Fotografiethread

Ter info
Wandrd Prvke 31l v3 camera bundel is nu voor €135 bij Kamera Express te kopen (blauwe of groene). Afgelopen weken heel veel gezocht naar rugzakken en kan zeggen dat het een goede deal is. Recent was het V2 model tot €188 afgeprijsd en V3 tot €235 minimum; dus weet niet of het een fout betreft op de website, maar je kan ze nog steeds bestellen.
Dusja, ik ben er toch op overstag gegaan :)

Of als je een Peak Design clip zoekt, de zilveren inclusief mounting plate zijn nu voor €50 te vinden.

Qua lenzen zal er ook wel wat te vinden zijn, maar momenteel niet op aan het proberen letten 😅
De Ricoh griii is helemaal niets van af.

De A7RV is besteld. Morgen ophalen. Dit gaat pijn doen. Maar 700 euro korting is best veel en mijn dertiende maand is morfine. En de vrouw is akkoord, die heeft zelf sneakers van wel 150 euro gekocht. :unsure:

De A7RV is besteld. Morgen ophalen. Dit gaat pijn doen. Maar 700 euro korting is best veel en mijn dertiende maand is morfine. En de vrouw is akkoord, die heeft zelf sneakers van wel 150 euro gekocht. :unsure:
😱😱😱
Amai, ferme investering. Dan kunt ge uw GAS weer een maandje verzadigen 😂

Buiten die 24-70 RF iets specifiek op het oog? Of is het eerder een nice to have dan een must have?
Gohja, een 24-70 zou ter vervanging van mijn EF 24-70 zijn (die echt al serieus afgezien heeft) maar die werkt dus wel nog goed. Mss als em het de volgende x begeeft dat ik vervang (heb m al eens moeten laten repareren).

Verder nog een 35mm mss en een drone mss (maar ben bang dat ik dat te weinig ga te gebruiken). Ahja en een goed statief ontbreekt ook nog.

Maar kzegget, allemaal dingen die niet superdringend zijn.

Gohja, een 24-70 zou ter vervanging van mijn EF 24-70 zijn (die echt al serieus afgezien heeft) maar die werkt dus wel nog goed. Mss als em het de volgende x begeeft dat ik vervang (heb m al eens moeten laten repareren).

Verder nog een 35mm mss en een drone mss (maar ben bang dat ik dat te weinig ga te gebruiken). Ahja en een goed statief ontbreekt ook nog.

Maar kzegget, allemaal dingen die niet superdringend zijn.
Het is een dure passie hé. :unsure:

Ik heb mijn nieuw speelgoed in huis en ik kan niet wachten om het te gebruiken. Eerste indrukken zijn wat overweldigend, maar het valt me meteen op dat die volgfunctie gigantisch verbeterd is tegenover de A7III. Met die functie alleen al ga ik een betere hitratio hebben, zeker bij zeer energieke kleuters als onderwerp.

ik ben ook aan het twijfelen om nu de a7RIII te vervangen door de V.
Als je hem vandaag nog aankoopt bij o.a. Kamera Express kan je genieten van de wintercashback van €400 (tot einde januari) en de kassakorting van €300 (tot en met vandaag bij KE, elders weet ik niet). €700 eraf is toch al wel de moeite, vind ik.

Kwedet, tis daarom ook dat ik twijfel maar op zich heb ik hem niet per se nodig. Ik word niet echt beperkt door het feit dat het 'maar' een A7RIII is voor het moment. Ik ga de rest van den avond er nog efkes over nadenken.

Ik heb mijn nieuw speelgoed in huis en ik kan niet wachten om het te gebruiken. Eerste indrukken zijn wat overweldigend, maar het valt me meteen op dat die volgfunctie gigantisch verbeterd is tegenover de A7III. Met die functie alleen al ga ik een betere hitratio hebben, zeker bij zeer energieke kleuters als onderwerp.

Ik ben jaloers! Veel plezier ermee

Heb een leuke close-up van een giraf zijn haren kunnen nemen. Foto dateert van deze zomer, maar er nu pas toe geraakt.

IMG_2530.jpeg

Ik ben jaloers! Veel plezier ermee
Ik wou dat ik verlof had om er vollen bak foto's mee te maken, maar helaas nog niet zoveel tijd gehad. Wel wat settings aangepast met behulp van Sony-fotografen zoals Magic Wedding Photographer die verstandige dingen zegt en ook een primeshooter is. Wat me wel opviel is dat de ruis aanweziger is, maar dat zou te maken hebben met de sensor van 61MP. Hogere resolutie dus ook meer ruimte voor ruis. Bij evenveel resolutie als een camera met minder MP zou de hoeveelheid ruis dus gelijkaardig zijn. Fijne is wel dat ik niet continu met volle resolutie foto's MOET nemen, ik kan downsizen naar 26MP dat in de meeste gevallen volstaat. In cropmodus zou ik zelfs geen MP verliezen, wat bij mijn vorige camera wel het geval was. Bij landschappen of foto's waar ik zwaar in moet croppen of waar ik veel detail nodig heb kan ik nog altijd op 61MP foto's maken.

Dit weekend tijd maken om in een bos te wandelen bij een mooi gouden herfstzonnetje. Benieuwd of die autofocus mijn dochter kan bijhouden.

tamara-durnez-8-of-14.jpg

Ik maakte net nog een vlugge foto om dan te gebruiken als afscheid bij de crèche. 't Is heerlijk dat ze het zo gewoon is dat ze spontaan lacht als ik mijn camera uit haal. :love2:

Terug
Bovenaan