balans is veel beter en dat heeft ook een weerslag op mijn relatie.