Beeldende Kunst Fotografiethread

Ik zie er van jou ook af en toe passeren, mogen er ook wezen hoor. :p

Maar Jered en Ashley zijn echt waanzinnig, sportfotografie is meestal heel sec en to the point maar zij maken er echt iets prachtig en dooracht van.

Merci voor het compliment! Working hard en hopelijk ooit kan ik ook in de koers stappen (of toch meer opdrachten doen).

De Grubers hebben het landschap van koersfotografie de voorbije jaren serieus hertekend. Heel veel collega's beginnen meer aan die storytelling te doen wat zij doen. Het is apart, niet voor iedere klant even bruikbaar of whatever, maar wel heel schoon en kunstig. I like.
Ooit zei hij eens "wielerfotograferen schieten beelden, wij maken beelden".
 
Toffe foto's maar amai ik heb het echt niet voor van die foto's verdeeld over 2 slides. Eigenlijk is het jammer dat Instagram nog steed's zo'n groot platform is voor foto's want eigenlijk is het echt mottig qua kwaliteit en vrijheid (verhoudingen).
 
Toffe foto's maar amai ik heb het echt niet voor van die foto's verdeeld over 2 slides. Eigenlijk is het jammer dat Instagram nog steed's zo'n groot platform is voor foto's want eigenlijk is het echt mottig qua kwaliteit en vrijheid (verhoudingen).
De focus van Instagram ligt al een tijdje niet meer op fotografie, heb ik de indruk. Het draait meer en meer om reels, beetje zoals Tiktok.
 
De focus van Instagram ligt al een tijdje niet meer op fotografie, heb ik de indruk. Het draait meer en meer om reels, beetje zoals Tiktok.
Ik weet het, net daarom dat het jammer is dat het nog steeds zo'n veelgebruikt platform is voor veel fotografen/mensen. De focus ligt verre van fotografie
 
Mja wat is het alternatief? :D Veel mensen/potentiële klanten zitten nu eenmaal daar.
Er zijn wel dedicated fotografiemedia zoals VERO, maar dat is meer voor fotografen onderling denk ik. Insta/FB zal wel een pak meer cliënteel aantrekken. En een eigen website, dat vind ik zelf ook wel een meerwaarde.
 
Er zijn wel dedicated fotografiemedia zoals VERO, maar dat is meer voor fotografen onderling denk ik. Insta/FB zal wel een pak meer cliënteel aantrekken. En een eigen website, dat vind ik zelf ook wel een meerwaarde.
Zo'n eigen website is wel tof enzo, maar FB?insta zal toch nog steeds nodig zijn om daar wat volk naar te trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Zo'n eigen website is wel tof enzo, maar FB?insta zal toch nog steeds nodig zijn om daar wat volk naar te trekken.
Inderdaad, een combinatie van hé. FB/Insta zal wel regelmatiger gerefreshed worden terwijl je op je eigen website gewoon een portfolioshowcase laat zien met daarop eventueel tarieven en formules. FB en zeker Insta is wat vluchtiger.
 
Mja wat is het alternatief? :D Veel mensen/potentiële klanten zitten nu eenmaal daar.
Ja dat is toch net mijn punt! Het is jammer dat daar het grootst aantal mensen zit want het is moeilijk om daar uw foto's tot z'n recht te laten komen soms. Op sites zoals 500px is de kwaliteit en vrijheid van je beelden veel hoger, maar daar zitten weinigen dagelijks op te scrollen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja dat is toch net mijn punt! Het is jammer dat daar het grootst aantal mensen zit want het is moeilijk om daar uw foto's tot z'n recht te laten komen soms. Op sites zoals 500px is de kwaliteit en vrijheid van je beelden veel hoger, maar daar zitten weinigen dagelijks op te scrollen denk ik.
Fotografen wel, maar geen potentiële klanten als je daar naar op zoek bent. Daarom dat een eigen website wel een meerwaarde kan zijn: kwalitatiever beeldmateriaal.
 
Ja dat is toch net mijn punt! Het is jammer dat daar het grootst aantal mensen zit want het is moeilijk om daar uw foto's tot z'n recht te laten komen soms. Op sites zoals 500px is de kwaliteit en vrijheid van je beelden veel hoger, maar daar zitten weinigen dagelijks op te scrollen denk ik.
Ik ben het volledig eens hoor!

