Rechtstreeks verkopen brengt wel meer op. Voor mijn A7III zou Kamera Express nog €700 willen geven, maar particulier zou ik er meer dan €1200 voor kunnen vragen. Als koper biedt Kamera Express natuurlijk wel wat zekerheid.
Wordt BelgiumDigital nog gebruikt? Daar kocht/verkocht ik vroeger wel wat gerief op.
Bij KE krijg ik +/- €200~250 voor ALLE gear samen, terwijl ze diezelfde Nikkor 10-24mm tweedehands te koop hebben staan voor meer dan €350.
Een D5200 body voor €175 en de Nikkor 18-200 voor €240. Dus samen +/- €765. Ze nemen dus ook een mooie marge op tweedehands.
Ik begrijp dat ze veel risico nemen want ik geraak zelf niet af van deze gear via tweedehands.be sinds 2019... 0 interesse.
Heb 't nu ook eens op FB Marketplace gezet, en opnieuw op 2dehands. Op FB Marketplace zijn er letterlijk 100en D5100 body's te koop in België + Frans grensgebied, ongelooflijk. BelgiumDigital nog niet geprobeerd, als ik me goed herinner daar wel m'n Canon verkocht destijds.
Zal nog een week of 2 geduld oefenen maar dan gaat die echt wel naar KE want die €200 à 250 is wel nog altijd beter dan niks, kan dit toch moeilijk bij 't elektronisch afval smijten in 't containerpark... Een andere optie is die gear te houden als decoratieobject voor m'n toekomstige bureau.
Zoals voor velen is de 35mm een must have, de 35mm 1.4 GM werd vandaag geleverd, die zal plakken als geen ander aan m'n A7RV.
De Samyang 35mm 2.8 te koop gezet, echt brol, zie af en toe shots passeren op Reddit met dat lensje, maar die trekken dan ook op niks, hoe goed de compo ook is...
Daarnaast ook deze accessoires ontvangen:
Peak Design Everyday sling 3L v2 - black
Peak Design Capture Camera Clip V3 zwart
Peak Design Match-pack Black (Leash & Cuff)
Net eens de clip gemonteerd op de sling, zalig systeem!
De sling 3L is echter wat kleiner dan ik verwacht had na ondanks enkele reviews te hebben bekeken zoals
van deze Nederlander die er vanalles in krijgt, NIET dus... Was beter voor de 6L gegaan, maar die is dan veel groter, maar dan kan ik evengoed met m'n grotere rugzak werken.
Dan is m'n lineup een 14mm 1.8 GM, 35mm 1.4GM en de 135mm 1.8 GM + de 24-105mm 4 G OSS.
De 135 & 24-105mm zal ik wellicht verkopen want veel te zwaar en heb er minder aan dan ik dacht, al zal ik er de komende weken meer shots mee doen, zal in de plaats misschien een nifty 50mm GM of de veel goedkopere 2.5 G nemen die ook lekker scherp is of een veelzijdigere Sigma zoom.