Net dat is het punt dat Nijntje volgens mij wil maken. Ze focussen op gemorrel in de marge (die ook bestraft moet worden) met de restaurantbonnetjes etc. Terwijl dat de waan van de dag is, terwijl veel grotere fiscale constructies voor veel meer verlies als maatschappij zorgen.Ik heb daar ook geen zicht op, maar er lijken toch indicaties te zijn dat die controleurs zichzelf snel zouden terugverdienen. Het is waarschijnlijk ook wel een pak minder complex om zo'n zaken te bestrijden dan fiscale constructies over de landsgrenzen heen.
Maar in België kiezen ze er liever voor om te focussen op de kleine garnaaltjes en als ze een grote garnaal hebben, zoals bvb Amadeus dan sluiten ze een dealtje.
Als ze heel ver gaan in het controleren van de BTW-bonnetjes voor restaurants af te keuren/strenger maken, vraag ik me ook af of ze op lange termijn niet meer verlies gaan maken met minder horeca-zaken.
. (Letterlijk gezien, die ging zogenaamd iedere dag "met klanten" op restaurant. Ik denk gewoon dat hij het overschot van de bonnetjes kreeg van een paar restaurants om er ééntje in te steken iedere dag in zijn kosten