Ik vind het verder ook wel vermoeiend, al die verschillende platformen. Liefst gewoon 1 platform waar iedereen op zit en waar je volledige vrijheid krijgt, maarja :D

Een mailinglist zou ook wel tof zijn, maarja, tegen je zoiets deftig hebt opgebouwd.
 
maar een tweede body zou handig zijn. Ik twijfel om op die huwelijksshoot een tweede body te huren of een 24-70 voor het kerkelijke gedeelte. Nadien op de receptie en het feest is het gewoon wisselen tussen 35 en 85 en mijn ding doen. Een tweede body kopen doe ik dan wel wanneer ik meer opdrachten doe.
Aangezien het voor een trouw van vrienden van mij is sta ik wel open om mijn body en eventueel lenzen te lenen aan jou ze ;)
Heb wel vertrouwen dat je weet hoe er mee om te gaan.
Zal pm sturen
 
hopelijk is dit het juiste topic voor deze vraag:
Heeft er iemand een aanrader om oude foto’s te digitaliseren / bij te kleuren?

Bestaan wel wat apps voor (rimini, pixelplus etc). Als er iemand ervaring heeft hoor ik het graag!
 
hopelijk is dit het juiste topic voor deze vraag:
Heeft er iemand een aanrader om oude foto’s te digitaliseren / bij te kleuren?

Bestaan wel wat apps voor (rimini, pixelplus etc). Als er iemand ervaring heeft hoor ik het graag!
Je kan dat ondertussen in Photoshop doen, maar die van MyHeritage werkt naar mijn gevoel beter. Je kan daar een account maken en enkele foto's gratis inkleuren mits watermerk dat je er ook weer via de bestaande kanalen kan afhalen.
 
351313259_638020034557494_895506656560305556_n.jpg



350971590_577303644282972_7643435593328818556_n.jpg

298415595_612037160349474_5701258233880391588_n.jpg


Laat ik even nog iets posten :)
 
Laatst bewerkt:
Had effe een acute aanval van GAS, XF 23mm 1.4 WR gekocht om mee te nemen op reis :)
Die nieuwe 8mm 3.5 van Fuji ziet er ook leuk uit maar is nog niet verkrijgbaar :unsure:
Ik zit ook met GAS maar probeer het af te houden. Als dit jaar de A7V nog zou uitkomen zou ik een upgrade overwegen van de A7III, maar de RV heeft teveel MP en is ook simpelweg te duur - al heeft die voor de rest wel héél interessante features. Veel verschil is er niet tussen een A7* of een A7R* buiten het aantal MP. En helaas ook 1,5K euro. Aangezien de versie met lagere MP altijd later wordt uitgebracht heeft die ook nog eens extra perks. A7IV is dan een logische keuze, maar de A7III doet het gewoon nog te goed en de stap naar de IV zou niet zo'n grote meerwaarde betekenen dan de stap naar de V. Volgens "een" roadmap die ik tegenkwam zou de A7V pas eind volgend jaar, begin 2025 voorzien zijn.
 
Ik zit ook met GAS maar probeer het af te houden. Als dit jaar de A7V nog zou uitkomen zou ik een upgrade overwegen van de A7III, maar de RV heeft teveel MP en is ook simpelweg te duur - al heeft die voor de rest wel héél interessante features. Veel verschil is er niet tussen een A7* of een A7R* buiten het aantal MP. En helaas ook 1,5K euro. Aangezien de versie met lagere MP altijd later wordt uitgebracht heeft die ook nog eens extra perks. A7IV is dan een logische keuze, maar de A7III doet het gewoon nog te goed en de stap naar de IV zou niet zo'n grote meerwaarde betekenen dan de stap naar de V. Volgens "een" roadmap die ik tegenkwam zou de A7V pas eind volgend jaar, begin 2025 voorzien zijn.
Kleine kans maar op een A7V dit jaar, zal eerder eind 2024 of het jaar daarna zijn. Productcyclus is 4-5 jaar. De A7IV heeft momenteel een cashback-actie van €300 trouwens.
 
Kleine kans maar op een A7V dit jaar, zal eerder eind 2024 of het jaar daarna zijn. Productcyclus is 4-5 jaar. De A7IV heeft momenteel een cashback-actie van €300 trouwens.
Die kans is inderdaad betrekkelijk klein. Ik heb die cashbackactie ook gezien, maar denk dat ik toch eerder ga wachten op de A7V. Ik verwacht dat de A7III het tot dan nog wel mooi verder kan doen.
 
Mijn nieuwe profielfoto heb ik vorig jaar zelf gemaakt op een prachtige zomerdag. Omdat donkere effecten wel mijn ding zijn, wou ik eens zien wat dit met deze fleurige bloemen (originele kleur is roze) zou doen. Deze bloemensoort vind ik dan sowieso ook erg mooi.
Ik speel wel met het idee om misschien meer dingen in de natuur te fotograferen en er een donker sfeertje aan te geven.
Nu, versta mij niet verkeerd: er zijn simpelweg 2 filters opgezet met 2 apps en that's it, totaal niets bijzonders en/of "moeilijk" dus. Ik ben dan ook verre van een topfotograaf, dus ja. (Door o.a. mijn schaduw die in de bloemen te zien is... 😅)

Polish_20230721_192425907.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Terug
Bovenaan