Fotografiethread

Heb een Sony FE 90 f/2.8 Macro OSS op de kop kunnen tikken voor een propere prijs. Vrijdag ophalen. Best wel psyched eigenlijk - ik trek graag mensen en wil al evenzeer wat met macro aan de slag, dus een dubbelslagje...

Eerste bijkomende lens sinds ik de A7C kocht met Tamron 28-200 die tot nu toe niet van de camera is geweest 🙂
 
Heb een Sony FE 90 f/2.8 Macro OSS op de kop kunnen tikken voor een propere prijs. Vrijdag ophalen. Best wel psyched eigenlijk - ik trek graag mensen en wil al evenzeer wat met macro aan de slag, dus een dubbelslagje...

Eerste bijkomende lens sinds ik de A7C kocht met Tamron 28-200 die tot nu toe niet van de camera is geweest 🙂
Ook een mooie portretlens, zoals je zelf aangeeft. Ik had een tijdlang een manuele macrolens gehad, maar dat was toch een beetje een miskoop. Kwaliteit was goed, maar manueel focussen vond ik enorm tijdrovend en de resultaten vielen te vaak tegen. Een macrolens met AF zoals die 90mm zie ik dan weer meer zitten. Of die Sigma 105 mm. Maar momenteel heb ik daar de centjes niet voor en heb ik andere prio's.
 
Ook een mooie portretlens, zoals je zelf aangeeft. Ik had een tijdlang een manuele macrolens gehad, maar dat was toch een beetje een miskoop. Kwaliteit was goed, maar manueel focussen vond ik enorm tijdrovend en de resultaten vielen te vaak tegen. Een macrolens met AF zoals die 90mm zie ik dan weer meer zitten. Of die Sigma 105 mm. Maar momenteel heb ik daar de centjes niet voor en heb ik andere prio's.

De Sigma was inderdaad ook een optie, die zou zelfs ook nog iets scherper zijn dan de Sony met iets mooier bokeh. Maar dan denk ik dat dat allemaal fine margins zijn... Daarnaast is een "echte" Sony lens ook weer iets fijn om te hebben, en de toevoeging van OSS en het handige AF/MF switch mechanisme lijkt me ook wel een pluspuntje.

Ik verwacht dat dat ding toch beter gaat zijn dan ik met mijn vele beperkingen als amateur, dus absoluut blij mee. :)
 
Reparatie van mijn Canon 24-70mm f2.8 II gaat op 420 euro uitkomen pfft.
En dan te bedenken dat ik ze maar 400 euro betaalt heb (2de hands).

Hopelijk toch wat meer opdrachten in 2023 zodat ik dat allemaal kan blijven bekostigen :unsure:

Zuur .. plus het feit dat ge die lens moet missen.

Hier is m'n laatste status:
2022/12/23 - Awaiting Spare Parts / We have made an urgent enquiry to the European Parts Centre.
 
Heb een Sony FE 90 f/2.8 Macro OSS op de kop kunnen tikken voor een propere prijs. Vrijdag ophalen. Best wel psyched eigenlijk - ik trek graag mensen en wil al evenzeer wat met macro aan de slag, dus een dubbelslagje...

Eerste bijkomende lens sinds ik de A7C kocht met Tamron 28-200 die tot nu toe niet van de camera is geweest 🙂
deze zit ook in men camera tas, kwalitatief mijn beste lens, enkel haal ik hem zelf te weinig boven omdat de focal length mij minder ligt.
 
Eerste foto van 't Stad en meteen ook de belangrijkste. De rest volgt later wel. Niet héél veel tijd gehad en die Sint-Pauluskerk die ik héél graag nog eens wou bezoeken is maar in de namiddag open dus dat is voor een andere keer, maar hier en daar wel fijne plaatjes geschoten. Ik wou wat meer experimenteren met trage sluitertijd, maar had geen statief bij. Ook dat is voor een andere keer.

 
Eerste foto van 't Stad en meteen ook de belangrijkste. De rest volgt later wel. Niet héél veel tijd gehad en die Sint-Pauluskerk die ik héél graag nog eens wou bezoeken is maar in de namiddag open dus dat is voor een andere keer, maar hier en daar wel fijne plaatjes geschoten. Ik wou wat meer experimenteren met trage sluitertijd, maar had geen statief bij. Ook dat is voor een andere keer.

Als @Tonerider ook nie mee is hé! (nog een statiefmopje voor de verandering)
 
Lichtjes (hehe) offtopic, maar hier kan ik dit waarschijnlijk het beste vragen

5TveV9L.jpg

Welk licht vinden jullie het mooist/interessantst?
 
Eerste foto van 't Stad en meteen ook de belangrijkste. De rest volgt later wel. Niet héél veel tijd gehad en die Sint-Pauluskerk die ik héél graag nog eens wou bezoeken is maar in de namiddag open dus dat is voor een andere keer, maar hier en daar wel fijne plaatjes geschoten. Ik wou wat meer experimenteren met trage sluitertijd, maar had geen statief bij. Ook dat is voor een andere keer.


Ik wou eerst heiligschennis posten omdat ge een bolleke drinkt in de Vagant wat vroeger toch wel bekend stond als hét jenevercafé. Een vaste tussenstop toen ik nog uitging in Antwerpen.

Om dan te lezen dat gans dat spel is overgenomen ... sniff.

Lichtjes (hehe) offtopic, maar hier kan ik dit waarschijnlijk het beste vragen

5TveV9L.jpg

Welk licht vinden jullie het mooist/interessantst?

Linkerkolom in't midden. Middelste kolom van boven. Rechterkolom van boven (voorkeur). Ik hou niet van teveel donkere partijen in een foto.
 
Terug
Bovenaan